خانواده

طرز تهیه کشک بادمجان برای تولد+ نکات طلایی پخت کشک بادمجان

کشک بادمجان از غذاهای اصیل ایرانی است که طعم دلنشینی دارد. این غذای نونی در مجالس تولد و مهمانی‌ها نیز سرو می‌شود و طعم آن همیشه خاطره انگیز است. در ادامه مقاله طرز تهیه کشک بادمجان برای تولد را به شما آموزش خواهیم داد.

به گزارش تلنگر؛ طرز تهیه کشک بادمجان برای تولد چند نکته بسیار مهم دارد که باید برای آن که یک غذای بی‌نظیر را تهیه کنید حتما به آ‌ن‌ها توجه کنید. اولین موضوع تعداد مهمان هایتان است که طرز تهیه کشک بادمجان برای تولد و همینطور مواد اولیه آن را متناسب با تعداد افراد تهیه کنید. در مرحله بعدی باید نکات طلایی طرز تهیه کشک بادمجان برای تولد را که انتهای مطلب به شما می‌گوییم را اجرا کنید.

کشک بادمجان یک غذای نونی است که هم پخت آن بسیار ساده است و هم راحت سرو می‌شود. طرز تهیه کشک بادمجان خیلی ساده‌اس و نیاز به مهارت خاصی نداره اما به دلیل استفاده از مواد اولیه مختلف بهتره که نکات مهم پختن این غذا رو بدونید تا، در نهایت یه وعده غذایی خوشمزه و اصولی به دست بیاد.

غذاهای سنتی به دلیل استفاده از مواد اولیه مختلف طبیعی و بعضا خانگی و ارگانیک تهیه می‌شدند دارای خواص زیادی هستند که کشک بادمجان نیز همین گونه است. کشک بادمجان کم کالری است و اگر کبابی باشد، هیچ کلسترولی ندارد.

خوردن یه وعده غذایی اصیل ایرانی در میهمانی که با بادمجان و کشک درست می‌شود به شدت وسوسه‌انگیز است. اگر قصد دارید طرز تهیه کشک بادمجان برای تولد را عملی کنید؛ در ادامه با سایت تلنگر همراه باشید تا طرز تهیه کشک بادمجان خانگی رو با هم مرور کنیم.

مواد لازم برای طرز تهیه کشک بادمجان برای تولد

مواد لازم برای ۳۰ نفر:

بادمجان کبابی ۲۴ عدد
کشک ۵۰۰ گرم
پیاز ۱۶ عدد
سیر ۲۰ حبه
مغز گردو آسیاب شده ۳۰ عدد
نعناع خشک ۵ قاشق غذا خوری
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه نوک قاشق چای خوری
روغن و زرد چوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کشک بادمجان برای تولد

مرحله اول

طرز تهیه کشک بادمجان برای تولد را با شستن و پوست گرفتن بادمجان ها شروع کنید پس از پوست کندن به صورت ورقه ای و از طول بادمجان‌ها را برش بزنید و برای گرفتن تلخی بادمجان روی آن‌ها نمک بزنید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه استراحت کند.

نکته: ریختن نمک بر روی بادمجان باعث جلوگیری از جذب زیاد روغن می‌شود.

مرحله دوم

در طرز تهیه کشک بادمجان برای تولد بادمجان‌ها را پس  از استراحت با نمک آبکشی کنید و با دست مقدار فشار بدهید تا آب آضافی داخل بادمجان ها گرفته شود، و همچنین هنگام پخت باعث خراب شدن طعم غذا نمی‌شود.

مرحله سوم

سرخ کردن بادمجان ها

در یک تابه مناسب مقداری روغن اضافه کرده و پس از داغ شدن ظرف و روغن داخل آن، بادمجان ها را درون ماهیتابه قرار دهید تا سرخ شوند. پس از آن که تمامی قسمت های بادمجان را به خوبی سرخ کردید، بادمجان ها را داخل ظرفی بگذارید تا روغن آن گرفته شود.

