خانواده

معرفی 15 مورد از ویژگی های کرم پودر خوب

تعداد کرم پودر خوب، در لوازم آرایشی بسیار زیاد است. آن چیزی که شما باید به آن دقت کنید، کارایی واثر بخشی بر روی پوست شما است. در این مقاله به معیارهای خوب یک کرم پودر می پردازیم.

به گزارش تلنگر؛ یک کرم پودر خوب، در ابتدا باید بر روی پوست شما به خوبی نمایان شود. و جلوه زیبایی به پوست بدهد، تا راضی کننده باشد. با توجه به افزایش برندهای لوازم آرایشی همراه ما باشید تا بدانید چه کرم پودری را باید خریداری کنید.

کرم پودر چیست؟

کرم پودر محصولی است که برای اصلاح نواقص صورت و بهبود ظاهر پوست طراحی شده است. انواع گوناگونی از این محصول در دسترس‌اند که از نظر شکل و ساختار با هم متفاوت‌اند. کرم پودر علاوه بر پوشاندن نواقص کوچک پوست نقش‌های دیگری هم دارد.

هر کرم پودر با توجه به ساختار و فرمولش، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. یک باور عمومی وجود دارد که کرم پودر به پوست آسیب می‌‎زند؛ این باور ذهنی درست نیست چرا که اگر از کرم پودرهایی با قابلیت‎‌‎های محافظتی و حتی درمانی استفاده کنید، نه تنها پوست‌تان در اثر استفاده مداوم از کرم پودر آسیب نمی‌بیند بلکه در مواردی ممکن است.

مشکلات پوستی شما مانند خشکی پوست،‌ سبوم اضافی و یا حتی آکنه‌هایتان با استفاده از کرم پودرهایی که دارای فرمول‌های درمانی هستند بهبود پیدا کنند. هر چند که باید خاطرنشان کنیم تنها استفاده از کرم پودرهایی با خاصیت‌های درمانی کافی نیست و شما باید روتین منظمی برای بهبود مشکلات پوستی‌تان داشته باشید.

چه کرم پودری برای پوست شما مناسب است؟

هدف از کرم پودر خوب، زیرسازی آرایش این است که پوست، صاف و یکدست شده و بدون این که ظاهر کیکی شکلی به آن بدهد، به خوبی روی صورت بنشیند. جهت داشتن آرایشی طبیعی نکات زیر را مدنظر قرار دهید.

 انواع طیف پوست

تعیین نوع پوست، شاید مهمترین گام برای کمک به شما در انتخاب فرمولاسیون کرم پودر خوب باشد که می‌خرید. جهت انتخاب کرم پودر مناسب، ابتدا باید نیازها و ضرورت‌های پوستتان را بدانید.

پوست چرب

اگر پوست چربی دارید باید از پن کیک کرم پودری و یا کرم پودرهای مایع فاقد چربی (Oil-free) استفاده کنید. این محصولات حاوی پودرهایی هستند که چربی را جذب کرده و پوستی صاف و مات را به شما هدیه می دهند. کرم پودرهای حاوی مواد معدنی نیز برای پوست های چرب بسیار مناسب هستند زیرا ذرات خشک، به جذب رطوبت اضافی کمک کرده و مانع براقی بیش از اندازه‌ی پوست می‌شوند.

انتخاب کرم پودر خوب برای پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید بهتر است از کرم پودر مایع یا استیک آبرسان استفاده کنید. کرم پودرها با بافت کِرِمی باعث رطوبت رسانی به پوست شده و قدرت پوشش‌دهی بالایی دارند.

پوست مختلط (ترکیبی)

اگر بخشی از پوستتان چرب و بخشی دیگر خشک است باید بدانید که پوست شما از نوع مختلط (ترکیبی) بوده و متاسفانه با گرفتاری‌های هر دو نوع پوست مواجه هستید. در این موارد بهتر است از هر دو نوع کرم پودر خوب (مخصوص پوست‌های خشک و چرب) استفاده کنید و از مصرف کرم پودرهای سرشار از چربی و یا ترکیبات نرم کننده (روغن‌های گیاهی، پارافین، شی‌باتر، کره کاکائو، وازلین و اسیدهای چرب) اجتناب کنید.

