اخبار خودرو

بررسی مشخصات اولین خودرو شیائومی به نام SU7

شیائومی دو سال و نیم پیش، در مارس 2021، اعلام کرد که با خودرو شیائومی به رقابت تولید خودروهای برقی خواهد پیوست و مدعی شد که 10 میلیارد یوان (1.4 میلیارد دلار) در این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش تلنگر؛ شرکت شیائومی به تازگی با معرفی اولین خودروی الکتریکی خود (EV)، SU7، ورود خود به صنعت خودرو را اعلام کرده است. در حالی که علاقه مندان به فناوری در سراسر جهان مشتاقانه منتظر خودروی مورد انتظار اپل بودند، خودرو شیائومی اکنون پیشتاز این مسابقه شده است و سدانی خیره کننده را ارائه می دهد که شباهت زیادی به مک لارن ۷۲۰S دارد.

شرکت سازنده گوشی های هوشمند شیائومی برای اولین خودرو شائومی کاملا الکتریکی خود در چین سدان شیائومی SU7 درخواست مجوز فروش کردند. برخی از مشخصات خودرو پیش از رونمایی فاش شد و این خودرو شیائومی برقی است و توسط شرکت پکن صنعت خودروسازی با مسئولیت محدود (BAIC) تولید خواهد شد. EV قبلاً با کد MS11 شناخته می شد .

درباره خودرو شیائومی

مشخصات بدنه خودرو شیائومی

در چین، هر خودرو قبل از ورود به بازار باید توسط رگولاتور محلی تایید شود و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) هر ماه لیست خودروهایی را که مراحل هومولوژیک را طی می کنند منتشر می کند. خودروسازان از این موضوع ناراضی هستند زیرا تصاویر و مشخصات خودروهایی را که هنوز عرضه نکرده اند را فاش می کند.

طبق گزارش وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) از طریق CarNewsChina، سدان EV شیائومی با ابعاد قابل مقایسه با تسلا مدل S، ۱۹۷ اینچ طول، ۷۷ اینچ عرض و ۵۷ اینچ ارتفاع دارد. فراتر از انتظارات، شیائومی موفق شده است یک طراحی شیک و آیرودینامیک ارائه دهد که نمونه ای از ظرافت و نوآوری است. اگرچه وقتی صحبت از پیشرانه الکتریکی می شود،SU7 خود را بیشتر با تسلا مدل ۳ هماهنگ می کند.

با این حرکت جسورانه، شیائومی به لیست در حال رشد شرکت های فناوری که وارد بازار خودروهای الکتریکی می شوند، پیوست. در حالی که تخصص شیائومی در درجه اول در حوزه گوشی های هوشمند نهفته است، این سرمایه گذاری گامی قابل توجه به سمت تنوع، گسترش سبد محصولات و تقویت تعهد خود به پیشرفت های پیشگام در فناوری است.

ورود خودرو شیائومی به بازاری که تحت سلطه غول های خودروسازی مستقر است، چالش های مختلفی را به همراه دارد، اما جای پای محکم شیائومی در صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی را نمی توان دست کم گرفت. ادغام یکپارچه سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرویس‌های اینترنتی مدت‌هاست که یکی از ویژگی‌های تعیین‌کننده موفقیت شیائومی بوده است. این شرکت با به کارگیری این قدرت در حوزه خودروسازی، قصد دارد تجربه رانندگی را متحول کند و بر اتصال هوشمند، بهره‌وری انرژی و ویژگی‌های پیشرفته تمرکز کند.

اگرچه ورود شیائومی به چشم انداز خودرو پیشگامانه است، اما باید توجه داشت که رقابت در بخش خودروهای برقی همچنان در حال تشدید است. پروژه خودروی بالقوه اپل، در میان دیگر رقبا، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و می تواند هر لحظه بازار را شگفت زده کند. تنها زمان نشان خواهد داد که SU7 شیائومی در این عرصه بسیار رقابتی چگونه عمل می کند، اما یک چیز مسلم است. این غول فناوری علامتی محو نشدنی گذاشته است و بازار خودروهای برقی را به سمت یک فصل جدید هیجان انگیز سوق داده است.

شیائومی با معرفی اولین خودروی الکتریکی خود (EV)، SU7، ورود خود به صنعت خودرو را اعلام کرده است.

مشخصات ظاهری خودرو شیائومی SU7

مشخصات بدنه خودرو شیائومی

سدان EV شیائومی دارای ابعادی قابل مقایسه با تسلا مدل S است، با طول ۱۹۷ اینچ، عرض ۷۷ اینچ و ارتفاع ۵۷ اینچ. سدان EV شیائومی دارای طراحی شیک و آیرودینامیک است و شباهت زیادی به مک لارن ۷۲۰S دارد.