مرحله چهارم

برای طرز تهیه کشک بادمجان برای تولد طبق دستور العمل باید پیازها را به صورت نگینی خورد کرده و سپس با یک مقدار روغن داخل تابه بریزید و تا زمانی که پیاز طلایی شوند آن‌ها را تفت بدهیدکه این روند حدودا ۳۰ دقیقه با حرارت معتدل طول می‌کشد. در همین حین سیر را نیز خورد کنید و با پیاز تفت بدید که عطر سیر پخش شود.

مرحله پنجم

کوبیده کردن بادمجان ها برای کشک بادمجان

بادمجان‌های سرخ شده را با هر وسیله‌ای که می‌خواهید مثلا گوشت‌کوب به خوبی له کنید و به تابه پیاز داغ و سیر اضافه کنید، و بعد از مخلوط کردن مقدار بادمجان گفته شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه روی مواد بریزید و به خوبی هم بزنید تا آب اضافی بادمجان تبخیر شود.

مرحله ششم

طرز تهیه کشک بادمجان برای تولد را با اضافه کردن مغز گردو و کشک به مقدار گفته شده در دستور، به تابه حاوی بادمجان ادامه بدهید و به خوبی هم بزنید تا همه‌ی مواد با هم ترکیب و یکدست بشوند.

نکته: توجه داشته باشید که اگه کشک خیل سفت بود یه ته لیوان آب جوش به تابه اضافه کنید.

مرحله هفتم

سپس که درب تابه رو ببندید که هم آب اضافی مواد داخل تابه بخار شود و به پخت غذا کمک کندو هم اینکه کشک بادمجان روغن بیاندازد و جا شود. در ادامه به شراغ نعناع داغ ها می‌رویم.

مرحله هشتم

کشک بادمجان، نعناع داغ لذیذی دارد. برای این کار یه تابه مناسب رو با یه مقدار روغن روی حرارت ملایم بگذارید و بعد از داغ شدن روغن، نعناع خشک رو به تابه اضافه کرده و در حدود ۱ دقیقه هم بزنید و بعد به غذا اضافه کنید.

نکته: میتونید که نعناع داغ رو برای تزیین روی ظرف سرو و بر روی کشک بادمجان بریزید.

مرحله نهم

بعد از این که کشک بادمجان به خوبی روغن انداخ و همه‌ی آبی که داشت تبخیر شد، اون رو داخل ظرف سرو بکشید و با پیاز داغ، نعناع داغ یا سیر داغ و کشک تزیین کرده و نوش جان کنید.

۷ نکته برای طرز تهیه کشک بادمجان

کشک بادمجان مجلسی

  1. شما می‌توانید با اضافه کردن کمی زردچوبه به پیاز در هنگام سرخ کردن، آن‌ها را خوشرنگ تر کنید.
  2. اگر مایل هستید بافت کشک بادمجان شما یکدست تر باشد و بادمجان کاملاً له شده باشد میتوانید قبل از اضافه کردن بادمجان سرخ شده را با گوشتکوب بکوبید یا در مخلوط کن میکس کنید.
  3. می‌توانید مقدار سیر را به دلخواه کم و زیاد کنید.
  4. استفاده از گردو نیز سلیقه ای می‌باشد؛ اما توصیه می‌شود که از گردو برای رفع طبع سرد کشک مصرف کنید.
  5. این طرز تهیه کشک بادمجان برای تولد است؛ اما اگر می‌خواهید کشک بادمجان کم چرب تری داشته باشید به جای سرخ کردن بادمجان، آن‌ها را کبابی یا آب‌پز کنید. کشک بادمجان به عنوان غذای اصلی نیز می‌تواند سرو شود.
  6. برای داشتن یک کشک بادمجان رژیمی، بادمجان ها رو کبابی کرده و بعد له کنید.
  7. اگر میخواهید طرز تهیه کشک بادمجان برای تولدتان رشتی باشد، باید به کشک بادمجان گوجه تفت داده شده اضافه کنید.

سخن پایانی

غذای کشک بادمجان یک وعده کم کالری ولی با کلسیم و آهن بالا است. کشک بادمجان از غذاهای بسیار مقوی و سالم به حساب می‌آید که اغلب در مجالس، مهمانی ها و تولد ها سرو می‌شود.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x