خانواده

معرفی انواع بوت و نیم بوت زنانه و نحوه ست کردن آن ها

مهم‌ترین بخش یک استایل زمستانی شیک انتخاب یک بوت یا نیم بوت مناسب است که هم به استایلتان بیاید و هم گرما و راحتی کافی برای قدم زدن را داشته باشد. ما در این مقاله با معرفی انواع بوت و نیم بوت و همچنین آموزش ست کردن آن ها پیش شما هستیم.

به گزارش تلنگر؛ سرما، برف، باران و لیز بودن زمین از جمله مواردی هستند که در فصل سرما شما را نیازمند یک بوت کار راه‌بنداز می‌کنند. اما از کارایی انواع بوت و نیم بوت ها که بگذریم، مسئله مهم دیگری وجود دارد که آن هم ست کردن بوت با لباسی است که برای پوشیدن در نظر گرفته اید. در ادامه مقاله ما به معرفی انواع بوت و نیم بوت و  توضیح استایل مناسب هرکدام خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید تا استایل زمستانه مخصوص به خود را پیدا کنید.

شناخت انواع بوت و نیم بوت

در زبان انگلیسی انواع بوت‌ها به سه دسته کلی بوت Boots، نیم‌بوت Ankle Boots و بوتی Booties تقسیم می‌شوند. تفاوت این سه نوع پوتین، در ارتفاع ساق آن‌هاست. بیایید از آخر شروع کنیم، ارتفاع بوتی درست تا مچ شماست، در حالی که نیم بوت، چند سانتی‌متر بالاتر از مچ را پوشش می‌دهد و در آخر، بوت دسته‌ی کلی‌تری است که همه‌ی این موارد را به علاوه‌ی آن‌هایی که ارتفاع‌شان زیر زانو و بالای زانو است را شامل می‌شود.

بوت ساق بلند تا زانو (Knee-High Boots)

بوت ساق بلند تا زانو

انواع بوت‌های بلند که تا روی زانو، از جذاب‌ترین کفش‌های زنانه هستند، آن‌ها کشیدگی و زیبایی پاها را به خوبی نشان می‌دهند. اگر یک مدل ساده و ترجیحا مشکی را انتخاب کنید، می‌توانید مطمئن باشید قابلیت این را دارد که با اکثر لباس‌های شما هماهنگ شود.­ به این دلیل که بوت‌های بلند بخش عمده‌ای از استایل شما را به خودشان اختصاص می‌دهند، کیفیت در آن‌ها اهمیت چند برابری پیدا می‌کند، پس یک بوت بلند چرم، بهترین انتخاب است.

ست لباس با بوت ساق بلند تا زانو

بوت ساق بلند تا زانو

دامن‌های تا روی زانو و کوتاه‌تر، همچنین شلوارهای جین جذب و انواع لگینگ ها ترکیب جذابی برایتان به وجود خواهد آورد.

بوتی (Booties)

بوتی Booties

بوتی یاهمان نیم بوت‌های ظریف و پاشنه دار، یکی از جذاب ترین مدل‌ها در بین انواع بوت و نیم بوت در دنیای مد به شمار می‌روند، آن‌ها هم در استایل‌های پاییزی و زمستانی به کار می‌روند و هم گاهی در ست‌های بهاری خود را به رخ می‌کشند. مدل پاشنه در این نیم بوت‌ها می‌تواند متنوع باشد، از پاشنه‌های بلند و ظریف گرفته تا پاشه‌های پهن و کوتاه‌تر. توجه به جزییات مهمترین نکته در خرید بوتی است.

ست لباس با بوتی

ست پیراهن و دامن و شلوارهای جین زاپ دار با انواع بوت و نیم بوت های بوتی

نیم بوت چلسی(Chelsea Boots)

بوت چلسی Chelsea Boots

نیم بوت‌های چلسا، یک تاریخ طولانی پشت خود داشته‌اند از زمانی که طراح کفش مخصوص ملکه ویکتوریا برای اولین با آن‌ها را طراحی کرد و دوخت تا امروز که پس از گذشت سال‌ها هنوز هم از راحت‌ترین و خوش‌فرم‌ترین مدل‌های نیم بوت زنانه و مردانه هستتند.

انواع بوت و نیم بوت های چلسا غالبا یک ویژگی منحصر به فرد دارند، آن هم اینکه بدون بند بودن و به کار رفتن دو کش نرم در روی ساق آن‌ها است. نیم بوت‌های چلسا معمولا تخت یا با پاشنه کوتاه هستند، اما مدل‌های پاشنه دار آن نایاب نیست.

