سینما و تئاتر

درام تاریخی جدید جایگزین سرزمین مادری

بعد از پخش سریال سرزمین مادری و موفقیت آن، یک پروژه مشابه به اسم سریال تنها گریه نکن در حال ساخت برای شبکه سه است. در ادامه به معرفی بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش این مجموعه خواهیم پرداخت.

به گزارش تلنگر؛ هر چند در چند سال اخیر، جریان سریال‌سازی در تلویزیون با بحران‌هایی مواجه بوده است، اما به نظر می‌رسد آرام‌آرام قطار تولیدات نمایشی دوباره از سرگرفته شده است و هم در فرآیند تنظیم کنداکتور پخش و هم در چرخه تولید، شاهد اتفاقاتی امیدوارکننده خواهیم بود.

خلاصه داستان سریال تنها گریه نکن

با اینکه جزئیات صدرصدی از خلاصه داستان سریال «تنها گریه نکن» منتشر نشده و اما می دانیم که داستان این سریال درباره سرنوشت یک خانواده در سه مقطع مختلف از تاریخ است. داستان حول محور زندگی خانواده ای می گذرد که درگیر حوادث مختلفی می شوند و بخشی از تاریخ معاصر از نگاه اعضای این خانواده روایت می شود.

زمان پخش سریال تنها گریه نکن

«تنها گریه نکن» نام این سریال است که هنوز زمان دقیق پخش آن مشخص نیست، اما کنجکاوی‌هایی درباره تولید آن وجود دارد.

تصویربرداری فصل نخست «تنها گریه نکن» در حال حاضر به پایان رسیده و براساس اطلاعات منتشرشده تصویربرداری ادامه این مجموعه دست کم ۸ ماه دیگر ادامه دارد و پخش آن سال آینده خواهد بود.

بازیگران سریال تنها گریه نکن

مطابق تجربه، سریال‌های تاریخی به همان اندازه که می‌توانند از ظرفیت بازیگران چهره برای جذابیت بیشتر بهره‌مند شوند، بستری ویژه برای ستاره‌سازی هم هستند. بازیگرانی هستند که با نقش‌آفرینی در سریال‌های تاریخی به شهرت رسیدند و در قاب تلویزیون دیده شدند.

سریال تنها گریه نکن حالا ترکیبی از بازیگران شناخته شده و کمتر مطرح را در ویترین خود دارد و باید منتظر ماند تا ببینیم کدام بازیگر در روایت این سریال بیشتر دیده می شود. تا به امروز نام هایی چون افسانه کمالی، رابعه مدنی، خاطره حاتمی، رها ربانی‌نیا، مرجان قمری، احمد کاوری، هادی شیخ‌الاسلامی، رحیم نوروزی، حسن رضایی، یوسف صفری بختیاری، پیام احمدی‌نیا و سیاوش چراغی‌پور در ترکیب بازیگران این سریال اشاره شده است و قرار است در این سریال از چند چهره جدید هم رونمایی شود.

بیوگرافی افسانه کمالی هنرپیشه سریال تنها گریه نکن

بیوگرافی افسانه کمالی

افسانه کمالی متولد ۱۹ خرداد ۱۳۶۶ در تهران ، بازیگر است. او هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. خانم کمالی فارغ التحصیل لیسانس رشته جانور شناسی دانشگاه شهیدی بهشتی و فوق لیسانس رشته فیزیولوژی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد. او به صورت جدی بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی برای مقطع ارشد سال ۱۳۹۳ وقتی ۲۷ ساله بود؛ وارد دوره های بازیگری موسسه کارنامه شد.

شروع فعالیت هنری از زبان افسانه کمالی: دقیقا سال ۱۳۹۴ که دوره ما در موسسه کارنامه تمام شد آقای همایون اسعدیان برای فیلم جدیدش فراخوان دادند و منم تست دادم. از بین چندین نفر برای فیلم یک روز بخصوص انتخاب شدم و کنار بازیگرانی چوین مصطفی زمانی و فرهاد اصلانی جلوی دوربین رفتم.

بیوگرافی رابعه مدنی

بیوگرافی رابعه مدنی

رابعه مدنی متولد ۱۳۲۰ در همدان می باشد. رابعه مدنی به مدت ۳۰ سال معلم پیش دبستانی و کارمند آموزش و پرورش بود، بعد از بازنشستگی وارد عرصه بازیگری شد، دو پسر و یک دختر دارد. رابعه مدنی از کودکی به سینما علاقه داشت. وقتی که امیرشهاب (رضویان) پسرش به سمت حرفه‌ی کارگردانی رفت‌ برای پایان‌نامه، الزام به ساخت فیلم بود.

رابعه مدنی به نوعی به پسرش کمک می‌کرد. البته بازیگری هم به صورت افتخاری انجام می‌داد. رابعه مدنی در سریال‌هایی نظیر؛ «وضعیت سفید»، «بوسیدن روی ماه » ، «پایتخت ۲»، بازی کرده‌است. رابعه مدنی همچنین در فیلم‌هایی نظیر؛ «سفر مردان خاکستری»، به نقش‌فرینی پرداخته است. رابعه مدنی، تندیس حافظ بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم«برف»، در کارنامه دارد.

