در متن جامعه

سیگار الکترونیکی یا ویپ در مقایسه با سیگار و قلیان

سیگار الکترونیکی یا ویپ در مقایسه با سیگار و قلیان؟ با فراگیر شدن مصرف دخانیات در میان قشر زیادی از مردم این سوال به وجود می‌آید. چرا که اغلب به دنبال کمتر کردن ضرر و زیان‌های مواد مخدر هستند. در حال حاضربا وجود اینکه می‌دانید سیگار ضرر زیادی دارد، اگر همچنان به مصرف نیکوتین اصرار دارید، بهتر است با جایگزین کردن سیگار الکترونیکی یا ویپ، آسیب‌های آن را کاهش دهید. در صورتی که نیاز به خرید دستگاه ویپ یا هر نوع لوازم جانبی دیگر برای استفاده از سیگارهای الکترونیک داشتید، کافیست با کارشناسان مجموعه روکو ویپ در ارتباط باشید.

سیگار الکترونیکی یا ویپ در مقایسه با سیگار و قلیان

امروزه افراد زیادی به مصرف قلیان و سیگار روی آورده‌اند و هر فرد برای انجام این کار دلیل خاصی ارائه می‌ دهد. برخی از افراد معتقدند که با سیگار کشیدن به آرامش رسیده و برخی دیگر به دنبال کاهش استرس و اضطراب هستند.

در سال‌های اخیر که تحقیقات بیشتری در مورد آسیب‌های تنباکو صورت گرفته، مشخص شده که به غیر از نیکوتین که سبب اعتیاد می ‌شود، هزاران مواد شیمیایی و سموم دیگر هم در هنگام سوختن تنباکو به وجود می ‌آید که ورود همه این مواد به بدن باعث می ‌شود تا افراد به بیماری‌های متعددی دچار شوند.

به همین دلیل افراد فعال در حوزه سلامتی با تولید دستگاه‌های الکترونیک مانند ویپ و سیگار الکترونیکی سعی کرده‌اند تا حد زیادی مصرف سیگار و قلیان سنتی را کاهش بدهند. با افزایش این دستگاه‌ها در بازار سوالات متعددی به وجود آمده که یکی از مهم‌ترین آنها سیگار الکترونیکی یا ویپ در مقایسه با سیگار و قلیان چگونه است؟ آیا ضرر و زیان این محصولات به نسبت سیگار سنتی کمتر است؟ آیا استفاده مداوم از سیگارهای الکترونیکی و دستگاه‌های ویپ خطرناک است؟

برای اینکه بتوانید پاسخ‌های دقیقی برای این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر پیدا کنید، لازم است که حتماً اقدام به مقایسه کامل بین مزایا و معایب سیگارهای الکترونیک و سیگار سنتی و قلیان نمایید.سیگار الکترونیکی یا ویپ در مقایسه با سیگار و قلیان

مقایسه ویپ با سیگار سنتی

سیگار الکترونیکی یا ویپ یک دستگاه الکترونیکی است که با استفاده از مایع حاوی نیکوتین، طعم دهنده و سایر مواد افزودنی بخار داغ تولید می ‌کند که این بخار به عنوان جایگزین سالم‌تر دود سیگار سنتی تبلیغ می ‌شود. معمولا در سیگارهای سنتی بیشتر از ۷۰۰۰ ماده شیمیایی و سموم وجود دارد که بسیاری از آنها سبب ابتلا به سرطان یا بیماری‌های ریوی هستند.

در صورتی که برای انتخاب سیگار الکترونیک یا ویپ در مقایسه با سیگار و قلیان مردد ماندید، بهتر است به صورت مجزا تمام مزایای بالقوه سیگارهای الکترونیک و معایب آنها را در مقایسه با سیگار و قلیان بررسی کنید که در ادامه به مقایسه ویپ با سیگار سنتی می ‌پردازیم:

  • دستگاه ویپ برای تولید دود از انرژی الکتریکی و مایع لیکوئید استفاده می‌کند؛ اما سیگار سنتی از تنباکو، کاغذ، چسب و مواد دیگر تولید شده است.
    دستگاه ویپ نسبت به سیگار برای سلامتی ضرر کمتری ایجاد کرده؛ زیرا مواد شیمیایی مضر در آن کمتر است.

  • با مصرف سیگار الکترونیکی بوی بدی بر روی لباس‌ها باقی نمی‌ماند.

  • با کمک ویپ می‌توان میزان نیکوتین مورد نیاز را تعیین کرد.

  • امکان استفاده از سیگارهای الکترونیکی در هر محیطی وجود دارد، چرا که آسیبی برای اطرافیان ندارد.

