اخبار خودرو

همه چیز درباره خودرو آئودی SQ5

خودرو آئودی SQ5 یک کراس اوور لوکس با عملکرد معقول است که در عین حال هیچگاه راحتی کلی متعادل را از دست نمی دهد. در ادامه با بررسی کامل مشخصات آئودی SQ5 با سایت تلنگر همراه باشید.

به گزارش تلنگر؛ خودرو آئودی SQ5 حتی پر شتاب‌تر، اسپرت‌تر و کارآمدتر از آئودی SQ5 TDI 2 بهینه‌سازی شده است و اکنون حتی چشمگیرتر به نظر می‌رسد. موتور دیزلی سه لیتری V6 آن با توان ۲۵۱ کیلووات (۳۴۱ اسب بخار) قدرت خود را به آرامی و با قدرت ارائه می دهد. طراحی واضح‌تر بر شخصیت اسپرت این شاسی‌بلند اسپرت تأکید می‌کند. چراغ‌های عقب با فناوری جدید OLED دیجیتال به عنوان یک آپشن برای مدل برتر Q5 در دسترس هستند.

معرفی آئودی SQ5

خودرو آئودی SQ5 آئودی SQ5

اگرچه آئودی Q5 و SQ5 استاندارد هر دو از کیفیت یکسانی ساخته شده‌اند، اما SQ5 در چشمانش برق می‌زند و اشتهایی برای سرگرمی در مدل Q5 قابل احترام وجود ندارد . البته، این قسمت را با الگوی مشبک مشبک منحصر به فرد، جزئیات خاموشی و چرخ‌های بزرگ‌تر می‌پوشاند. منبت‌های کربنی فضایی ظریف اما اسپورت را به فضای داخلی می‌بخشند و صندلی‌های اسپرت چرمی و کابین دیجیتال عالی آئودی در دسترس هستند. پشتیبان این شجاعت، یک موتور V-6 توربوشارژ ۳۵۴ اسب بخاری است که ۹۳ اسب بخار توربو چهار پایه Q5 40 را بالاتر می برد. (Q5 55

پلاگین هیبریدی ترکیبی ۳۶۲ اسب بخار قدرت دارد، اما حال و هوای کاملاً متفاوتی دارد.) مانند Q5 پایه، دینامیک شاسی SQ5 نسبت به رقیب اصلی خود – BMW X3 M، پورشه Macan و مرسدس بنز ، نرم تر است . -کلاس AMG GLC . این کاملاً چیز بدی است، زیرا راحتی اغلب بر دقت دینامیک در شلوغی‌های شش ساعته با تمام اعضای خانواده برتری دارد. خریدارانی که هنوز با دوران بزرگسالی تازه کشف شده خود دست و پنجه نرم می کنند، می توانند نسخه مشابه اسپورت بک را با خط سقف شیب دار آن انتخاب کنند، هرچند که شما هزینه کمی برای روشویی خود می پردازید.

مانند بسیاری از خط تولید آئودی، خودرو آئودی SQ5 شاهد برخی از پیشرفت‌های کلیدی در فناوری و ویژگی‌ها برای سال ۲۰۲۴ می‌باشید. کروز تطبیقی ​​با کمک کروز تطبیقی ​​استاندارد است. دومی ویژگی های تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی را برای اثربخشی بهتر در تمام موقعیت های رانندگی دارد. سیستم کمکی حفظ بین خطوط، همانند فرمان گرم شونده با تشخیص دستی (HoD) به لیست استاندارد می پیوندد. شروع از راه دور به تازگی از طریق برنامه myAudi در دسترس است، که اکنون با سرویس های شخص ثالث از جمله Spotify، Amazon Music و غیره کار می کند. Arkona White جایگزین رنگ بیرونی Ibis White در کل خانواده مدل می شود.

