مشخصات فنی مکسوس استار H + آپشن و عکس
مکسوس استار H خودروی مونتاژ شده است زیرا که سال های اخیر به علت واردات گسترده خودرو های چینی با تنوع زیادی مواجه شده است.

- به گزارش تلنگر؛ مکسوس استار H توسط شرکت شتابران خودرو که پیشتر با واردات خودرو از مدل تانک ۳۰۰ از شرکت گریت وال موتورز (GWM) به کشور بر سر زبانها افتاد وارد می شود.
مشخصات فنی مکسوس استار H
استار اچ (Star H) شرکت مکسوس در حقیقت در بازار جهان با نام اینترستلار اچ (Interstellar H) شناخته میشود که نسخه بهبودیافته و فیسلیفتشده وانت مکسوس T90 است. سری اینتراستلار شرکت مکسوس با کدهای شناسایی متفاوتی از جمله H و L و R و H Off-Road شناخته میشود که هر یک با دیگری در برخی تزئینات، تریم فنی و بدنه با هم تفاوت دارند. نسخه وارداتی بازار ایرن نمونه تریم H است که برای سهولت در تلفظ و شناخت آن، اسم سادهتر استار (Star/به معنای ستاره) انتخاب شده است.
پیشرانههای متمایزی برای مکسوس استار h در نظر گرفته شده است که نمونههای تنفس طبیعی ۲.۴ لیتر، توربو ۲ لیتر و توربو دیزل ۲ لیتر را دربر میگیرد. اما نسخه منتخب مکسوس استار H برای بازار خودرو ایران نمونه ۲ لیتری توربو تزریق مستقیم (T-GDI) است که سیستم توربوشارژر آن از مکانیزم VGT (توربو هندسه متغیر) بهره میگیرد.
این مکانیزم کنترلشونده کامپیوتری مجموعهای از تیغههای متحرک در بخش توربین سیستم توربو را شامل میشود که به منظور حفظ فشار ماکزیمم اگزوز بر روی تیغههای توربین، با توجه به دور موتور و شدت گازهای خروجی اگزوز باز یا بسته میشوند. این سیستم موجب میشود که توربو در دورموتورهای مختلف همواره از بیشترین فشار ممکن اگزوز بهرهمند باشد و پدیده تاخیر توربو (Turbo-Lag) در آن به حداقل برسد.
گیربکس بهکاررفته در این وانت یک نمونه ۸ سرعت اتوماتیک ساخت ZF آلمان است که نیرو را بهصورت موقت انتخابی (4WD) همراه با گیربکس کمک دو سرعت، در حالت استاندارد به چرخهای عقب و در صورت انتخاب راننده به هر چهار چرخ ارسال میکند. پیشرانه منتخب مکسوس استار H از دیدگاه توان خروجی از نسخه تنفس طبیعی قویتر، اما گشتاور آن از نسخه توربو دیزل کمتر است. با توجه به دسترسی راحتتر بنزین (در مقایسه با گازوئیل باکیفیت) در کشور، این پیشرانه قدرتمندترین نسخه در یک پیکاپ کلاس متوسط در ایران است.
