گردشگری

ریسک و خطرات مهاجرت به استرالیا با پناهندگی

مهاجرت هم مثل سایر تصمیمات مهم زندگی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما اینکه با چه روشی می‌خواهید  برای این کار اقدام کنید هم بسیار مهم است. آیا می‌خواهید به صورت قانونی و از راه درست به این هدف برسید؟ یا پناهنده شوید؟ مسیر اول، مسیر آرامش و اطمینان و مسیر دوم پر ریسک و همراه با نگرانی است که خطرات فراوانی دارد. بنابراین در این مطلب سعی کردیم به ریسک‌های مهاجرت با روش پر خطر پناهندگی برای آگاهی شما بپردازیم.

مهاجرت با درخواست پناهندگی، با خطراتی همراه است. خطراتی مانند مسائل مالی و تامین هزینه‌های مرتبط با مهاجرت و زندگی در کشور جدید، عدم اطمینان از نتایج درخواست پناهندگی و  رد درخواست یا حتی اخراج از کشور مقصد از جمله این خطرات هستند.

این مقاله به بررسی دقیق‌تر خطرات و ریسک‌های مرتبط با مهاجرت به استرالیا به عنوان پناهنده پرداخته و سعی دارد تا نگاهی واقع‌گرایانه به چالش‌ها و مسائل این مسیر داشته باشید. اگر قصد  مهاجرت به استرالیا به روش قانونی یا پناهندگی را دارید این مطلب را از دست ندهید. سایر خطرات و ریسک‌های ناشی از این روش عبارتند از:

۱-تحمل سختی‌ها

مهاجرت از طریق پناهندگی، سختی‌های خاص خود را دارد و قطعاٌ نسبت به روش قانونی دشوارتر است. چون در این روش، فقط باید توان مالی همراه با آن، کمی صبر داشته باشید و مدارک مورد نیاز را فراهم کنید، ولی در روش پناهندگی گام‌های بیشتری را باید بردارید و ریسک و خطرات ناشی از آن را هم باید بپذیرید، چون این روش پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و مشخص نیست که درخواست شما مورد موافقت قرار بگیرد یا نه؟ پس اگر فکر می‌کنید که روشی ساده را انتخاب کرده‌اید، سخت در اشتباه هستید. تاثیرات روانی آن را هم در نظر داشته باشید.

۲- آینده نامعلوم

اگر مهاجرت از طریق پناهندگی را انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم که مسیری طولانی و پر استرس را انتخاب کرده‌اید. در ضمن در این روش پناهندگان از حمایت‌های دولت بی نصیب خواهند ماند و آینده برایشان روشن نیست. اما اگر از طریق اصولی و قانونی اقدام کنید، آینده واضح است.  ممکن است کمی سخت باشد، ولی استرالیا برای این دسته از افراد برنامه ویژه‌ای دارد. از طرفی چون تعداد مهاجرت به این کشور زیاد است، به این مورد اهمیت خاصی می‌دهد. افراد را هم از نظر کاری، هم تحصیلی و سرمایه گذاری و … حمایت می‌کند. بنابراین با انتخاب روش قانونی نگران آینده نباشید.

۳-هزینه‌ها

در نگاه اول، اینطور به نظر می‌رسد که هزینه پناهندگی زیاد نیست، به خاطر همین هم افراد از انتخاب روش قانونی ممانعت می‌کنند. در حالیکه روش پناهندگی متحمل هزینه‌های آشکار و پنهان زیادی است. مانند: استرس و نگرانی، پیدا نکردن کار، آوارگی، مخارج زیاد و … . در روش قانونی با اینکه هزینه‌های زیادی را باید بپردازید، ولی ارزشش را دارد و دیگر استرس و نگرانی نخواهید داشت و با خیال آسوده کار خود را خواهیدکرد. با این اوصاف کدام روش را ترحیج می‌دهید؟ روش اصولی به همراه هزینه‌های معقول را یا روش پناهندگی به ظاهر کم هزینه را؟

شواهد نشان داده است که ۱۸۰۰۰ نفر از طریق دریا و به صورت غیرقانونی قصد ورود به استرالیا را داشته‌اند. به طوریکه پناهجویان مبالغ بسیار زیادی را به قاچاقچیان پرداخت کرده‌اند و تعداد زیادی نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ریسک و خطرات مهاجرت به استرالیا با پناهندگی