بررسی موتور خودرو آئودی SQ5، گیربکس و عملکرد

برخلاف برادر Q5 خود، SQ5 با ارائه تنها یک پیشرانه، حدس و گمان را از انتخاب پیشرانه حذف می‌کند: یک توربوشارژ ۳.۰ لیتری V-6 با قدرت ۳۴۹ اسب بخار و گشتاور ۳۶۹ پوند فوت. یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک خروجی را از طریق سیستم چهار چرخ محرک کواترو آئودی به هر چهار چرخ منتقل می کند که در مورد SQ5 می تواند تا ۸۵ درصد از گشتاور موجود را به چرخ های عقب هدایت کند.

گیربکس

اگرچه چرخ دنده‌های هشت سرعته به آرامی تعویض می‌شود، برخی از کارکنان در برخی موقعیت‌ها واکنش کند گیربکس را مشاهده کرده‌اند.

عملکرد خودرو آئودی SQ5

کسانی که به دنبال به حداکثر رساندن هیجان هستند، می‌توانند یک بسته اختیاری S Sport با دیفرانسیل عملکرد، سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​و کالیپرهای قرمز رنگ را مشخص کنند. در حالی که SQ5 سرعت را در ۵.۱ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می رساند ، مرسدس-AMG GLC43 همین کار را در ۴.۵ ثانیه انجام داد . پاسخ فرمان دقیق و وزن مناسبی دارد، اما شاسی به جای رفلکس های تیز تیغ، سواری سازگار را ترجیح می دهد. ما گمان می کنیم که اکثر خریداران در این بخش از سرعت خط مستقیم SQ5 و سواری پر چاله آن کاملا راضی باشند، اما رانندگان سازش ناپذیر باید پورشه ماکان را در نظر بگیرند.

مصرف سوخت و MPG دنیای واقعی

SQ5 با استفاده از رتبه بندی مصرف سوخت رسمی EPA 21 مایل بر گالن، ۴ مایل بر گالن کمتر از عدد ۲۵ مایل بر گالن Q5 پایه است. این بهای وحشتناکی نیست که باید برای عملکرد اضافه پرداخت کرد، اما به مرور زمان افزایش می یابد. همانطور که گفته شد، خودروی آزمایشی SQ5 Prestige ما بزرگراهی با سرعت ۲۸ مایل در ساعت را در سرعت مصرف سوخت ۷۵ مایل بر ساعت در بزرگراه ارائه کرد که به راحتی از رتبه EPA بزرگراهی ۲۴ مایل در ساعت عبور کرد. SQ5 همچنین با مجموعه رقابتی خود مطابقت دارد، بنابراین شما برای تزریق کمی سرگرمی به رفت و آمد خود جریمه نخواهید شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد مصرف سوخت SQ5، به وب سایت EPA مراجعه کنید .

فضای داخلی خودرو آئودی SQ5

آئودی اس کیو 5

چه به سبک بدنه استاندارد پایبند باشید و چه اسپرت بک شیک تر را انتخاب کنید، فضای داخلی SQ5 ناامید نمی شود. صندلی‌های جلوی گرم‌کن و با قابلیت تنظیم برقی استاندارد هستند، و روکش‌های چرمی دوخته شده با الماس فقط یک جعبه چک فاصله دارند. فرمان گرم شونده، که قبلاً یک آپشن بود، برای سال ۲۰۲۴ در هر خودرو آئودی SQ5 استاندارد است، همانطور که کنترل تهویه مطبوع خودکار سه منطقه ای و طراحی کاربردی و جذاب آئودی وجود دارد. اما هنوز گزینه‌های وسوسه‌انگیز زیادی وجود دارد، از جمله صندلی‌های جلو دارای تهویه، گرمکن صندلی‌های عقب و تزئینات چرمی اضافی برای ردیف جلو. در مورد محموله های واقعی، فضای بار ۲۷ فوت مکعبی خودرو آئودی SQ5 همان شش جعبه دستی را که محفظه بار ۱۸ فوت مکعبی Macan بود، در بر دارد.

