محیط زیست

پیش بینی هواشناسی آخر هفته؛ شرایط جوی ایران

طبق آخرین مشاهدات سازمان هواشناسی، سامانه بارشی برای آخر هفته وارد آسمان ایران خواهد شد.

به گزارش تلنگر؛ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ بارش باران و برف و وزش باد در کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال استان‌های ایلام، زنجان، البرز و قزوین، دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران، همدان، و لرستان آغاز شد.

با پیشروی این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، مه آلودگی وزش باد و کولاک برف، کاهش دما و احتمال یخ‌زنی سطح جاده‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در رفت و آمد در سطح شهرها و روستاها، احتیاط در مسافرت‌های بین شهری، به همراه داشتن ادوات زمستانی بویژه بررسی سالم بودن وسایل گرمایشی خودروها، امتناع از هرگونه فعالیت‌های کوه‌نوردی و آمادگی سازمان‌های امدادی و کمک رسان از جمله راهداری‌ها و شهرداری‌ها توصیه می‌شود.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد تا روز شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف بوده و طی این مدت افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در استان‌های کردستان،‌ کرمانشاه و نیمه شمالی ایلام بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x