مشخصات کلی مکسوس استار H
نوع موتور خودرو | خطی بنزینی |
حجم موتور | ۲ لیتر |
سیلندر / سوپاپ | ۴ / ۱۶ |
تنفس موتور | توربوشارژر |
قدرت | ۲۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۱۰ نیوتن.متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | دو دیفرانسیل |
شتاب | – |
سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو ۶ |
فرمان | هیدرولیک |
بدنه | وانت دو کابین سایز متوسط |
نوع رینگ | آلومینیومی |
ابعاد و ظرفیت ها مکسوس استار H
طول | ۵۳۹۰ میلیمتر |
عرض | ۱۶۹۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱۸۵۰ میلیمتر |
فاصله محورها | ۳۱۶۵ میلیمتر |
وزن خالص | ۲۰۱۰ کیلوگرم |
تعداد سرنشین | ۵ نفر |
ظرفیت باربری | – |
حجم مخزن سوخت | – |
قطر رینگ | – |
آپشن ها و امکانات
کروز کنترل | دارد |
کروز کنترل هوشمند | – |
کنترل ایستایی در سربالایی | دارد |
کنترل سرعت در سرازیری | دارد |
کنترل کشش | دارد |
کنترل پایداری | دارد |
اتو پارک | ندارد |
سنسور جلو | ندارد |
سنسور عقب | دارد |
رادار نقطه کور | دارد |
رادار تغییر لاین | دارد |
رادار تصادف جلو | ندارد |
رادار تصادف عقب | ندارد |
ترمز ضدقفل | دارد |
توزیع نیروی ترمز | دارد |
ترمز کمکی | دارد |
ترمز اضطراری | ندارد |
ترمز پارک برقی | دارد |
پدال شیفتر | ندارد |
اتولایت | – |
چراغ روز | دارد |
دکمههای کنترلی فرمان | دارد |
گرمکن فرمان | ندارد |
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی | دارد |
ناوبری | دارد |
نمایشگر هدآپ | ندارد |
دوربین عقب | دارد |
دوربین ۳۶۰ درجه | دارد |
کیسه هوا | دارد |
ورود بدون کلید | دارد |
استارت بدون کلید | دارد |
تهویه اتوماتیک | دارد |
صندلی برقی راننده | دارد |
صندلی برقی سرنشین جلو | ندارد |
گرمکن صندلی جلو | ندارد |
سردکن صندلی جلو | ندارد |
ماساژور صندلی جلو | ندارد |
آینه بغل برقی | دارد |
گرمکن آینه بغل | دارد |
پانوراما | ندارد |
سانروف | ندارد |
طراحی ظاهری مکسوس استار H
نمای خارجی مکسوس استار اچ با توجه به این که نمونه بهروزشده وانت T90 به حساب میآید. پیش از فیس لیفت نیز این خودرو از نمای خارجی عضلانی و طراحی مناسبی بهره میگرفت، اما تغییرات جدید اعمالشده بر روی آن ظاهر خودرو را چند لول آن را ارتقا داده است.
جلوپنجره خودرو دارای طراحی کاملا عمودی، بزرگ و پهن است و از ترکیب هندسی مشبک بیرونزده بهره میبرد. دو گوشه سپر خودرو که سیستم روشنایی اصلی خودرو را در بر دارد، با یک قاب مستطیل مانند از جنس و رنگ بدنه احاطه شده که شباهت بسیار زیادی به طراحیها چند سال اخیر خانواده شاسیبلندهای برند میتسوبیشی و کیا دارد. نمای بالایی جلوپنجره با چراغهای سیستم روشنایی در روز در یک قابل پیوسته و نوشته بزرگ MAXUS تزئین شده است.
حالا نمای جانبی در این وانت و در نسخه فیس لیفت با گلگیرهای برجسته با پوشش پلاستیکی مشکیرنگ ضد خش تزئین شده و در نسخههای مجهز به باربند اسپرت، ظاهری به مراتب بهتر دارد.
سختترین بخش از طراحی وانتها قسمت عقب و مخصوصا سبک طراحی چراغهای خودرو است که کار طراحان را سخت می کند. در نتیجه نسخه جدید مکسوس استار H ضمن حفظ طراحی معاصر چراغهای مستطیلی عمودی، با بهرهگیری از تریم پلاستیکی بیرونزده قرمزرنگ پیوسته، تلاش در ارائه یک تصویر کاملا متفاوت داشته است.
طراحی داخلی مکسوس استار H
نمای داخلی خودرو به اندازه نمای بیرونی آن متحول شده است. داشبرد خودرو و طراحی کلی کابین در مکسوس استار اچ بسیار مینیمال و با تمرکز بر سادگی طراحی شده و از دو نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی برای کلاستر و سیستم مولتی مدیا بهره می برد. بخش میانی کنسول و محل اتصال آن به داشبرد با دو سطح شیبدار محقق شده است که بیشباهت به ترند طراحی وانتهای آمریکایی و برخی از مدلهای تویوتا نیست. تریم تزییناتی داخل کابین شامل ترکیب سه رنگ متضاد بر داشبرد، رودریها و روکش صندلیها است که فضای داخلی را در اوج سادگی بسیار پویا و چشمنواز کرده است.
فضای نشیمن ردیف دوم در ماشین های چینی بسیار جادارتر از پیش و آسایش سواری برای سرنشینان ردیف عقب در آنها تامین شده است.
انتهای مطلب/ ی.ر