اخبار خودرو

معرفی رنو آسترال 2023 + مشخصات فنی، طراحی داخلی و قیمت

به گزارش تلنگر؛ اگر بخواهیم به معرفی یکی از رده بالاهای سال ۲۰۲۳ بپردازیم، حتما باید در خودروها به معرفی رنو آسترال از فرانسه سری بزنیم.از این کراس اوور جذاب و عضلانی با نام جانشین کجار نیز معرفی می‌شود. فروش این خودرو از اوایل سال ۱۴۰۲ به صورت رسمی آغاز شد.

مشخصات فنی رنو آسترال

ابعاد رنو آسترال دارای طول ۴.۵۱، عرض ۱.۸۳، ارتفاع ۱.۶۲ و فاصله محوری آن ۲.۶۷ متر تعبیه شده است که ارقام قابل توجهی هستند. آسترال از رنو کجار عریض‌تر و مرتفع‌تر ساخته شده است.

این خودرو با ظرفیت حداکثر ۱۵۲۵ لیتر، در پیکربندی به شما امکان می دهد تا چمدان های زیادی را حمل کنید، در حالی که هنوز فضایی برای ۲ نفر در صندلی عقب دارد. با معرفی رنو آستارال شما به ذوق در طراحی و ساخت آن پی می‌برید، esprit همچنین همکاری تاریخی بین تیم‌های طراحی رنو و آلپاین در آن مشهود است. در این خودرو تمام هیبریدی کامل E-Tech استرالیا را یک فناوری زیبا و اسپرت و پیشرفته ارائه می‌دهد.

رنگ خاکستری سایه مات انحصاری، نشان اسپریت آلپاین، سپر جلو با تیغه F1، رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی دیتونا، روکش پارچه آلکانترا با دوخت آبی و فرمان با دوخت قرمز، سفید و آبی. در ادامه معرفی رنو آسترال به زیر کاپوت این کراس اوور فرانسوی می‌پردازیم که یک پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربو شارژ در آن تعبیه شده است. این توربوشارژ قادر است حداکثر ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

مشخصات فنی رنو آسترال

معرفی رنو آسترال به عنوان خودرویی کم مصرف و بهینه صورت می‌گیرد که در هر صد کیلومتر ۵.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند. این تیپ ۱۲۳ گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر منتشر می‌کند. رنو آسترال ۲۰۲۳ یک نسخه قدرتمندتر نیز دارد که مجهز به موتور ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر هیبرید ملایم شده است که می‌تواند به همراه باتری ۱۲ ولتی لیتیوم یونی، حداکثر ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور هیبریدی کامل E-Tech ترکیبی از لذت رانندگی و بهره وری انرژی است.

با esprit Alpine از زیبایی اسپرت و فناوری پیشرفته استفاده کنید. تا سرعت ۷۰ مایل در ساعت و در شهر تا ۸۰ درصد از سفرتان بی‌صدا رانندگی کنید. باتری با کاهش سرعت و ترمز شارژ می شود و نیازی به وصل نیست. البته به همراه باتری هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی و گیربکس ۶ سرعته دستی است. نیروی محرکه در این کراس اوور از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ایکس ترونیک به محور جلو انتقال می‌یابد. آسترال با این موتور حدود ۶.۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

از جمله معرفی رنو آسترال امکانات رفاهی آن است که در این خودرو می‌توان به نمایشگر هدآپ ۹.۳ اینچی، صفحه نمایش عمودی ۱۲ اینچی، صفحه نمایش پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی، چراغ‌های ال ای دی به همراه چیدمان ماتریسی، دوربین ۳۶۰ درجه و غیره اشاره کرد.

صندوق بار این محصول ۵۰۰ لیتر است که احتمالا تا ۵۷۵ لیتر افزایش خواهد یافت. صدایی با کیفیت بالا از Harman Kardon از طریق ۴ توییتر، ۴ ووفر، ۱ واحد مرکزی جلو، ۱ ساب ووفر و ۲ بلندگوی فراگیر، ۴۸۵ وات را ارائه می دهد. زیر کاپوت رنو آسترال پیشرانه بنزینی درون سوز یا هیبریدی برقی – بنزینی تعبیه شده است و هیچ گزینه دیزلی برای آسترال وجود ندارد. پیشرانه هیبریدی از ترکیب موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژر به همراه موتور برقی کوچکی تشکیل شده است.

