بازار مالی

اصطلاحات مرتبط با تغییرات قیمت در بازار رمزارزها

اصطلاحات ارز دیجیتال که برای تغییر قیمت به‌کار می‌آیند، تعداد زیادی دارند.

اصطلاحات ارز دیجیتال که برای تغییر قیمت به‌کار می‌آیند، تعداد زیادی دارند. معامله‌گر‌های حرفه‌ای برای این‌که دربارهٔ تغییر‌های قیمتی یک ارز یا سهام در بازار کریپتوکارنسی صحبت کنند، از اصطلاحات مربوط به آن‌ها استفاده می‌کنند. اگر قصد پیشرفت در این بازار را دارید و می‌خواهید تبدیل به یک معامله‌گر حرفه‌ای شوید، باید این اصطلاحات و زمان استفاده از آن‌ها را بشناسید. با یادگیری این اصطلاحات حین آموزش‌دیدن یا صحبت با معامله‌گر‌های حرفه‌ای، دیگر آموزش‌ها یا حرف‌هایی که می‌شنوید برایتان غریبه و ناآشنا نخواهند بود.

آشنایی با اصطلاحات تغییر قیمت در بازار کریپتوکارنسی

در ادامه برخی از مهم‌ترین اصطلاحات مرتبط با تغییرات قیمت در بازار رمزارز‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

Altcoins

اگر از زبان یک معامله‌گر حرفه‌ای شنیدید که فلان آلت‌کوین دچار تغییر قیمت شد، منظور او هر یک از ارز‌های دیجیتال به‌غیر از بیت‌کوین است. آلت‌کوین‌ها فناوری‌های جدید یا فورک‌های ارز دیجیتال هستند و هرکدام ویژگی‌ها و مشخصه‌های متفاوتی دارند.

All-time high / all-time low

این اصطلاح برای پایین‌ترین و بالاترین قیمتی یک ارز دیجیتال به‌کار می‌آید.

Bull market

عبارت بازار گاوی یا Bull market برای زمانی به‌کار می‌رود که بازار دچار تغییرات قیمت شده‌است و همهٔ ارز‌ها تقریباً در حال صعود و سوددهی هستند.

Bull Trap

در تلهٔ گاوی برخی از معامله‌گران سودجو با گفتن سیگنال‌های اشتباه به معامله‌گر‌های آماتور، سعی می‌کنند روند نزولی بازار را از دید آن‌ها پنهان کنند. بنابراین معماله‌گرهای بی‌تجربه همچنان دارایی‌هایشان را در سهام زیان‌ده نگه‌داری خواهند کرد یا حتی تصمیم به خرید دارایی‌های جدید یا بیشتر می‌گیرند که در این صورت به اصطلاح می‌گویند که این افراد در تلهٔ گاوی یا Bull Trap گرفتار شده‌اند.

Bear market

بازار خرسی اصطلاحی کاملاً برعکس Bull market است. درواقع زمانی که تقریباً تمام رمز ارز‌ها در حال کاهش قیمت و ریزش باشند، از عبارت بازار خرسی استفاده می‌شود. به‌طورکلی هر وقت بازار در روند نزولی قرار بگیرد، می‌گویند بازار خرسی است.

رمز ارز

Bear Trap

در صورت کاهش موقتی ارزش یک سهام، برخی معامله‌گر‌ها سیگنال‌های اشتباهی برای خریدوفروش آن دارایی دریافت می‌کنند. طبق این سیگنال‌ها باید هرچه سریع‌تر دارایی‌ها فروخته شوند. در غیر این صورت، معامله‌گر متحمل ضرر می‌شود. به این سیگنال‌های اشتباه اصطلاحاً Bear Trap یا تلهٔ خرسی می‌گویند.

Fiat

از واژهٔ Fiat یا فیات برای ارز‌های رایج سنتی استفاده می‌شود. وقتی معامله‌گر‌ها دربارهٔ تغییرات قیمتی یک ارز و مبادلهٔ آن با ارز‌های فیات صحبت می‌کنند، منظورشان معاملهٔ ارز دیجیتال در مقابل ارز‌های رایجی مثل دلار یا یورو است.

FUD

یکی از اصطلاحات ارز دیجیتال FUD است که به ترس، عدم اطمینان و شک اشاره دارد. اگر سرمایه‌گذار‌ها یا معامله‌گر‌ها نسبت‌به یک رمز ارز نگاه بدبینانه‌ای داشته باشند، اصطلاح FUD به‌کار می‌آید.