پوست حساس

در انتخاب کرم پودر خوب مناسب برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه باید دقت بیشتری به خرج دهید. بهتر است از مصرف محصولاتی با مواد تشکیل دهنده‌ی خاص مانند الکل، عطر، اسانس و رایحه که باعث تحریک پوست می شوند، خودداری کنید. همچنین از محصولات حاوی پارافین و روغن های نفتی مانند گلیسرین، وازلین و پودر تالک دوری کنید.

انتخاب درست رنگ کرم پودر خوب

حال که فرمول و سطح پوششی را پیدا کردید که با نیازهای شما مطابقت داشت، وقت آن رسیده که سایه ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با رنگ پوست شما تطابق داشته باشد. ممکن است بخواهید رنگ های محصولات را روی پوست دست خود تست کنید، اما اینکار زمان بر است. ضمن اینکه تفاوت هایی بین رنگ پوست دست و صورت وجود دارد. با چند ترفند، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا تطابق کامل رنگ کرم پودر با رنگ پوست خود را سریعتر از همیشه شناسایی کنید.

قبل از اینکه به فروشگاه بروید، باید تناژ رنگی پوست خود را شناسایی کنید. همه رنگ های پوست دارای رنگ های طبیعی هستند که در زیر سطح پوست قرار می گیرند. سه رنگ سنتی وجود دارد: سرد، گرم و خنثی. یک راه آسان برای تعیین ته رنگ پوست این است که به رگ های داخلی مچ دست خود نگاه کنید.

  • رگه های آبی/بنفش نشان دهنده ته رنگ سرد است.
  • رگه های سبز/زیتونی ته رنگ گرم را نشان می دهند.
  • رگه های آبی/سبز نشان دهنده ته رنگ خنثی است.

برای بهترین نتیجه، حتماً رنگ و ته رنگ پوست خود را در نور طبیعی بررسی کنید. هنگامی که برای خرید حضوری میروید، میتوانید چند فونداسیون را انتخاب کنید که بیشتر با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد و شروع به تست کنید. از آنجایی که محصولات تستی توسط افراد زیادی استفاده میشوند، توصیه می کنیم کرمپودر را روی مچ دست خود بزنید. اگر مطمئن نیستید که کرم پودر برای شما مناسب است، از یکی از فروشندگان کمک بخواهید.

  • پوست های سفید و سرد رنگ باید از کرم پودرهای یک تا دو درجه تیره تر با تناژ صورتی و هلویی استفاده کنند.
  • پوست های سبزه باید از کرم پودرهای طبیعی استفاده کنند طوریکه رنگ پایه آنها را تیره تر نکند.
  • پوست های خنثی و به اصطلاح گندمی انتخاب بیشتری دارند، آنها هم میتوانند به سمت رنگ های گرم و هم رنگ های سرد بروند.

کرم پودر مات یا براق

اگر برای اولین بار می خواهید از یک کرم پودر خوب استفاده کنید شاید مفهوم نمای نهایی برای شما کمی عجیب باشد. حتی ممکن است کسانی که برای مدت طولانی از کرم پودر استفاده می کنند، در انتخاب نمای نهایی دچار تردید باشند. در واقع نمای نهایی، میزان براقی یا ماتی کرم پودر بر روی پوست است.

کرم پودرها بر اساس نمای نهایی به چهار دستۀ کلی: آرایش خیس، آرایش مات، آرایش نیمه مات و آرایش درخشان تقسیم می‌شوند که هر کدام در نوع خود خیره کننده به نظر می رسند. به هر حال تصمیم گیری در رابطه با اینکه کدام یک برای شما مناسب است بستگی به سلیقه و البته نوع پوست‌تان دارد.

استفاده از کرم پودر خوب براق و درخشان

اگر از کرم پودرهای براق استفاده می‌کنید یادتان باشد که مابقی آرایش، باید بسیار نامحسوس باشد. از سایه چشم غیر براق و رژلب مات استفاده کنید، در غیر این صورت چهره‌ی شما بسیار براق شده و ظاهرتان روغنی و پوست‌تان بیش از اندازه چرب به نظر می رسد.

استفاده از کرم پودر خوب مات

در صورتی که پوست چرب یا مختلط (ترکیبی) دارید، بهتر است نمای نهایی مات را انتخاب کنید. کرم پودر با نمای نهایی مات پوست‌تان را با منافذ بسته نشان می‌دهد و باعث می شود ظاهری بی عیب و نقص داشته باشید. همچنین در صورت استفاده صحیح، بدون احساس سنگینی برروی صورت‌تان، می‌توانید پوستی طبیعی و لطیف داشته باشید.

