اخبار خودرو

بررسی سوزوکی بالنو؛ از مشخصات فنی تا طراحی

سوزوکی بالنو به عنوان یکی از پرفروش‌ترین هاچ‌بک‌های اقتصادی بازار با ترکیبی از طراحی جذاب، مصرف سوخت پایین و امکانات مدرن، به انتخابی هوشمندانه برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال خودرویی اقتصادی اما با ویژگی‌های برجسته هستند. این خودرو نه تنها در شهرهای شلوغ عملکرد عالی دارد، بلکه در جاده‌های طولانی نیز تجربه رانندگی لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد.

به گزارش تلنگر؛ سوزوکی بالنو ترکیب جذابی از طراحی مدرن، عملکرد بهینه و ویژگی‌های پیشرفته است که توانسته در مدت زمان کوتاهی در میان طرفداران خودروهای اقتصادی محبوبیت زیادی پیدا کند. این خودرو که به‌ویژه برای رانندگان جوان و افرادی که به دنبال خودرویی با هزینه نگهداری پایین هستند، یک انتخاب مناسب به شمار می‌آید، توانسته است با ویژگی‌هایی نظیر فضای داخلی جادار، مصرف سوخت پایین و طراحی شیک جای خود را در دل مشتریان باز کند.

بالنو با موتوری کارآمد و امکاناتی که برای راحتی و ایمنی سرنشینان در نظر گرفته شده، تجربه‌ای جدید از رانندگی اقتصادی و راحت را ارائه می‌دهد. این خودرو به‌ویژه در شرایط شهری یک گزینه ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال خودرویی هستند که در عین صرفه‌جویی در سوخت و هزینه‌ها بتواند از نظر عملکرد و راحتی هم انتظارات آن‌ها را برآورده کند.

در این مقاله به‌طور دقیق‌تر به بررسی ویژگی‌ها و نکات برجسته سوزوکی بالنو خواهیم پرداخت و نگاهی خواهیم داشت به دلایلی که این هاچ‌بک اقتصادی را به یک انتخاب محبوب در میان خودروی‌سواران تبدیل کرده است.

مشخصات فنی سوزوکی بالنو

سوزوکی بالنو به عنوان یک هاچ‌بک کوچک، از پیشرانه‌ای پرقدرت‌تر از حد انتظار برخوردار نیست. این خودرو با موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به قدرت می‌رسد که توانایی تولید 105 اسب‌بخار قدرت و 138 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. به نظر می‌رسد که سوزوکی سیاز و سوزوکی بالنو از همان پیشرانه مشترک بهره می‌برند. در بخش انتقال قدرت، سوزوکی بالنو از گیربکس چهارسرعته اتوماتیک استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند، که این ویژگی نیز مشابه سوزوکی سیاز است.

شتاب صفر تا صد سوزوکی بالنو 11 ثانیه اعلام شده که با توجه به وزن یک تنی این خودرو عملکردی قابل قبول به نظر می‌رسد. اما بزرگترین مزیت سوزوکی بالنو در مصرف سوخت آن نهفته است. این خودرو در سیکل ترکیبی تنها 5.4 لیتر بنزین به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش مصرف می‌کند. باک سوخت 37 لیتری بالنو باعث می‌شود که این خودرو بردی معادل 685 کیلومتر داشته باشد.

سیستم تعلیق سوزوکی بالنو نیز مانند پیشرانه آن ساده است. سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و میله پیچشی نیمه‌مستقل در عقب به خوبی وظیفه جذب و دفع ضربات را انجام می‌دهند. از این نظر می‌توان گفت که سوزوکی بالنو در شرایط مشابهی نسبت به خودروهایی مانند پژو 206، پژو 207 و رانا قرار دارد. ترمزهای این خودرو در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای هستند که به سادگی در عملکرد و کارایی خود مناسب با کلاس این خودرو عمل می‌کنند.

محور متحرک
دیفرانسیل جلو
گیربکس
4 دنده اتومات با حالت 2 و L
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1462 سی سی
شتاب
11.2 ثانیه
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
138 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه
حداکثر سرعت
160 کیلومتر در ساعت
جعبه دنده
4 سرعته خودکار
اندازه (میلیمتر)
3990 طول – 1745 عرض – 1485 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2480 میلیمتر
ترکیبی
5.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
37 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4

طراحی بدنه زیبای سوزوکی بالنو

طراحی بدنه زیبای سوزوکی بالنو

سوزوکی بالنو در هند تولید می‌شود، اما طراحی آن به وضوح نمایان‌گر یک خودروی ژاپنی است. بخش جلویی این خودرو طراحی‌ای دارد که شباهت زیادی به محصولات تویوتا و نیسان دارد، هرچند سوزوکی از زبان طراحی ویژه خود برای خودروهایش استفاده کرده است. در طراحی چراغ‌های جلو، خطوط خمیده در قسمت بالا و خطوط تیز در قسمت پایین به کار رفته‌اند و این خطوط به‌طور هوشمندانه‌ای با جلوپنجره ترکیب شده‌اند تا ظاهری یکپارچه ایجاد کنند. مه‌شکن‌های این خودرو به‌طور عمدی ساده و گرد طراحی شده‌اند تا نشان دهند با خودرویی اقتصادی روبه‌رو هستیم.

در نمای عقب طراحی چراغ‌ها به‌طور واضح شبیه به خودروهای رنو است که باعث ایجاد ظاهری مدرن و آشنا برای سوزوکی بالنو شده است. خوشبختانه در سپر عقب خبری از خروجی‌های اگزوز تقلبی نیست و طراحی این بخش ساده و واقعی باقی مانده است. درب صندوق عقب نیز با ارتفاعی نسبتاً بالا از سطح زمین طراحی شده که در تصادفات کوچک، از آسیب دیدن این قسمت جلوگیری می‌کند.