معرفی رنو آسترال با باطری ۴۸ ولتی لیتیوم یونی در کنار باک بنزین که وظیفه تامین انرژی مورد نیاز این سیستم هیبریدی را برعهده دارند در نهایت راندمان خود را به ۱۳۰ اسب‌بخار می‌رساند. نسخه هیبریدی رنو آسترال به همراه جعبه دنده شش سرعته دستی عرضه خواهد شد.

نسخه قوی‌تر رنو آسترال از موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر بهره می‌برد. این پیشرانه توسط مرسدس بنز توسعه یافته است و موتور برقی نقش کمرنگی را در آن ایفا می‌کند، به حدی که ظرفیت باتری لیتیوم یون آن به ۱۲ ولت کاهش یافته است. این موتور به همراه دو گیربکس شش سرعته دستی و X-Tronic اتوماتیک عرضه می‌شود.

در نسخه دستی ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت و در نسخه اتوماتیک ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور را ارائه می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی قدرتمندترین تیپ رنو آسترال ۶.۲ لیتر در صد کیلومتر است و ۱۳۶ گرم بر کیلومتر دی اکسید کربن نیز از این پیشرانه خارج خواهد شد.

موتور رنو آسترال 2023

موتور رنو آسترال یک پیشرانه ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ بوده که دارای سیستم هیبریدی ملایم است. رنو قصد عرضه پیشرانه دیزلی برای رنو آسترال ندارد و پیشرانه دیزلی رنو قاجار نیز حذف شده است.سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی به همراه باتری لیتیوم یونی و ژنراتور استارتر در کنار پیشرانه بنزینی رنو آسترال روی هم رفته ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید می کنند که این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته به چرخ ها منتقل می شود.

به لطف این سیستم هیبریدی ملایم پیشرفته، رنو اظهار کرده که مصرف سوخت رنو آسترال در هر ۱۰۰ کیلومتر چیزی در حدود ۵.۳ لیتر بوده و در هر کیلومتر میز ۱۲۳ گرم کربن دی اکسید از اگزوز این خودرو خارج می شود. بدون این سیستم هیبریدی ملایم، مصرف سوخت این پیشرانه ۲۰ درصد بالاتر بود.

یک پیشرانه هیبریدی ملایم دیگر هم برای رنو آسترال عرضه شده که موتور درونسوز این پیشرانه یک انجین ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. این پیشرانه با همکاری مرسدس بنز توسعه یافته که در کنار یک باتری لیتیوم یونی ۱۲ ولتی، ژنراتور استارتر فعالیت می کند و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک CVT X-Tronic به چرخ ها منتقل می شود.

در نسخه مجهز به گیربکس دنده ای این پیشرانه ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. ولی در نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک این پیشرانه قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور است. این نسخه قدرتمندتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۲ لیتر بنزین مصرف کرده و در هر کیلومتر نیز ۱۳۶ گرم کربن دی اکسید از اگزوز این خودرو خارج می شود.

یک نسخه E-Tech تمام هیبریدی هم برای معرفی رنو آسترال عرضه شده که بر پایه موتور ۱.۲ لیتری طراحی شده است. این نسخه همواره در حالت الکتریکی روشن می شود و به صورت ترکیبی می توان ۱۶۰ یا ۲۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد.این مدل در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۴.۶ لیتر بنزین مصرف کرده و در هر کیلومتر نیز ۱۰۵ گرم گاز کربن دی اکسید آزاد می کند. کمپانی رنو برای معرفی رنو آسترال اظهار کرده این نسخه آسترال یکی از پاک ترین کراس اوورهای در این سگمنت است.

امکانات و آپشن های رنو آسترال

آپشن رنو آسترال

دایره گردش این خودرو ۱۰.۱ متر قابل مقایسه با یک ماشین شهری در سرعت های پایین، سیستم ۴Control Advanced می‌تواند به راحتی خم ها را کنترل کند. در سرعت های بالا، ۴Control Advanced ثبات و ایمنی را افزایش می دهد. رانندگی، پارکینگ، ایمنی و غیره همه چیز با حداکثر ۳۰ سیستم پیشرفته کمک راننده تحت کنترل است.