FOMO

FOMO یکی از انواع اصطلاحات رمز ارز است که به ترس ازدست‌دادن معنا می‌شود. FOMO ریشه در اضطراب و استرس دارد و زمانی به‌کار می‌آید که فرد احساس می‌کند که دیگران از تغییرات قیمتی رمز ارز‌ها سود‌های زیادی به‌دست می‌آورند. در صورتی که او از سود عقب می‌ماند و نمی‌توانند مانند دیگران باشد.

Whale

نهنگ یا Whale یکی از اصطلاحات ارز دیجیتال است که برای بازیگران بزرگ در بازار کریپتوکارنسی به‌کار می‌آید. نهنگ‌ها می‌توانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذار‌های نهادی یا حتی افراد ثروتمند باشند.

HODL

HODL یکی از دیگر از اناوع اصطلاحات رمز ارز است که به نگه‌داری طولانی‌مدت یک ارز دیجیتال اشاره دارد. اگر قصد سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت یک رمز ارز را دارید، درواقع شما می‌خواهید آن ارز دیجیتالی را HODL کنید.

رمز ارز

Fundamental Analysis

Fundamental Analysis یا تحلیل فاندامنتالی به تحلیل یک ارز یا سهام به‌صورت بنیادی اشاره دارد. زمانی که شما صورت‌های سود و زیان، تاریخچهٔ یک شرکت و… را برای اطلاع از روند تغییرات قیمتی سهام بررسی کنید، درواقع در حالت تحلیل فاندامنتال یا بنیادی آن هستید.

Technical Analysis

Technical Analysis یکی دیگر از اصطلاحات ارز دیجیتال است که زمانی به‌کار می‌آید که شما قصد تحلیل یک ارز دیجیتال را از روی چارت قیمتی آن داشته باشید. درواقع زمانی که با استفاده از ابزار‌های مختلف مثل فیبوناچی، واگرایی‌ها، اندیکاتور‌ها و… بخواهید یک ارز را تحلیل کنید، شما در حال تحلیل تکنیکالی آن ارز هستید.

Market Cap

Market Cap یا ارزش بازار می‌تواند اطلاعات خوبی دربارهٔ یک دارایی یا ارز دیجیتال به شما بدهد. Market Cap حاصل ضرب قیمت یک دارایی بر عرضهٔ در‌گردش آن است. از این شاخص به‌عنوان معیاری برای سنجش موفقیت یک پروژه استفاده می‌کنند.

Sats Or Satoshis

گاهی ممکن است دربارهٔ تغییرات قیمت یا خرید بیت‌کوین عبارت Sats یا Satoshis را بشنوید. Sats معادل صدمیلیونیوم بیت‌کوین است. این عبارت را از روی نام خالق مرموز بیت‌کوین، یعنی ساتوشی‌ناکاموتو انتخاب کرده‌اند.

Wallet

گاهی ممکن است از زبان یک تریدر یا معامله‌گر بشنوید که برای جلوگیری از تغییرات قیمتی و نوسان‌ها، دارایی‌های خود را در Wallet تبدیل یا نگه‌داری می‌کند. Wallet درواقع به معنی کیف‌پول است. همهٔ معامله‌گر‌های دنیای کریپتوکارنسی به یک Wallet برای انجام معامله‌هایشان نیاز دارند. کیف‌پول‌های زیادی در دنیای کریپتوکارنسی ساخته شده‌اند که شما باید به‌سراغ امن‌ترین و بهترینشان برای انجام معاملاتتان بروید.

Hot Wallet

اگر می‌خواهید از تغییرات قیمت بازار سود بگیرید، باید دارایی‌های خود را در Hot Wallet یا کیف‌پول‌های‌گرم نگه‌داری کنید که اصطلاحاً به آن‌ها کیف‌پول‌های نرم‌افزاری نیز می‌گویند.

Hardware Wallet

اگر تغییرات قیمتی فعلی رمز ارز‌ها برایتان اهمیتی ندارد و می‌خواهید سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشید، باید از Hardware Wallet یا کیف‌پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید که امنیت بیشتری نسبت‌به هات‌والت‌ها دارند.

ارزدیجیتال

بررسی اصطلاحات ارز دیجیتال

در این مطلب انواع اصطلاحات ارز دیجیتال که مرتبط با تغییر قیمت‌ها هستند را معرفی کردیم. اکنون کافیست چند بار این اصطلاحات را به‌همراه معنی‌شان تکرار و تمرین کنید تا اگر در حین آموزش‌دیدن یا صحبت با تریدر‌های حرفه‌ای نام آن‌ها را شنیدید، تعجب نکنید و بهتر متوجهٔ منظور این افراد شوید. اصطلاحات رمز ارز بیشتری وجود دارد که ما در این مطلب فقط به اصطلاحات مرتبط با تغییر قیمت‌ها پرداختیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارهٔ انواع اصطلاحات ارز دیجیتال اینجا کلیک کنید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x