به طور کلی می‌توان گفت دستگاه ویپ خطرات بسیار کمتری نسبت به سیگارهای سنتی دارد، در صورتی که لوازم جانبی ویپ را از مراکز معتبر تهیه کنید، می‌توانید با خیال راحت از این دستگاه در هر فضایی استفاده کرده و اقدام به ترک سیگار سنتی نمایید. اگر برای انتخاب یک روش جهت ترک سیگار نیاز به دریافت مشاوره دارید، کارشناسان مجموعه روکو ویپ به شما مناسب‌ترین دستگاه‌ها را پیشنهاد می دهند.

مقایسه سیگار الکترونیکی با قلیان

کشیدن سیگار و قلیان در جامعه روز به روز در حال افزایش بوده به خصوص جوانان در استفاده از قلیان در حال زیاده‌روی هستند، دود قلیان حاوی مقادیر زیادی از نیکوتین بوده و سایر مواد شیمیایی مضر هم در این دود وجود دارد. گاهی اوقات به دلیل عبور دود از داخل آب، افراد با خیال راحت از آن استفاده می ‌کنند، اما در واقعیت این دود هم مانند سیگار سنتی بسیار مضر است.

اگر بخواهیم سیگار الکترونیکی را با قلیان مقایسه کنیم، از لحاظ نحوه کارکرد می‌توان گفت سیگار الکترونیک از یک مایع حاوی نیکوتین، طعم دهنده و سایر مواد افزودنی تشکیل شده که با گرم شدن مایع و استنشاق هوا دود لازم تولید می ‌شود. اما قلیان از تنباکو، آب و سایر مواد تشکیل شده است، معمولا دود قلیان از یک حفره در قسمت پایین از میان آب عبور می کند.

اما برای انتخاب بین سیگار الکترونیکی و قلیان در ادامه به مقایسه این دو می‌ پردازیم:

  • سیگار الکترونیکی بوی بسیار کمتری نسبت به قلیان ایجاد می‌ کند.

  • سیگار الکترونیکی یک راه حل برای ترک سیگار سنتی است اما قلیان اینگونه نیست.

  • ضرر و زیان سیگار الکترونیک نسبت به ضررهای قلیان کمتر است.

  • حجم بخار در سیگار الکترونیکی قابل تنظیم بوده اما در قلیان تنظیم نمی‌شود.

سیگار الکترونیکی یا ویپ در مقایسه با سیگار و قلیان

مقایسه کلی سیگار الکترونیکی یا ویپ با قلیان و سیگار سنتی

برای اینکه مزایا و معایب سیگار الکترونیکی یا ویپ در مقایسه با سیگار و قلیان را بهتر متوجه شوید، در ادامه در یک جدول به مقایسه آنها می‌ پردازیم:

ویژگی

سیگار الکترونیکی

سیگار سنتی

قلیان

مواد شیمیایی مضر

کمتر

بیشتر

بسیار بیشتر

نیکوتین

دارد

دارد

دارد

خطرات سلامتی

کمتر

بیشتر

بسیار بیشتر

خطر ابتلا به سرطان ریه

کمتر

بیشتر

بسیار بیشتر

خطر ابتلا به بیماری قلبی

کمتر

بیشتر

بسیار بیشتر

خطر ابتلا به سکته مغزی

کمتر

بیشتر

بسیار بیشتر

خطر ابتلا به سایر بیماری ها

کمتر

بیشتر

بسیار بیشتر

خطر اعتیاد

دارد

دارد

دارد

احتمال ترک سیگار

ممکن است مفید باشد

ندارد

کمتر مفید

خطر ابتلا به جوانان

ممکن است خطرناک باشد

بسیار خطرناک

بسیار خطرناک

سیگار الکترونیکی یا ویپ در مقایسه با سیگار و قلیان

خرید بهترین لوازم جانبی ویپ از مجموعه روکو ویپ

پس از اینکه متوجه شدید سیگار الکترونیک یا ویپ در مقایسه با سیگار و قلیان کم ضررتر هستند، ممکن است نیاز داشته باشید که بهترین لوازم جانبی ویپ را تهیه کنید. برای این منظور با انتخاب مجموعه روکو ویپ می ‌توانید به تنوع بالاتری از لوازم جانبی و همچنین برندهای تولید کننده معتبر دست پیدا کنید.

در صورتی که تمایل دارید با پرداخت مبلغ مناسب لوازم با کیفیت و با تضمین اصالت تهیه کنید، کافیست با کارشناسان مجموعه روکو ویپ در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا ویپ ضرر دارد؟

در صورت زیاده‌روی کردن در مصرف ویپ، ممکن است به بدن آسیب برسد؛ اما نسبت به سیگار سنتی ضرر آن کمتر است.

اثرات مثبت سیگار الکترونیکی بر روی جوانان چیست؟

استفاده از سیگار الکترونیکی سبب کاهش مصرف سیگار معمولی و کاهش بوی بد بر روی لباس جوانان می‌ شود.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x