ست لباس با نیم بوت چلسی

انواع بوت و نیم بوت های چلسی با اکثر لباس‌ها ست می‌شوند. اما باید ساق بوت خود را در معرض دید بگذارید.

بوت بلند تا ران (Thigh-High Boots)

بوت ساق بلند پاشنه دار

اگر بوت‌های تا زانو به اندازه کافی راحت نیستند، می‌توانید یک بوت بلند‌تر انتخاب کنید، یک بوت بلند که ساق آن بالای زانوها و درست روی ران پا قرار می‌گیرد. این مدل بوت بلند زنانه، دراماتیک و جذاب‌ترین مدل بوتی است که می‌توانید امسال زمستان آن را بپوشید. این بوت‌ها معمولا مدلی جذب داشته و پاشنه بلند هستند. مدل‌های براق با رنگ‌های خیره‌کننده‌ای مثل متالیک و قرمز، امسال در کت واک‌های بسیاری از طراحان مشهور، جای داشتند.

ست لباس با بوت بلند تا ران

Thigh-High Boots بوتا بلند تا ران

برای یک ست چشم نواز با انواع بوت های بلند می‌توانید از دامن‌ها یا پیراهن میدی یا کوتاه‌تر، شلوار جین جذب با رنگ تیره، تونیک و پلیورهای آزاد و بلند استفاده کنید تا هرکجا که می‌روید در خاطره ها به یاد بمانید.

بوت تا ران

با بوت بلمد تا ران چی بپوشیم

بوت رزمی (Combat Boots)

Combat Boots بوت رزمی

بوت‌های رزمی یا همان کمبت، از آن کفش‌های هستند که کاملا یک شخصیت خاص و منحصر به فرد را نشان می‌دهند. کفش‌هایی با ظاهرقدرتمند، ساق بلند و بند‌هایی که از روی کفش تا بالای ساق کفش ادامه پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید در استایل خودتان یک بوت آیکونیک و متفاوت را جای دهید، بوت‌های رزمی بهترین انتخاب هستند. در توصیف بوت‌های رزمی تنها باید گفت: آن‌ها بهترین ترکیب را دارند، از دوام بالایی برخوردارند و راحت‌ترین بوت‌هایی هستند که برای هر استایلی می‌توان انتخاب کرد.

ست لباس با انواع بوت و نیم بوت رزمی

ست لباس‌های مشکی، شلوار و دامن چرم یا طرح چرم جذب، جوراب شلواری تیره، شلوار جین جذب

بوت جلوباز (Peep-Toe Boots)

بوت و نیم بوت جلو باز

صندل‌ها مختص تابستان هستند و بوت و نیم بوت برای استایل زمستانی، اما نیم بوت جلوباز یک ترکیب تازه و چهارفصل است. آن‌ها حالتی رازآلود به استایل شما می‌دهند و طبیعتا این ترکیب عجیب، بخش آیکونیک استایل شما را تشکیل خواهد داد. اگرچه این نیم بوت‌ها را می‌توان در هر استایل و برای هر فصلی به کار برد، اما قطعا برای استایل اداری، پوشیدن آن‌ها توصیه نمی‌شود.

ست لباس با بوت جلو باز

مدل‌های مختلف شلوار جین، لگینیگ، پیراهن و دامن

بوت پاشنه یکسره (Wedge Boots)

بوت پاشنه یکسره

راه رفتن با کفش‌های پاشنه‌دار همیشه کمی دشوار است به ویژه اگر با زمستان و زمین خیس از برف و باران مواجه باشید. اما به سادگی هم نمی‌توان از پاشنه‌دارها دل کند. بوت‌ها و نیم بوت‌های پاشنه‌یکسره این مزیت را دارند که هم قد شما را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهند و هم راه رفتن با آن‌ها نسبت به پاشنه‌های معمولی آسان‌تر است. اما ست کردن این مدل بوت و نیم بوت، می‌تواند کمی گمراه کننده باشد.

ست لباس با بوت پاشنه یکسره

مدل‌های جذب با طرح‌های خاص و رنگ‌های روشن شلوار جین، لگینگ

بوت‌های بارانی (Rain Boots)

بوت بارانی

روزهای بارانی، هوای مرطوب و زمین خیس و گلی؛ ترکیب این وضعیت نشان می‌دهد که وقت پوشیدن بوت‌های بارانی است. اما تنها کارکرد بوت‌های بارانی خشک نگه داشتن پاها نیست، آن‌ها اینجایند تا یک رنگ تازه و شاد به استایل شما بدهند. بوت‌های بارانی حالتی روزمره و کژوال دارند که از طنز درونشان می‌آید، بوت‌های شاد و فعالی که می‌توانند رنگ و رویی تازه به لباس‌های تیره  پاییزی و زمستانی شما بدهند. پس سراغ رنگ‌های جذاب و خیره‌کننده بروید.