۴-  احتمال دیپورت شدن

در صورت انتخاب روش پناهندگی برای مهاجرت به استرالیا، احتمال دیپورت شدن هم وجود دارد. زیرا هر کشوری قوانین خاص خود را دارد و ممکن است این قوانین بعد از مدتی بازنگری و تغییر کنند و با شرایط شما مطابقت نداشته باشند. اما انتخاب روش قانونی، آرامش و راحتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد، دیگر استرس دیپورت شدن را تجربه نخواهید کرد و با خیال آسوده برای مهاجرت خود دست به کار خواهید شد.

۵- سختی‌های بازگشت به ایران

افراد متقاضی پناهندگی به استرالیا به این نکته توجه نمی‌کنند که ممکن است دیگر هرگز به ایران برنگردند. زیرا بعد از پناهندگی با یکسری مسائل و مشکلات مواجه می‌شوند که خیلی سخت می‌توانند آن‌ها را حل و فصل  کنند یا خود به تنهایی قادر به حل کردنش نیستند. اما اگر قانونی اقدام به مهاجرت کنند، دیگر این نگرانی را نخواهند داشت که ممکن است دیگر به کشور خود برنگردند و هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد. چنانچه روش پناهندگی را انتخاب و بعد از مدتی تصمیم به بازگشت به ایران گرفتید بدانید که بدون دردسر و مشکل نخواهد بود.

۶- شانس موفق شدن

واضح است که اگر مسیر درست را برای مهاجرت به استرالیا انتخاب کنید و هزینه‌های مربوط به آن را بپردازید، مدارک خود را آماده کنید و…،  قطعا موفق خواهید شد و دیگر هرگز شکست را تجربه نخواهید کرد.

کاری که  در روش پناهندگی باید انجام دهید این است که باید اعتماد مسئولین مهاجرت را جلب کنید و به آنها این اطمینان خاطر را بدهید که شایسته پناهندگی هستید و همچنین باید از تصمیمات مهم خود برای پناهندگی دفاع کنید. انجام این کارها هم سخت است و هم انرژی زیادی از شما می‌گیرد، چراکه باید دلایل محکم و قانع کننده‌ای ارائه بدهید.

دلایلی مانند: مورد آزار و اذیت  قرار گرفتن در کشور خود، تفاوت ملیت، خارج از استرالیا بودن، سلامت روحی و جسمی، تبعیض نژادی، نظرات سیاسی، نداشتن خطر برای امنیت ملی این کشور و سایر دلایل.  پس این خود شما هستید که موفقیت یا عدم موفقیت خود را رقم می‌زنید.

۷- بازداشت شدن و خطرات ناشی از آن

تعدادی از پناهندگان باید مدت زمان زیادی را در بازداشتگاه مهاجرت سپری کنند تا به درخواست آن‌ها رسیدگی شود.  در این مورد، مسائل هویتی و امنیتی، بهداشتی، پناهنده نبودن و … مورد بررسی قرار می‌گیرد. حتی باید منتظر اخراج از استرالیا باشند. نکته قابل توجه این است که؛ هرچه افراد زمان بیشتری بازداشت باشند امکان خطرات ناشی از حقوق بشر افزایش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی و نکات پایانی

با توجه به همه مواردی که ذکر شد و آگاه شدن شما در مورد خطرات مهاجرت به روش پناهندگی و تفاوت قابل توجهی که نسبت به روش قانونی و اصولی دارد، دیگر به این نکته پی برده‌اید که روش قانونی خیلی بهتر از روش پر دردسر و استرس آور پناهندگی است.

در این مسیر، یک مشاور کاربلد و حرفه‌ای، مسیر را برای شما هموار خواهد کرد. پس کاری که باید انجام دهید، این است که همه شرایط را بسنجید و سپس اقدام به انتخاب روش مهاجرت کنید و این را هم بدانید رویای مهاجرت آنقدرها هم دور از دسترس نیست، فقط باید اصولی و درست گام بردارید. روش‌های قانونی زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. روش‌هایی مانند: مهاجرت تحصیلی،  مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ازدواج و… .

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x