اخبار خودروعکس و فیلم

بیشترین کاهش قیمت در بین خودروهای لوکس جهان متعلق به کدام است؟ + عکس

خودروهایی که در این مقاله قصد داریم به شما معرفی کنیم، همگی خودروهای رده بالای جهان هستند اما با این تفاوت که پس از چند سال مصرف بیشترین کاهش قیمت در بین خودروهای لوکس جهان را به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش تلنگر؛ در بازار خودرو این یک امر عادی است که خودروها هر چه قیمت گران‌تر باشد، افت قیمت بیشتری را تجربه می‌کند. به همین دلیل است که بیشترین کاهش قیمت در بین خودروهای لوکس جهان را در لیست این مقاله می‌بینید. بیشتر تولیدات مرسدس بنز و آئودی پس از پنج سال استفاده، نصف تا ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهند. دلیل اصلی این افت قیمت، هزینه‌های نگهداری بسیار بالای خودروهای لوکس کارکرده است که هنگام تعمیر خرج‌های هنگفتی روی درست مالک خواهد گذاشت.

بیشترین کاهش قیمت در بین خودروهای لوکس جهان

با توجه به توضیحاتی که اول مقاله ارائه کردیم، به معرفی خودروهایی که پس از پنج سال بیشترین افت قیمت را دارند؛ می‌پردازیم. این لیست از بیشترین به کمترین است.

پورشه پانامرا

پورشه پانامراقیمت نو: ۱۴۲,۷۰۰ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۷۷,۰۵۸ دلار

درصد کاهش: ۴۶.۰

پورشه ۹۱۱ خودرویی است که خیلی خوب ارزش خود را در نمونه‌های کارکرده حفظ می‌کند اما این ویژگی مثبت در دیگر محصولات پورشه مثل پانامرا وجود ندارد. این سدان اسپرت که با پیشرانه‌های قدرتمندی عرضه می‌شود، پس از پنج سال ۶۵ هزار دلار از ارزش اولیهٔ خود را از دست می‌دهد.

مرسدس بنز S کلاس

بیشترین کاهش قیمت در بین خودروهای لوکس جهان / Mercedes Benz S Class

قیمت نو: ۱۲۷,۵۰۳ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۶۸,۸۵۲ دلار

درصد کاهش: ۴۶.۰

قطعاً داشتن یک مرسدس S کلاس جدابیت خاصی را به همراه دارد. با این وجود خریداران پس از پنج سال باید پذیرش افت قیمت آن را نیز داشته باشند. بیشترین کاهش قیمت در بین خودروهای لوکس جهان، مرسدس بنزS کلاس را نیز در خود جای داده است. دلیل آن هم استهلاک بالا است.  البته می‌توان نمونه‌های کارکردهٔ S کلاس را می‌توان با قیمت‌های بسیار پایین‌تری خریداری کرد.

آئودی A6

آئودی A6

قیمت نو: ۶۶,۳۷۷ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۳۵,۷۴۴ دلار

درصد کاهش: ۴۶.۲

سدان میان سایز آئودی خودرویی شیک با پرفورمنس مناسب، سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد و تکنولوژی‌های فراوان است. نسخه‌های S6 و RS6 هم قدرت بیشتری را ارائه می‌کنند که دومی با موتور V8 توئین توربو پرفورمنسی شبیه سوپراسپرت‌ها دارد.

پورشه کاین

پورشه کاینقیمت نو: ۱۰۳,۳۶۷ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۵۵,۲۱۹ دلار

درصد کاهش: ۴۶.۶

شاسی‌بلند پورشه ظاهر جذابی دارد و DNA پرفورمنس پورشه را با فضای کافی برای پنج نفر و مجموعه‌ای از پیشرانه‌های مختلف مثل هیبریدی ارائه می‌کند.اما بازهم بیشترین کاهش قیمت در بین خودروهای لوکس جهان را به خود اختصاص می‌دهد. پورشه کاین برخلاف ۹۱۱ با گذشت زمان بخش زیادی از ارزش خود را از دست می‌دهد.

آئودی Q7

آئودی Q7

قیمت نو: ۶۸,۴۵۱ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۳۶,۰۶۰ دلاردرصد کاهش: ۴۷.۳

آئودی Q7 شاسی‌بلند بزرگ و لوکسی است که به لطف سه ردیف صندلی، می‌تواند تا هفت نفر را حمل کند و درعین‌حال سواری و هندلینگ خوبی را هم ارائه می‌کند. قوی‌ترین نسخهٔ این خودرو SQ7 با پیشرانهٔ V8 توئین توربو و ۵۰۰ اسب بخار قدرت است.

آئودی SQ5

آئودی SQ5قیمت نو: ۶۳,۷۵۴ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۳۲,۷۴۴ دلار، کاهش ۴۸.۶ درصد

SQ5 اسپرت‌ترین نسخهٔ آئودی Q5 است. هرچند این ماشین با پیشرانهٔ شش سیلندر توربوشارژ ۳۵۰ اسب بخاری پرفورمنس بسیار خوبی دارد اما پس از پنج سال استهلاک و افت قیمت بالایی خواهد داشت.

