شهرنشینی

گزارش عجیب هواشناسی از گرمای هوا در پاییز ۱۴۰۲

به گزارش تلنگر؛ اداره کل هواشناسی استان تهران بیان کرد: در طی سه ماه آینده میانگین دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا ۱ و در بعضی نقاط ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از حد نرمال ثبت‌شده است و می‌توان لقب گرم‌ترین تابستان را به آن نسبت داد. در حالت خوش‌بینانه در تابستان امسال، طبیعی بودن بارش‌ها، مدیریت جدی منابع آب در بخش‌های مختلف می‌تواند از بروز فاجعه جلوگیری کند.
همچنین تجزیه‌وتحلیل آمارهای دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان نشان‌دهنده آن است که در تیر سال ۱۴۰۲، میزان بارش تنها ۱ میلی‌متر به‌صورت پهنه‌ای در استان تهران بوده است که بر اساس آمارها کاهش ۹۱ درصدی بارش را نسبت به دوره آماری بلندمدت نشان می‌دهد.
این امر در حالی است که از ابتدای سال زراعی مهر (۱۴۰۱) تا پایان تیر (۱۴۰۲) تنها ۱۵۹ میلی‌متر باران به‌صورت پهنه‌ای در استان تهران باریده که ۴۱ درصد کاهش بارش در استان تهران را نشان می‌دهد.
همچنین بررسی و تحلیل مقادیر ثبت‌شده دمای هوا شامل متوسط دما، دمای حداقل و دمای حداکثر در ایستگاه‌های هواشناسی استان بیانگر افزایش دما در تیر ۱۴۰۲ است. متوسط دمای هوای استان تهران در این ماه ۰.۶ درجه سلسیوس بیشتر از مقدار متوسط بلندمدت بود این در حالی است که متوسط کمینه دما ۰.۵ درجه سلسیوس و متوسط بیشینه دما نیز ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش داشته است.
میانگین گرما در تیر سال جاری مقایسه با بلندمدت ۰.۶ درجه سلسیوس گرم‌تر و از ابتدای سال زراعی استان تهران یک درجه سلسیوس گرم‌تر از نرمال بوده است. ازنظر توزیع دما در شهرستان‌های استان نیز تمامی شهرستان‌های استان با افزایش دما روبرو بوده‌اند و متوسط دما در اکثر شهرستان‌ها بین ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس بیشتر شده است.
پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x