سینما و تئاتر

جریان قتل هولناک داریوش مهرجویی در منزل شخصی

داریوش مهرجویی نویسنده و کارگردان ایرانی و دارای آثاری ارزشمند در کارنامه خود است. متاسفانه شب گذشته در خانه شخصی اش به قتل رسیده است.

به گزارش تلنگر؛ خبر قتل داریوش مهرجویی کارگردان و نویسنده مطرح سینما و همسرش وحیده محمدی فر توسط دختر مرحوم مهرجویی که اولین فرد مطلع شده از حادثه بود به پلیس گزارش شد. بنا بر گزارشات به دست آمده دختر آقای مهرجویی پس از آن‌که تماس های تلفنی اش بی پاسخ مانده به ویلای محل سکونت پدرش در مشکین دشت عزیمت می کند و ساعت ۱۱ شب به محل می رسد، با پیکر بی جان پدر و مادرش روبرو می شود.

خبر قتل بامداد امروز رسانه ای می شود در حالی که برخی رسانه ها پستی از همسر مهرجویی در شب قتل بازنشر کرده اند که حکایت از تهدید توسط یک فرد ناشناس در هفته گذشته داشت.

این پست در حالی دست به دست می شد که برخی چهره ها با استناد به تاریخ پایان این پست اینستاگرامی عنوان کردند اتفاق رخ داده در ویلای مهرجویی مربوط به زمستان سال گذشته بوده است. همچنین در گفت و گویی با خانم محمدی فر همسر مهرجویی داشته که می گوید: این اتفاق هفته گذشته رخ داده است.

همسر داریوش مهرجویی در این خصوص اینطور نوشته است: شب حادثه حدود ساعت ۸ در حالی که خانه در آرامش کامل بود ناگهان متوجه سر و صدای سگ‌مان در حیاط خانه شدم. سریع در ورودی آشپزخانه را قفل کردم. تا اینکه متوجه شدم مقابل در ورودی ساختمان یک نفر با چاقو به شیشه‌های مات پنجره چسبیده است.

هرچه از او خواستم خودش را معرفی کند هیچی نگفت. موبایلم نزدیکم نبود، ولی سعی کردم سرعت عمل داشته باشم. با صدای بلند گفتم؛ الان به ۱۱۰ زنگ می‌زنم. او هم در پاسخ به این حرف من گفت خب زنگ بزن. ترسیده بودم تا گفتم الو ۱۱۰ سارق فرار کرد. وقتی او در جواب به من گفت خب زنگ بزن، متوجه شدم؛ لهجه ایرانی ندارد. بعد از فرار سارق با نگهبانی شهرک تماس گرفتم. آنها هم سریع خودشان را به حیاط خانه ما رساندند و شروع به گشتن حیاط و کوچه‌های اطراف کردند، اما کسی را ندیدند.

برخی از چهره های مجازی پس از این به روز رسانی نسخه اینترنتی پرسشی را که مطرح کردند زمان دقیق تهدید آقا و خانم مهرجویی چه زمان است.

بر اساس اسکرین شات اولیه زمان پست در حدود زمستان سال قبل است بنابراین برخی با استناد به این زمان مدعی بودند اتفاق در آن مقطع رخ داده و جدید نیست. چون صفحه خانم محمدی فر خصوصی است امکان راست آزمایی برای کسانی که دنبال کننده او نیستند وجود ندارد بنابراین اگر پست مربوط به آن زمان هست سئوال این است که چرا چنین پستی دقیقا شب قتل منتشر شده اما پرسش دوم درباره گزارش اعتماد است.

در این گزارش به صراحت اشاره شده که اتفاق هفته قبل رخ داده و همسر مهر جویی نیز در گفت و گویی ماجرا را روایت کرده است. با توجه به اینکه روزنامه ها معمولا برای ارسال به چاپخانه تا ساعت ۹ شب آماده می شوند بنابراین اعتماد اگر گفت و گویی با همسر مهرجویی داشته طبیعتاً عصر روز قبل انجام شده است.

با این حساب اگر اتفاق مربوط به زمستان سال قبل بود حتما باید در این گزارش اشاره می شد اما نه تنها چنین اشاره ای نشده بلکه گزارش نویس به صراحت می گوید: این تهدید پانزدهم مهر گذشته انجام شده است. تاریخ این تهدید از این رو مهم است که همسر مهرجویی گفته مهاجم لهجه غیر ایرانی داشته و این نکته دقیقا در هنگامه منازعه ای است که بر مهاجران در فضای عمومی رخ داده، منازعه ای که یک بخش از آن بدلیل ملاحظات امنیتی است.

اگر مشخص شود زمان دقیق پست مربوط به زمستان سال گذشته هست آن وقت سئوال پیش می آید گزارش و  گفت و گوی اعتماد بر چه مبنایی انجام شده، اگر پست مربوط به هفته قبل باشد که این قتل ممکن است صدای مخالفان مهاجرت را بلند تر کند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x