آئودی A7

آئودی A7قیمت نو: ۷۹,۶۸۴ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۴۰,۷۷۴ دلار

درصد کاهش: ۴۸.۸ درصد

آئودی A7 برادر کوپه و شیک‌تر A6 به حساب می‌آید و سازندهٔ آلمانی آن نیز به دلیل سقف شیب‌دار و درب صندوق لیفت‌بک، آن را اسپرت‌بک می‌نامد. هرچند این ویژگی نمای جذابی به A7 می‌بخشد اما فضای سر عقب را قربانی کرده و ورود به صندلی‌های عقب را به یک چالش تبدیل می‌کند.

جگوار XF

جگوار XFقیمت نو: ۵۹,۰۸۶ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۲۹,۲۸۹ دلار

درصد کاهش: ۵۰.۴

سدان میان سایز جذاب با ظاهر سنتی، کابین شیک و طیف متنوع پیشرانه‌ها، خودروی قابل‌توجهی است ولی زمانی که بازار در حال حرکت به سمت شاسی‌بلندها و شاسی‌بلندها است، XF فراموش می‌شود.

آئودی A8

آئودی A8

قیمت نو: ۹۵,۵۵۳ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۴۶,۲۸۶ دلار

درصد کاهش: ۵۱.۶

سدان پرچم‌دار آئودی خودرویی شیک و راحت است که با سامانهٔ چهارچرخ محرک و تکنولوژی‌های چشمگیری عرضه می‌شود اما خریداران آن پس از پنج سال بخش بزرگی از پولی که پرداخت کرده‌اند را از دست خواهند داد.

اینفینیتی QX80

اینفینیتی QX80قیمت نو: ۷۷,۳۳۷ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۳۶,۶۴۲ دلار

درصد کاهش: ۵۲.۶

شاسی‌بلند فول سایز اینفینیتی QX80 تعداد هشت سرنشین را به راحتی در خود جای می‌دهد. همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک تمام‌وقت، مسیرهای آفرود را به سادگی طی می‌کند. پیشرانهٔ V8 شتاب قابل قبولی دارد، اما سیستم تعلیق نرم در پیچ‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

مرسدس بنز CLA

مرسدس بنز CLAقیمت نو: ۵۸,۳۱۰ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۲۷,۵۲۸ دلار

درصد کاهش: ۵۲.۸

مرسدس بنز CLA رتبه اول بیشترین کاهش قیمت در بین خودروهای لوکس جهان را در این لیست به خودش اختصاص داده. اما برخلاف اصول کلی که در ابتدا مقاله به آن اشاره کردیم، افت قیمت بالایی دارد. ارزش این سدان کوپه پس از پنج سال به بیش از نصف قیمت اولیه کاهش پیدا می‌کند.

ب‌ام‌و سری ۷

ب‌ام‌و سری ۷قیمت نو: ۱۰۷,۶۵۷ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۵۰,۲۹۷ دلار

درصد کاهش: ۵۳.۳

نسل جدید سری ۷ بالاترین درجه اسپرت را به خودش اختصاص داده؛ همچنین با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های قدرتمند و حتی نسخهٔ تمام الکتریکی ارائه می‌شود. اما ازآنجایی‌که قیمت نمونه‌های دست‌دوم این خودرو کاهش چشمگیری دارد، بیشترین کاهش قیمت در بین خودروهای لوکس جهان نیز دارد. کسانی که ظاهر سری ۷ جدید را نمی‌پسندند می‌توانند سراغ نسل قبلی آن بروند.

سومین خودرو با بیشترین کاهش قیمت در بین خودروهای لوکس جهان ؛ رنجروور

رنجروورقیمت نو: ۱۳۱,۱۱۱ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۵۷,۶۲۳ دلار

درصد کاهش: ۵۶.۰

پرچم‌دار لندروور، در کنار جیپ واگنییر، اولین شاسی‌بلند لوکس بازار بود. این خودرو هم بسیار لوکس و راحت است و هم در آفرود توانایی‌های بالایی دارد. بااین‌حال، هزینه‌های نگهداری رنجروور چه در نمونه‌های نو و چه کارکرده، بسیار بالا است و به همین دلیل بیشترین کاهش قیمت در بین خودروهای لوکس جهان را نیز دارد.

مرسدس بنز GLE

مرسدس بنز GLEقیمت نو: ۹۰,۳۲۲ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۳۹,۶۴۲ دلار

درصد کاهش: ۵۶.۱

مرسدس GLE برادر کوچک‌تر GLS است اما بازهم ‌توانایی حمل هفت سرنشین را دارد. این خودرو در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود که پرچم‌دار آن‌ها GLE63 است. بااین‌حال، خریداران GLE پس از پنج سال بیشترین کاهش قیمت در بین خودروهای لوکس جهان را هنگام فروش این خودرو تجربه می‌کنند.

مرسدس بنز GLE

مرسدس بنز شاسی بلند GLEقیمت نو: ۱۱۶,۶۸۰ دلار

قیمت پنج سال کارکرده: ۴۴,۰۴۷ دلار

درصد کاهش: ۶۲.۳

GLS‌عنوان پرچم‌دار شاسی‌بلندهای مرسدس را به دوش می‌کشد و با اختلاف چشمگیری در صدر این لیست قرار می‌گیرد. خرید این خودرو با قیمت بیش از ۱۱۰ هزار دلار پس از پنج سال ضرر هنگفتی به مالک میزند زیرا ارزش GLS بیش از ۶۰ درصد کاهش می‌یابد و مبلغی درحدود ۷۰ هزار دلار از قیمت اولیهٔ خود را از دست می‌دهد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x