ارائه نسخه‌ای ویژه در معرفی رنو آسترال ۲۰۲۳ نیز وجود داشت، این نسخه‌ که توسط آلپاین تیون طرا حی شده و تجهیزات متفاوتی نسبت به نسخه‌های استاندارد خواهد داشت. این تجهیزات شامل رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی مشکی رنگ، روکش چرم ناپا، پدال‌های آلومینیومی و تزئینات ظاهری است. پیش فروش رنو آسترال در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

طراحی ظاهری رنو آسترال

طاراحی ظاهری

آسترال ۴.۵۱ متر طول، ۱.۸۳ متر عرض و ۱.۶۲ متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن ۲.۶۷ متر است. این ارقام آسترال را کمی بلندتر از مدل قبلی خود می کند در حالی که فاصله بین دو محور خودرو نیز افزایش یافته است. فضای صندوق خودرو نیز با توجه به تریم انتخابی، بین ۵۰۰ تا ۵۷۵ لیتر احتمال داده می‌شود. در صورتی با معرفی رنو آسترال تصمیم به خرید مدل‌های هیبریدی آسترال گرفتید، حجم صندوق آن بین ۴۳۰ و ۵۵۵ لیتر افزایش می‌یابد.

نسل سوم پلتفرم رنو نیسان موسوم به CMF-CD در معرفی رنو آسترال کاملا مشهود است و همچنین از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد. طراحان رنو سعی کرده‌اند تا کابینی با سطح بالایی از تکنولوژی را برای آسترال فراهم کنند تا نشان دهند که آسترال براساس تفکر متفاوتی از کاجار ارتقا یافته است.

طراحی داخلی رنو آسترال

طراحی داخلی رنو آسترال 2023

فضای سخاوتمندانه بین راننده و مسافر، با شارژر بی سیم تلفن هوشمند برای در حدود ۳۵ لیتر فضا مدولار و قابل دسترسی آسان است. صندلی‌های عقب را می‌توان ۱۶ سانتی‌متر عقب انداخت. در معرفی رنو آسترال می‌توان بزرگ‌ترین فضای پای عقب را در رده خود یافت، و همچنین توانایی بهبود ظرفیت صندوق عقب را فراهم کرد.

البته ظرفیت صندوق عقب خود را به راحتی با لغزاندن تمام یا بخشی از صندلی نیمکت عقب می‌توانید، تنظیم کنید.صندلی عقب کشویی قابلیت جابجایی ۱۶ سانتی متری را دارد و به شما امکان می دهد به راحتی فضای خالی برای بارتان را افزایش دهید. در این پیکربندی از فضای ذخیره سازی ارتقا یافته و قسمت عقب تا ۹۶۰ لیتر پیش رفته است.

با خواباندن صندلی‌های می‌توانید ظرفیت صندوق عقب را تا ۵۵۵ لیتر الی ۱۵۲۵ لیتر افزایش دهید. بسته به اینکه رنو آسترال صندلی ردیف عقب ثابت یا ریلی داشته باشد، فضای بار این کراس اوور می تواند بین ۵۰۰ تا ۵۷۵ لیتر تغییر کند.در صورت سفارش نسخه هیبریدی، به دلیل تجهزات اضافی پیشرانه الکتریکی سازی شده فضای بار رنو آسترال به ۴۳۰ تا ۵۵۵ لیتر کاهش پیدا کرده است. درون کابین هم مجموعا ۳۵ لیتر فضا برای قراردادن اشیا و لوازم مختلف تعبیه شده است.

قیمت رنو آسترال

نسخه‌های معرفی رنو آسترال ارزان قیمت‌تر رنو آسترال دارای تعلیق عقب فنر پیچشی هستند، ولی مدل های لوکس تر و گرانتر دارای سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب به همراه سیستم فرمان پذیری چرخ عقب رنو موسوم به ۴کنترل هستند.

رنو آسترال کابین بسیار لوکس و مدرنی دارد و همچنین یک هد آپ دیسپلی ۹.۳ اینچی، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی عمودی در میان داشبورد و یک نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان، چراغ های LED ماتریکس، دوربین دید ۳۶۰ درجه و سیستم های ایمنی و کمکی راننده خودران سطح ۲ است. رنو آسترال چیزی در حدود ۴۳ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

پایان مطلب/

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x