خانواده

این چیز کیک انار با ژله امشب درست کن

امروز طرز تهیه چیز کیک انار با ژله را به شما آموزش خواهیم داد که برای مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی در کمترین زمان ممکن می‌توانید آن را تهیه کنید.

به گزارش تلنگر؛ اگر از طرفداران دسرهای سبک و خامه ای هستید، پس کیک موس ماست را دوست خواهید داشت. این دسر طعم تند ماست یونانی را با سبکی خامه فرم گرفته ترکیب می کند تا یک خوراکی خوشمزه و با طراوت ایجاد کند که برای هر مناسبتی، به خصوص زمانی که هوا گرم است، عالی است.

یک موس انار ماست سبک، پف دار و خامه ای روی پوسته بیسکویت کره ای بدون پخت و روی آن ژله انار، دسر سبک و خوشمزه ای است که به راحتی درست می شود و برای هوای گرم مناسب است.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک انار با ژله

چیز کیک انار با ژله

بیسکویت های دلخواه ۸۰  گرم
کره ۵۰ گرم
شکر ۵۰ گرم
آب ۱۰۰ سی سی
دانه انار ۲۰۰ گرم
ماست یونانی ساده ۲۰۰ گرم
پودر قند ۵۰ گرم
عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری
آب انار صاف شده ۵۰ گرم
خامه فرم گرفته ۵۰ ۱ گرم
پودر ژلاتین ۸ گرم
آب ۱۳۰ گرم
شکر ۳۰ گرم
دانه انار ۸۰ گرم

طرز تهیه چیز کیک انار با ژله انار

مرحله اول

ابتدا برای تهیه چیز کیک انار با ژله باید یک تابه فنری بیاورید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. اگر ورقه استات کیک برای پخت دارید، می توانید کنار تابه را با آن بپوشانید. این کمک می کند که کیک تمیز به نظر برسد و راحت تر آزاد شود. سپس با کاغذ روغنی خط می کشیم اما این کار واجب نیست. زیرا کناره کیک را “چروک” می کند. فقط اگر یقه کیک ندارید آن را بدون آستر بگذارید.

مرحله دوم

تهیه چیز کیک انار با ژله آماده کردن بیسکوییت‌ چیز کیک آماده کنید. کراکرها یا بیسکویت ها را در غذاساز بریزید و آن را به خرده های ریز تبدیل کنید. همچنین می‌توانید کراکرها یا بیسکویت‌ها را در یک کیسه زیپی قرار دهید، هوا را به بیرون فشار دهید و ببندید. از یک وردنه برای خرد کردن آنها به خرده های بسیار ریز استفاده کنید.

پس از آن که بیسکوئیت ها خرد شدند، خرده ها را در یک کاسه همزن بریزید و کره ذوب شده را اضافه کنید. این دو را با هم مخلوط کنید تا شبیه ماسه های مرطوب شود. این مخلوط را روی پایه تابه فشار دهید. از پشت قاشق برای بسته بندی واقعی آن استفاده کنید. در حالی که چیزهای دیگر را آماده می کنید، پایه را در یخچال خنک کنید.

مرحله سوم

تهیه سس انار برای تهیه چیز کیک انار با ژله، ابتدا باید شکر، آب و دانه های انار را در قابلمه بریزید. روی حرارت متوسط ​​بپزید تا غلیظ شود سپس آب آن را صاف کنید و دانه ها را نگه دارید تا بعدا ژله درست شود.

مرحله چهارم

چیز کیک

ژلاتین را با آب در یک کاسه کوچک شکوفا کنید. سپس کاسه را داخل یک کاسه بزرگتر دیگر با آب داغ قرار دهید تا ژلاتین ذوب شود. ماست، شکر، عصاره وانیل و ۵۰ گرم سس انار را که زودتر صاف کرده اید، ترکیب کنید. در ظرفی دیگر خامه سرد را با سرعت متوسط ​​بزنید تا غلیظ شود. به اوج سفت شلاق نزنید. باید قله نرم باشد. این را روی مخلوط ماست بریزید تا مخلوط شود.

کمی از مخلوط ماست را به ژلاتین اضافه کنید تا به نوعی “معدود” شود. سپس مخلوط ژلاتین را داخل مخلوط ماست بریزید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله پنجم

این مخلوط ماست را روی پایه خنک شده بریزید. حداقل ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا لایه بسته شود. پس از سفت شدن می توانید لایه ژله را آماده کنید.

مرحله ششم

چیز کیک ژله انار

لایه ژله انار را آماده کنید. آب و شکر را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم بپزید تا شکر حل شود. از روی حرارت بردارید. دانه های انار را اضافه کنید و اجازه دهید مخلوط کمی خنک شود تا گرم شود. پودر ژلاتین را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود.

این را روی لایه موس ماست به طور یکنواخت بریزید. قبل از سرو به مدت ۴ تا ۶ ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید.

نکات تهیه چیز کیک انار با ژله

۱.انار

من از دانه های انار تازه استفاده می کنم. می توانید از یخ زده استفاده کنید، اما قبل از استفاده حتما آب کنید.

۲.پودر ژلاتین

من دوست دارم موس را با پودر ژلاتین درست کنم زیرا بافت آن واقعا نرم و لطیف است.

۳.بیسکوییت

می توانید از هر بیسکویت یا کراکر دلخواه استفاده کنید . ماست یونانی ساده با شیر کامل من به شدت توصیه می کنم از ماست یونانی با شیر کامل استفاده کنید زیرا شروع این دستور غذاست. من از ماست یونانی ساده استفاده می کنم، اما می توانید از ماست های طعم دار مانند وانیل نیز استفاده کنید. اگر شکر شیرین شده است، ممکن است لازم باشد شکر را کم کنید.

۶. خامه سنگین خامه سنگین حاوی چربی حدود ۳۶ درصد است و باید قبل از هم زدن سرد شود.

۷.  شکر دانه ریز را پیشنهاد می‌کنم. اما اگر شکر ندارید، می توانید از شکر معمولی استفاده کنید و آن را در غذاساز بریزید و چند بار هم بزنید تا بافت آن شبیه پودر شود .

۸.اگر از کاپ کیک استفاده نمی کنید، از یک حوله گرم برای ۲ تا ۳ دقیقه یا بیشتر دور قالب کیک بپیچید و سپس حلقه را به آرامی رها کرده و کیک را سرو کنید.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x