ست لباس با انواع بوت و نیم بوت های بارانی

لباس‌ها، دامن و شلوارهای رنگارنگ و شاد

بوت‌های اسب دوانی (Riding Boots)

Riding Boots بوت ها زنانه اسب دوانی

بوت‌های چرم بلند، با جزییات ساده و شاید یک یا دو سگک فلزی؛ این بوت‌ها همان‌هایی‌اند که اسب دوان‌ها با یک کت کوتاه و یک شلوار جذب می‌پوشند، اما آنقدر جذاب هستند که به استایل‌های روزمره هم راه پیدا کرده‌اند. مهمترین نکته این است که اجازه دهید تمام ساق این بوت به خوبی خود را در ترکیب لباس شما نشان دهد.

اگر می‌خواهید ست لباس‌های شما با بوت‌های اسب‌دوانی‌تان همخوانی کامل داشته باشد، از المان‌های استایل وسترنی (Western look) مثل شومیز و شلوار جین آبی خام استفاده کنید یا مثل یک کابوی لباس بپوشید و ساق کفش را زیر یک شلوار جین بوت کات (Bootcut Jeans) پنهان کنید.

ست لباس با بوت های اسب سواری

انواع شلوار جین یا لگینگ فاق بلند

بوت‌های آکسفورد (Oxford Boots)

نیم بوت آکسفورد Oxford Boots

بند باریک و رویه چند تکه گاهی طرح‌دار و دو رنگ، از ویژگی‌های اصلی کفش‌های آکسفورد است. وقتی نام مدل آکسفورد میآید همه ما می‌دانیم که آن‌ها ظاهری بسیار مرتب دارند و هم در استایل مردانه جا می‌گیرند و هم در استایل زنانه، به همین دلیل هم به آن‌ها مدل “آکسفورد” می‌گویند.

اما این بوت‌ها را با شخصیت خاصشان چطور می‌توان در یک استایل جا داد؟ جوراب‌های پشمی بلند یا جوراب شلواری تیره و ضخیم می‌توانند یک نیم بوت آکسفورد را کامل کنند. برای اینکه در تضاد با این مدل خاص قرار نگیرید، سعی کنید بقیه جزییات استایل‌تان را هم به همین ترتیب مرتب با طرح‌های ساده، چهارخانه یا راه راه انتخاب کنید.

ست لباس‌ با بوت آکسفورد زنانه

شلوار جین جذب و دامن تا زانو یا کوتاه‌تر با این مدل از انواع بوت و نیم بوت ها بسیار هم‌خوانی دارند.

بوت‌های بایکر (Biker Boots)

Biker Boots بوت های زنانه بایکر

اگر عاشق سبک‌های متال و پانک و راک هستید و می‌خواهید المان‌های استایل goth را داشته باشید، حتما به یکی از آن بوت‌های بایکر چرم با سگک‌ها و جزییات فلزی خاص نیاز دارید. آن‌ها با دوام و منحصربه فرد هستند و باید بگوییم اگر کمی خاکی شدند و از براق بودنشان کم شد، می‌توانید مطمئن باشید به آخرین چیزی که نیاز خواهید داشت، واکس است! بگذارید بوت‌های خاکی، در استایل شما خود را به خوبی نشان دهند.

ست لباس با بوت های بایکر

همه رنگ‌های شلوار جین جذب را می‌توان با بوت‌های بایکر (Biker Boots) ست کرد.

نیم بوت‌های مانک استرپ (Monk strap ankle boots)

Monk strap ankle boots نیم بوتا های مانک استرپ

کفش‌های مانک استرپ، کفش‌هایی چرمی با فرم کلاسیک هستند. ویژگی اصلی آن‌ها داشتن بندهایی روی کفش یا روی ساق نیم بوت است که با سگک به رویه کفش وصل می‌شوند. اگرچه این کفش‌های روحی مردانه دارند، اما توانسته‌اند به خوبی خود را در دنیای مد زنانه هم جای دهند. ت

ست لباس با نیم بوت‌های مانک استرپ

تنها نکته این است که در انتخاب رنگ خلاقانه عمل کنید، سراغ طیف‌های روشن چرم بروید و سعی کنید از نیم بوت های مانک استرپ به عنوان یکی از آیکونیک‌ترین بخش‌های استایل خودتان

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x