سینما و تئاتر

بیوگرافی بازیگران سریال خانه پوشالی + خلاصه داستان

سریال خانه پوشالی محصول کشور آمریکا در سال 2013 می باشد. در این مقاله به معرفی کامل این سریال و بازیگرانش می پردازیم.

به گزارش تلنگر؛ سریال خانه پوشالی در تلویزیون ایران بارها شروع به پخش شده است. این سریال طرفداران خود را پیدا کرده است که در ژانر درام-سیاسی می باشد. سریال خانه پوشالی در ۶ فصل و ۷۳ قسمت به کارگردانی بو ویلیمن و ساخته دیوید فینچر، کوین اسپیسی، اریک راث، اندرو دیویس و مایکل دابز بوده است.

خلاصه داستان سریال خانه پوشالی

این سریال از روی یک سریال انگلیسی که در شبکه بی بی سی پخش شد، ساخته شده است. برخی این سریال را از نظر نشان دادن قدرت و سیاست تحسین کرده اند. همچنین برخی دیگر انتقاد منفی داشتند.

فرنسیس آندروود، نمایندهٔ دموکرات کنگره و مغز متفکری است که در پشت پرده کمپین نماینده رئیس جمهور جدید، گرت واکر، را هدایت کرده و او را به قدرت رسانده است. گرت پس از انتخاب شدن تصمیم‌اش برای سپردن وزارت امور خارجه به آندروود را تغییر می‌دهد تا حضور او در کنگره به کنترلف بیشتر حزب کمک کند.

تصمیمی که خشم فرانسیس را در پی دارد و حالا او در تفکر انتقام و از پاشیدن خانه‌ای است که با ورق‌ها ساخته. فرانسیس از تمام ابزارها و اشخاصی که بر سر راهش قرار می‌گیرند از خبرنگار گرفته تا نمایندهٔ کنگره، استفاده می‌کند تا رئیس جمهور را در گوشهٔ رینگ قرار دهد و این تازهٔ مرحلهٔ اول از نقشه‌ای است که برای کاخ سفید در سر دارد.

این سریال در فصل اول خود سیزده قسمت پخش می کند. که این سیزده قسمت یک ساعته هستند. نام سریال نشان دهنده هیجان در این سریال است. زیرا اشاره به خانه ای چند طبقه دارد که با ورق ساخته شده است و هر زمان امکان ریزش و خراب شدن ورق وجود دارد.

زمان پخش سریال خانه پوشالی

سریال خانه پوشالی از شبکه تماشا در تاریخ ۲۰ اردیبهشت، روز چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ می باشد.

معرفی بازیگران اصلی سریال خانه پوشالی

  • کوین اسپیسی: فرانک آندروود
  • رابین رایت: کلر آندروود
  • کیت مارا: زوئی بارنز
  • کوری استول: پیتر روسو
  • مایکل کلی: داگ استمپر
  • کریستن کانلی
  • ‌ کانستنس زیمر
  • مایکل گیل: گرت واکر
  • جین اتکینسون: کاترین دورانت

کوین اسپیسی در نقش فرانک آندروود

کوین اسپیسی در نقش فرانک آندروود

فرانک آندروود در فصل اول سریال نقش اصلی را بر عهده داشت و در آرزوی رسیدن به درجات بالا می باشد. تاریخ تولد کوین اسپیسی ۲۶ جولای ۱۹۵۹ است. اسپیسی علاوه بر بازیگر، کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و کمدین آمریکایی است.

او علاوه بر استعدادش، شخصیت مرموزی دارد و اطلاعات زندگی شخصی خود را کمتر از سایرین در اختیار مشتاقان سینما قرار می دهد. او معتقد است که هر چه تماشاگران در مورد زندگی شخصی یک بازیگر کمتر بدانند، شخصیت روی صحنه او را بیشتر باور می کنند.

زمان فعالیتش در تئاتر از سال ۱۹۸۰ است. سپس بعد از بازیگری در تئاتر به سینما وارد شد. او پس از آنکه اولین جایزه اسکار را دریافت کرد نظر منقدین را به خود جلب کرد و به عنوان نقش مکمل در سال ۱۹۹۵ به اوج خود رسید.

رابین رایت در نقش  کلر آندروود

رابین رایت در نقش  کلر آندروود

رابین رایت بازیگر سینما و تلویزیون است. وی سال ۱۳۴۵ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار رابین رایت می‌توان به بازیگری در سریال خانه پوشالی، فیلم فارست گامپ و فیلم زن شگفت انگیز اشاره کرد.

رابین رایت نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۶۶ در ۲۱ سالگی در فیلم عروس شاهزاده به کارگردانی راب رینر بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال خانه پوشالی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای رابین رایت محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون کری الویس، مندی پتینکین، Chris Sarandon و Christopher Guest را تجربه کرد.

کیت مارا در نقش زوئی بارنز

کیت مارا در نقش زوئی بارنز

کیت مارا اهل آمریکا است. این بازیگر فعالیت خود را از ۹ سالگی آغاز کرده است. تقریبا می توان گفت سال ۱۹۹۷ آغاز فالیت کیت رونی مرا می باشد.

کیت فرزند دوم خانواده است و در خانواده پنج نفر بزرگ شده است. خواهر کوچکتر کیت نیز بازیگر می باشد. اصالت پدر کیت ایرلندی آلمانی و اصالت مادرش نیز انگلیسی ایتالیایی می باشد.

خانواده مادرش صاحب باشگاه فوتبال Pittsburgh Steelers از سال ۱۹۳۳ و خانواده پدرش صاحب باشگاه New York Giants از سال ۱۹۲۵ می باشند. کیت مارا بازیگری را از نه سالگی و با بازی در نمایش های مدرسه موسیقی شروع کرد.

اولین تست بازیگریش برای سریال Homicide: Life on the Street شبکه NBC بود. دلیل شهرت کیت مارا بازی در سریال درام خانه پوشالی نتفلیکس می باشد.

کوری استول در نقش پیتر روسو

کوری استول در نقش پیتر روسو

کوری استول اصالت آریکایی دارد. تولد این بازیگر در ۲۴ مارچ سال ۱۹۷۶ است. شروع فعالیت این بازیگر از سال ۲۰۰۱ می باشد.

کوری استول سابقه بازی در فیلم و سریال هایی همچون دگردیسی، قدیسان نوآرک، رچد، نخستین انسان، مرد مورچه‌ ای، گزارش و طلا را در کارنامه هنری خود دارد. کوری استول یک بار نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر در فیلم خانه پوشالی شده است.

مایکل کلی در نقش داگ استمپر

مایکل کلی در نقش داگ استمپر

تاریخ تولد مایکل کلی در ۲۲ می سال ۱۹۶۹ می باشد. مایکل علاوهخ بر بازیگری به تهیه کننده ای نیز پرداخته است. همچنین آغاز فعالیت او از سال ۱۹۹۴ بود.

وی سابقه بازی در فیلم و سریال هایی همچون خانه پوشالی، تابو، همزاد، آسیب‌ ناپذیر، اورست، شهروند مطیع قانون و حالا منو میبینی را در کارنامه هنری خود دارد.

جین اتکینسون در نقش کاترین دورانت

جین اتکینسون در نقش کاترین دورانت

این بازیگر اصالت آمریکایی دارد که در کشور انگلستان زندگی می کند. همچنین تاریخ تولد او برای ۱۸ می ۱۹۵۹ است.  از مهم‌ترین آثار جین اتکینسون می‌توان به بازیگری در سریال خانه پوشالی، سریال ۲۴ و فیلم روستا اشاره کرد.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x