بیوگرافی خاطره حاتمی

بیوگرافی خاطره حاتمی

خاطره حاتمی، بازیگر زن ایرانی، متولد ۱۳۶۲ می باشد. او هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. خاطره حاتمی بازیگر جوان سینما و تلویزیون فعالیت هنری خود را از سال ۸۱ آغاز کرده است در کارنامه هنری وی دو اتفاق جالب وجود دارد یکی از آنها تراشیدن موهای سر در فیلم قرنطینه به کارگردانی آقای منوچهرهادی است که به گفته خودش مادرش با دیدن آن صحنه بسیار ناراحت شد

بیوگرافی معصومه ربانی

بیوگرافی رها ربانی نیا

معصومه ربانی نیا بازیگر ایرانی، متولد ۱۹ بهمن ۱۳۷۶ می‌باشد. او که دانشجوی معماری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده، پس از یک شکست عاطفی از دانشگاه انصراف داده و به زادگاه خودش برگشته‌ است. خواهرش در جوانی خودسوزی کرده‌است و پس از آن مسئولیت سرپرستی و تربیت پسر خواهرش با اوست. حالا آیدین به سن نوجوانی رسیده و او خود را در تربیت او ناتوان می‌بیند و با این حال به شدت به او علاقمند است. وی در آثاری همچون فیلمهای “موقعیت مهدی” و “آتابای” به عنوان بازیگر حضور داشته است.

عوامل سازنده سریال تنها گریه نکن

بیوگرافی علی درخشنده کارگردان سریال تنها گریه نکن

آخرین اطلاعاتی که از سریال «تنها گریه کن» به طور رسمی در رسانه ها منتشر شده است، نویسنده و کارگردان این مجموعه علی درخشنده از کارگردانان جوان ایران است. پیش از این نیز اولین ساخته علی درخشنده در در بخش فیلم های اول جشنواره فیلم فجر حضور داشته است.

آخرین اطلاعاتی که از سریال «تنها گریه کن» به طور رسمی در رسانه ها منتشر شده است، نویسندگی و کارگردانی این پروژه بر عهده علی درخشنده است. او که خود فیلمنامه این سریال را نگاشته، کارگردان جوانی است که پیش از این با اولین فیلمش در بخش فیلم های اول جشنواره فیلم فجر حضور داشت و حالا گویا برای ظهور در دنیای سریال سازی رفته است.

بیوگرافی کارگردان سریال تنها گریه نکن

درخشنده متولد سال ۱۳۶۳ در تهران است. وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌باشد. علی درخشنده پیش از این فیلم سینمایی دشمنان را کارگردانی کرده بود که در بخش نگاه نو در جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۸ به نمایش درآمد.

این فیلم داستان متفاوتی از انتقام یک زن تنها داشت که این ژانر مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفت. رویا افشار نقش اصلی آن فیلم را بازی کرد و چهار سال از رونمایی آن در جشنواره فجر می گذرد، هنوز اکران نشده است.

البته علی درخشنده یکی از فیلمسازان جوانی است که پیش از نشستن بر صندلی کارگردانی، فعالیت های تخصصی در زمینه های مختلف را پشت دوربین تجربه کرد و اکنون ساخت سریال تنها گریه کن آخرین فعالیت او محسوب می شود.

پروژه ساخت سریال تنها گریه نکن

فصل اول سریال تنها گریه نکن

این همان فرمولی است که مسعود جعفری جوزانی پیش از این در سریال خاطره انگیز «در چشم باد» امتحان کرده بود و اکنون آخرین نسخه آن در قالب سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی در حال پخش است. البته تجربه تبریزی آنقدر حاشیه بود که اخیراً در مصاحبه ای گفته است روایت آن ناقص است و فصل مربوط به دفاع مقدس آن ساخته نشده است.

بر اساس این فرمول ها، «تنها گریه نکن» احتمالاً روی وقایع تاریخی و همچنین روایت های عاشقانه تمرکز خواهد کرد و بخشی از داستان بر اساس روابط بین شخصیت ها خواهد بود.

اما رسمی ترین خبر از پیشرفت این پروژه متعلق به مهدی میرچی، مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی بود که چندی پیش از ساخت لوکیشن های دهه شصت در این شهرک خبر داد و گفت: این لوکیشن در حال آماده سازی برای «تنها» است.

نکته مهم این است که می دانستیم شهرک غزالی فاقد لوکیشن های مناسب برای روایت دهه ۶۰ است و اساسا میرچی در این باره توضیح داد: در حال حاضر زمین واگذار شده و بر اساس محتوای سریال «تنها گریه کن» سازمانی است. . نگرش و نظارت “تیم فنی شهرک محله ای است که در دهه شصت ساخته شده است.” با این حساب مجموعه مذکور زمینه احداث شهرک جدیدی با ساختار دهه ۶۰ در حاشیه شهرک غزالی را فراهم کرده است. ، که می تواند توسط آثار دیگر استفاده شود.

طبق اطلاعات منتشر شده، قسمت های دیگر سریال در یوش (زادگاه نیما یوشیج)، بلده، لفور، مشهد و قم تصویربرداری می شود. اماکنی مانند حسینیه ارشاد، اداره فرهنگ قبل از انقلاب، بیمارستان مدرسه شهربانی، تالار کشتی و ژاندارمری و … برای این مجموعه بازسازی شده است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x