نوع بدنه
هاچبک کوچک
نوع شاسی یکپارچه
طول
3990 میلی‌متر
عرض
1745 میلی‌متر
ارتفاع
1485 میلی‌متر
نسل اتاق
نسل دوم (WB2)
فاصله محوری
2520 میلی‌متر
وزن 1055 کیلوگرم
چرخ جلو
195/55R16
چرخ عقب 195/55R16

طراحی داخلی

طراحی داخلی سوزوکی بالنو

فضای داخلی سوزوکی بالنو طبق استانداردهای معمول در کلاس هاچ‌بک طراحی شده و به شما محیطی نسبتا کوچک اما با انبوهی از امکانات را ارائه می‌دهد. تریم داخلی این خودرو از ترکیب دو رنگ به ویژه مشکی و آبی در اکثر نسخه‌ها تشکیل شده است که حس مدرن و جذابی را به کابین می‌بخشد. فرمان دی‌کات این خودرو با رنگ نقره‌ای در قسمت پایین، از دکمه‌های کنترلی متعددی بهره می‌برد که دسترسی به تنظیمات مختلف را راحت‌تر می‌کند. داشبورد سوزوکی بالنو با طراحی سه تکه، هر قسمت آن از رنگ متفاوتی برخوردار است که به زیبایی فضای داخلی افزوده است. قسمت میانی داشبورد نیز از رنگ نقره‌ای مشابه رنگ پایین فرمان استفاده کرده است.

صفحه نمایش سیستم سرگرمی به‌طور مستقل از سایر اجزای کابین قرار دارد و دریچه‌های سیستم تهویه نیز دقیقا زیر آن جای گرفته‌اند. با فاصله بین محورهای 2.5 متر سوزوکی بالنو خودرویی جمع‌وجور به شمار می‌آید. فضای صندوق عقب این خودرو با ظرفیت 318 لیتر برای نیازهای روزمره کافی به نظر می‌رسد. علاوه بر این با قابلیت تاشدن صندلی‌های ردیف عقب به نسبت 60/40، امکان استفاده بهینه از فضای داخلی و حمل وسایل بیشتر فراهم می‌شود.

امکانات و تجهیزات سوزوکی بالنو

کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده ای
سیستم صوتی صفحه نمایش لمسی 9 اینچی آندروید، 6 بلندگو
ترمز و پایداری ABS – EBD – ESP – ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای
دیگر امکانات کروز کنترل، استارت دکمه ای، دوربین عقب، سنسور پارک در جلو و عقب، سنسور باران، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، دوربین 360 درجه، سیستم ورود بدون کلید، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، آینه الکتروکرومیک

سخن آخر

در نهایت سوزوکی بالنو به عنوان یک هاچ‌بک کوچک و اقتصادی انتخابی هوشمندانه برای افرادی است که به دنبال خودرویی با مصرف سوخت پایین، طراحی ساده و کارایی مناسب در شهری و جاده‌های طولانی هستند. با پیشرانه 1.5 لیتری، شتاب مناسب و مصرف سوخت ترکیبی کم، این خودرو برای استفاده روزمره و سفرهای طولانی بسیار مناسب است. ویژگی‌های راحتی و فضای داخلی کافی، همراه با سیستم تعلیق ساده اما کارآمد تجربه رانندگی راحتی را فراهم می‌آورد.

از همراهی شما در معرفی سوزوکی بالنو سپاسگزاریم. امیدواریم این مقاله به شما در شناخت خودرو کمک کرده باشد و اگر سوالی در ذهن دارید در بخش نظرات منتظر شما هستیم. همچنین پیشنهادات شما برای بهبود کیفیت مطالب ما چراغ راه آینده ما خواهد بود.

سوالات متداول

کریم: امیدوارم با گیربکس دستی هم در کنار اتومات عرضه بشه و از همه مهمتر شش کیسه هوا و سنسور ترمز اضطراری

ناشناس: با سلام این ماشین آپشنای لازمو داره،به نظرم یه سری از دوستان بهتر دوام و کیفیت هم بسنجن. خودرو داخلی و چینی بعد ۵سال دگ از رده خارج (به جزمعدود محصولات چینی مثل چانگان) این ماشین از نظر فنی هم حساب کنید از i20که خم ردش هست بهتره ولی از نظر قیمتی هم یه i20 مدل ۹۷ اپشنال تمیز و کم کارکرد بخواین بخرین ۱.۷۰۰ باید بدین حداقل که داره تو بازار خرید و فروش هم میشه. بعد ماشین ۲۰۲۴ ژاپنی این قیمت نمیرزه؟! (مونتاژ هرجای دنیا از مونتاژ ایران بهتره!!)

محمدرضافراهانی: با سلام به نظر من موتور این خودرو چون توربو نیست خیلی با بنزین موجود تو کشور سازگاری داری و از طرفی گیربکس های AT از CVT خیلی کم هزینه تر هست در کل اصالت سوزوکی و کم اصطحلاکی یه خودروی ژاپنی هم یدک میکشه و انتخاب مناسبیه واسه کسایی که دنبال یه خودروی هاچ بک هستن .

13M131: واقعا حماقت ته نداره!!!!! عزیز دل محصولات اپل با بیشترین فروش توی دنیا در چین مونتاژ میشه ارزش خرید توی قیمت هر محصولی رو نیاز های فرد از اون محصول مشخص میکنه ن نظر شما یکم ملاک ها رو به خودتون محدود نکنید یا علی

انتهای مطلب/ م.د

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

کرمان موتور

نوشته های مشابه

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x