بر روی خود تست کنید

یادتان باشد قبل از خرید کرم پودر حتماً آن را امتحان کنید. هرگز کرم پودر را روی دست‌تان تست نکنید زیرا اختلاف زیادی بین رنگ پوست صورت با دست وجود دارد. بهتر است برای این کار، از پوست گردن یا فک کمک بگیرید.

رنگ پوست دست به رنگ پوست صورت نزدیک نیست. چند نوع رنگ نزدیک به رنگ پوست صورت‌تان انتخاب کنید و با چند ضربه‌ی دست برروی استخوان فک، طبیعی‌ترین رنگ را از میان آنها خریداری کنید.

با فروشنده درباره کرم پودر خوب مشورت بگیرید

برای خرید کرم پودر به یک فروشگاه بزرگ لوازم آرایشی مراجعه کنید؛ ممکن است این کار هزینه بیشتری برای شما به همراه داشته باشد، اما به توصیه‌ی ما اعتماد کنید. عموما در این فروشگاه‌ها متخصصانی حضور دارند که در انتخاب صحیح محصول به شما کمک می‌کنند. بیشتر برندها تستر دارند. شما می توانید طی چند روز در آینه و نورهای مختلف آن‌ها را امتحان کنید. همچنین ببینید انعکاس رنگ کرم پودر در عکس، شما را چه طور نشان می‌دهد.

معیارهای انتخاب کرم پودر خوب

بعد از اینکه فهمیدید چه کرم پودری برای شما مناسب است باید به کیفیت کرم هم نیز دقت کنید تا نتیجه مطلوب را بگیرید و از خرید خود راضی باشید.

کاور کننده قوی

برای بسیاری از خانم‌ها، پوشش‌دهی بالا اولین معیار برای انتخاب کرم پودر به شمار می‌آید. چرا که این محصولات به راحتی تمام نواقص ظاهری پوست مانند آکنه، جای جوش، کک و مک، لک‌های تیره و قرمزی را می‌پوشانند و پوست را برای یک آرایش بی‌عیب و نقص آماده می‌کنند.

بافت سبک

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که مدت زمان زیادی را بیرون از خانه سپری می‌کنید، بهتر است یک کرم پودر سبک را انتخاب کنید. این محصولات منافذ پوستتان را مسدود نمی‌کنند و باعث بروز جوش و آکنه نخواهند شد. علاوه بر این، پوششی یکدست و طبیعی روی صورتتان ایجاد می‌کنند.

ترکیبات عالی

وجود انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها در کرم پودر باعث می‌شود تا این محصول نه تنها به پوستتان آسیبی نرساند، بلکه مشکلات احتمالی آن را نیز برطرف کند. به طور مثال کرم پودرهای حاوی ویتامین‌های C و E، باعث جوانسازی، جلوگیری از چین و چروک و افتادگی پوست خواهد شد.

رنگ طبیعی

داشتن رنگ طبیعی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کرم پودر خوب است. همه خانم‌ها دوست دارند وقتی آرایش می‌کنند ردی از کرم پودر روی صورتشان باقی نماند یا رنگ صورتشان با گردن یا نواحی دیگر پوست، متفاوت نشود. پس پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید کرم پودر، حتماً به تناژ رنگی محصول و تناسب آن با رنگ پوستتان توجه کنید.

ماندگاری بالا

حتی اگر یک کرم پودر سبک، با ترکیبات عالی و پوشانندگی بالا باشد، اما ماندگاری لازم را نداشته باشد، محصول خوبی نخواهد بود. زیرا این محصول با گذشت زمان روی پوستتان محو و کدر می‌شود یا حالت ماسیدگی می‌گیرد که همه این موارد آرایشتان را خراب می‌کنند.

سازگاری با پوست

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید هنگام خرید کرم پودر در نظر بگیرید، سازگاری آن با نوع پوستتان است. مسلماً کرم پودرهای بر پایه چربی، برای پوست‌های چرب ماندگاری خوبی ندارند و باعث ایجاد جوش و آکنه نیز خواهند شد. از طرف دیگر برای پوست‌های خشک نیز نباید از محصولات فاقد چربی استفاده کرد.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x