شیائومی SU7 یک سدان الکتریکی با ابعاد ۴۹۹۷/۱۹۶۳/۱۴۵۵ میلی متر و فاصله بین دو محور ۳۰۰۰ میلی متر است. دارای دو گزینه چرخ ۱۹ و ۲۰ اینچی خواهد بود. مشخصات تایر به ترتیب ۲۴۵/۴۵ R19 و ۲۴۵/۴۰ R20 است. شیائومی دو نسخه را به نمایش گذاشت: با لیدار و بدون آن، همچنین لیدار را پشت شیشه جلو کارگذاری کرده اند. بنابراین گمان می‌کنیم شیائومی SU7 با عملکرد باز کردن قفل تشخیص چهره عرضه می‌شود.

خودرو شیائومی SU7 در دو رنگ داخلی، با یا بدون لیدار در جلوپنجره عرضه خواهد شد.

مشخصات داخلی خودرو شیائومی

مشخصات داخلی و فرمان خودرو الکترونیکی شیائومی

SU7 در درجه اول به دلیل تخصص خود در حوزه گوشی های هوشمند شناخته شده است، اما این سرمایه گذاری در صنعت خودرو گامی مهم به سمت تنوع بخشیدن است. این شرکت قصد دارد با تمرکز بر اتصال هوشمند، بهره وری انرژی و ویژگی های پیشرفته، تجربه رانندگی را متحول کند.

خودرو شیائومی وسیله نقلیه الکتریکی خودرویی است که به جای موتور احتراق داخلی از یک یا چند موتور الکتریکی برای پیشرانه استفاده می کند. شیائومی یک تولید کننده چینی گوشی های هوشمند است که سبد محصولات خود را گسترش داده و شامل انواع لوازم الکترونیکی مصرفی می شود. تسلا مدل اس یک سدان لوکس تمام الکتریکی است که توسط شرکت تسلا، یک خودروی الکتریکی آمریکایی و شرکت انرژی پاک تولید می‌شود.

مک لارن ۷۲۰S یک خودروی اسپرت موتور وسط است که توسط سازنده خودرو بریتانیایی McLaren Automotive تولید می شود.

مشخصات فنی Xiaomi SU7

نمای صندوق عقب شیائومی SU7

پیشرانه دو گزینه دارد RWD با موتور ۲۲۰ کیلووات و AWD با حداکثر توان ۴۹۵ کیلووات (۲۲۰ کیلووات + ۲۷۵ کیلووات). بسته باتری LFP از BYD برای تریم ارزان‌تر و NMC سه تایی از CATL برای گزینه گران‌تر ارائه می‌شود. وزن خودرو شیائومی ۱۹۸۰ کیلوگرم است و حداکثر سرعت برای تریم پایین به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. وزن محدود برای مدل تریم بالا ۲۲۰۵ کیلوگرم و حداکثر سرعت آن ۲۶۵ کیلومتر در ساعت است.

با توجه به دریافت تاییدیه ازMIIT، سه نسخه برای خودرو شیائومی وجود دارد: SU7، SU7 Pro و SU7 Max. برخی از تریم ها دارای بال عقب فعال هستند.

مدل موتور الکتریکی TZ220XS000 ساخته شده توسط United Automotive Electronics Co., Ltd. همچنین دارای عملکرد ETC است، سیستمی که به رانندگان اجازه می دهد تا عوارض جاده های عوارضی را بدون توقف خودرو به طور خودکار پرداخت کنند.

سیستم ETC در خودرو شیائومی SU7

سیستم داخلی SU7 توسط HyperOS شیائومی، یک سیستم عملیاتی توسعه یافته داخلی که می تواند هم گوشی های هوشمند و هم خودروها را تامین کند، تامین می شود.

زمان تحویل خودرو شیائومی

اولین خودرو شیائومی که البته این یک خودروی الکتریکی است و توسط شرکت هلدینگ صنعت خودرو پکن (BAIC) تولید خواهد شد. خودروی مورد انتظار در یک پرونده نظارتی چینی فاش شد و در انواع SU7، SU7 Pro و SU7 Max با گزینه‌های پیشرانه RWD (220kW) و AWD (220kW + 275kW) عرضه خواهد شد. وزن آن ۲.۶۶ تن با حداکثر سرعت ۱۶۵ مایل در ساعت است. تحویل SU7 5 نفره از ماه فوریه آغاز می شود.SU7 برقی ۴ درب ۵ نفره در دسامبر ۲۰۲۳ تولید انبوه را آغاز خواهد کرد و تحویل در فوریه ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

کارخانه شرکت خودروهای آفرود BAIC در پکن تولید آزمایشی SU7 را آغاز کرده است و ده ها خودروی آزمایشی از خط خارج شده اند. جالب توجه است که BAIC همچنین خودروهای مرسدس بنز را در چین تحت سرمایه گذاری مشترک Beijing-Benz تولید می کند که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد و BAIC مالک ۵۱ درصد است. BAIC همچنین یکی از سهامداران خود مرسدس بنز است و ۱۰ درصد از سهام این سازنده قدیمی آلمانی را در اختیار دارد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x