آن را یک نتیجه چشمگیر برای Macan یا یک نتیجه ناامید کننده برای خودرو آئودی SQ5 می نامید، اما در هر صورت، آئودی را برای قابلیت حمل در دنیای واقعی در پایین ترین سطح کلاس خود قرار می دهد. نوع اسپورت بک فضای ذخیره سازی پشت صندلی های عقب را به میزان ۳ مکعب (مجموع ۲۵) کاهش می دهد و تا شدن پشتی صندلی ها ۵۲ مکعب حجم بار را باز می کند. پیشنهادات استاندارد اطلاعات سرگرمی خودرو آئودی SQ5 شامل دو پورت USB، سه خروجی ۱۲ ولتی و قابلیت Apple CarPlay و Android Auto است.

ادغام تلفن هوشمند Apple CarPlay بی سیم به صورت استاندارد ارائه می شود. نمایشگر دیجیتال کابین خلبان مجازی آئودی در مدل های میان رده Premium Plus و تریم های برتر Prestige استاندارد است. ناوبری در Premium Plus اختیاری است، اما در Prestige استاندارد است. از جمله ترفندهای دیگر، نمایشگر خوشه سنج یک نمای خیابان ماهواره ای از مسیرهای سیستم ناوبری را ارائه می دهد، بنابراین رانندگان هرگز نیازی به حدس زدن این که آیا در مسیر درست هستند یا خیر، ندارند. در دنیایی که تقریباً در جیب همه یک تلفن هوشمند مجهز به GPS وجود دارد، این یک حقه کوچک است. اضافه شدن پورت های USB برای مسافران صندلی عقب ویژگی خوبی به شمار می‌رود.

مشخصات ایمنی خودرو آئودی SQ5 و کابین کمک راننده

فضای داخلی آئودی SQ5

آئودی SQ5 SUV 2024 اکنون دارای کروز کنترل تطبیقی ​​با کمک کروز تطبیقی ​​(کروز مختصات، دستیار ترافیک، مرکز خط و موارد دیگر برای عملکرد نرم و ایمنی خودرو) به عنوان کیت استاندارد است. مورد دوم دارای قابلیت تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی است که برای کارکرد جامع‌تر کمک طراحی شده است. یک نمایشگر هدآپ در تریم سطح بالای Prestige موجود است. آئودی همچنین چندین فناوری جلوگیری از برخورد از جمله ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور، کمک حفظ بین خطوط و هشدار ترافیک متقابل عقب را به صورت استاندارد در این مدل ارائه می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نتایج تست تصادف SQ5، از وب سایت های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) دیدن کنید. ویژگی های ایمنی کلیدی عبارتند از:

  • کروز کنترل تطبیقی ​​استاندارد
  • ترمز اضطراری خودکار جلو و عقب استاندارد
  • مانیتورینگ نقطه کور استاندارد با هشدار ترافیک متقابل عقب

جزییات فنی آئودی SQ5

نوع موتور موتور V6
جابجایی بر حسب سی سی / حفره x کورس در میلی متر / فشرده سازی ۲۹۶۷ / ۸۳.۰ x 91.4 / 15.5
حداکثر توان خروجی بر حسب کیلووات (اسب بخار) / در دور در دقیقه ۲۵۱ (۳۴۱) / ۳۸۰۰ – ۳۹۵۰
حداکثر گشتاور بر حسب نیوتن متر (پوند فوت) / در دور در دقیقه ۷۰۰ (۵۱۶.۳) / ۱۷۵۰ – ۳۲۵۰
حداکثر سرعت بر حسب کیلومتر در ساعت (مایل در ساعت) ۲۵۰ (۱۵۵.۳) (حکومت شده)
شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۰-۶۲.۱ مایل در ساعت) در ثانیه ۵.۱
مصرف سوخت ترکیبی بر اساس WLTP در لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۸.۵ – ۸.۱
انتشار CO ۲ ، ترکیب شده بر اساس WLTP در گرم در کیلومتر ۲۲۲ – ۲۱۱
وزن بدون راننده / با راننده / محدودیت وزن ناخالص به کیلوگرم (پوند) ۲۰۱۰ (۴۴۳۱.۳) / ۲۰۸۵ (۴۵۹۶.۶) / ۲۶۶۰ (۵۸۶۴.۳)

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x