در متن جامعه

هر آنچه که برای عمل تغییر رنگ چشم باید بدانید+ قیمت

عمل تغییر رنگ چشم یکی از عمل‌های محبوب پس از عمل بینی است که بسیاری از افراد برای این عمل در صف هستند. اما اگر شما هم می‌خواهید رنگ چشمتان را برای همیشه تغییر دهید، می‌توانید در این مقاله هر اطلاعاتی راجع این عمل نیاز دارید را می‌توانید بخوانید.

به گزارش تلنگر؛ تغییر رنگ چشم موضوعی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. در گذشته و حتی تاکنون با گذاشتن لنز رنگی به آن رنگ چشمی که مد نظرشان بود، می‌رسیدند. با اینکه رنگ چشم هر فرد را ژنتیک و پیشینه فامیلی او تعیین می‌کند اما دانشمندان و پزشکان چشم‌به‌راهی رسیدند که می‌توانند با آن رنگ چشم را برای همیشه تغییر دهند. در ادامه با سایت تلنگر همراه باشید تا هر اطلاعاتی که راجع عمل تغییر رنگ چشم احتیاج دارید را به شما بگوییم.

عمل تغییر رنگ چشم چگونه صورت می‌گیرد؟

عنبیه می‌تواند تغییرات طبیعی در رنگ ناشی از تغییر در اندازه مردمک داشته باشد که تعیین می‌کند رنگ‌دانه‌ها چقدر از هم جداشده‌اند. سایر عوامل طبیعی که بر رنگ چشم تأثیر می‌گذارند عبارت‌اند از: سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، احساسات، آرایش و لباس، رژیم غذایی و بیماری. با تغییر تولید ملانین یا حتی زمانی که تخریب رخ می‌دهد، سن می‌تواند بر رنگ چشم تأثیر بگذارد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند تولید ملانین را فعال کند. گاهی اوقات، برخی از احساسات می‌توانند هورمونی را ترشح کنند که اندازه مردمک و درنتیجه رنگ چشم شمارا تغییر می‌دهد. رنگ‌هایی که در آرایش یا لباس می‌پوشید می‌تواند رنگ و اشباع درک شده را تغییر دهد. برخی از غذاهایی که به‌طور منظم مصرف می‌شوند، مانند اسفناج، ماهی و عسل نیز می‌توانند بر رنگ، اشباع و ارزش رنگ چشم تأثیر بگذارند.

کدام بخش چشم تغییر می‌کند؟

تغییر رنگ چشم به صورت دائمیقسمت رنگی چشم را عنبیه می‌گویند. عنبیه ماهیچه‌ای است که می‌تواند منبسط یا منقبض شود تا اندازه مردمک را کنترل کند که به میزان نور موجود در محیط پاسخ می‌دهد. رنگ چشم شما با میزان رنگ‌دانه (ملانین) در عنبیه تعیین می‌شود. چشم‌های قهوه‌ای رنگ‌دانه بالایی دارند درحالی‌که چشم‌های آبی کمترین رنگ‌دانه رادارند. نحوه انعکاس نور از این رنگ‌دانه‌ها، رنگ درک شده را از طریق رنگ (شیب رنگ)، اشباع (شدت رنگ) و ارزش (روشنایی) ایجاد می‌کند.

روش‌های عمل تغییر رنگ چشم

تغییرات دائمی در رنگ چشم را می‌توان از طریق جراحی کاشت عنبیه، رنگ‌دانه قرنیه و تغییر رنگ چشم با لیزر به دست آورد.

جراحی ایمپلنت عنبیه

جراحی ایمپلنت عنبیه  روشی است که عنبیه مصنوعی را در داخل چشم قرار می‌دهد. در ابتدا برای درمان نقایص عنبیه مانند آلبینیسم و ​​آنیریدیا ساخته شد. بااین‌حال، برای اهداف آرایشی برای تغییر دائمی رنگ چشم تایید نشده است. ایمپلنت‌های عنبیه که برای این روش برای اهداف غیرپزشکی و زیبایی استفاده می‌شوند، بسیار خطرناک تلقی می‌شوند.

بنابراین در ایالات‌متحده توسط FDA ممنوع شده‌اند. خطرات شامل کاهش بینایی یا نابینایی، صدمات قرنیه منجر به مشکلات بینایی و آب‌مروارید می‌شود. خطرات از دست دادن دائمی بینایی و نابینایی بسیار بیشتر از مزایای زیبایی تغییر رنگ چشم است.

کراتوپیگمنتیشن یا تاتو قرنیه برای عمل تغییر رنگ چشم

کراتوپیگمنتیشن یا تاتو قرنیه شامل تزریق یا خالکوبی رنگدانه به قرنیه برای ایجاد درک رنگ های مختلف در عنبیه است. این روش که در اصل برای مشکلات تیرگی قرنیه ناشی از لوکوم یا کراتیت استفاده می شود، برای تقویت رنگ چشم توصیه نمی شود. این یک گزینه نیمه دائمی است و عوارض آن شامل عفونت قرنیه، حساسیت به نور و خطر نفوذ ناخواسته کره زمین از طریق ورود به اتاق قدامی است.

عمل تغییر رنگ چشم با لیزر

تغییر رنگ لیزری چشم از یک پرتو لیزر برای حذف رنگدانه از سطح عنبیه استفاده می کند تا رنگ های آبی و سبز زیر ملانین را آشکار کند. در ایالات متحده، روش STRŌMA برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ ثبت شد و همچنان در تحقیق و توسعه است. این روش به‌طور دائم رنگ چشم را تغییر می‌دهد و می‌تواند چندین درمان را برای رسیدن به اثر موردنظر انجام دهد.

تغییر رنگ چشم موقت

لنز طبی رنگیراحت‌ترین راه برای تغییر موقت رنگ چشم استفاده از لنزهای رنگی است. کنت است های رنگی در سه رنگ وجود دارند: مات، افزایش یافته و دید.

لنزهای مات

لنزهای رنگی برای افرادی با چشمان تیره که به دنبال تغییر رنگ چشمگیر به رنگ روشن تر هستند، بهترین هستند، زیرا رنگ آن‌ها یکدست و غیر شفاف است.

لنز طبی رنگی

عدسی‌های طبی رنگی یکدست و شفاف هستند، همچنین آن‌ها برای تقویت رنگ طبیعی چشم شما بهترین گزینه هستند.

لنز براق

لنزهای رنگی دارای لکه های آبی روشن یا سبز هستند که هنوز رنگ طبیعی چشم شما را نشان می دهند اما برای برجسته کردن عنبیه استفاده می‌شوند.

لنز تماسی

درست مانند خرید لنزهای تماسی برای تصحیح بینایی، توصیه می‌شود که نسخه پزشک را دریافت کنید.

خرید لنزهای تجویزی که توسط FDA تائید شده‌اند، احتمال ابتلا به بیماری‌هایی که به سبب استفاده از لنزهای معیوب یا غیربهداشتی رخ می‌دهد را کاهش می‌دهد.

نظر پزشکان درباره عمل تغییر رنگ چشم

عمل تغییر رنگ چشمدر سال ۲۰۱۵، آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO) به مصرف کنندگان در مورد نیاز به آزمایش کارآزمایی بالینی برای تعیین خطرات ایمنی بالقوه مرتبط با جراحی لیزر برای عمل تغییر رنگ چشم در AAO هشدار داد. در مورد اینکه چگونه رنگدانه آزادکننده می‌تواند باعث گلوکوم، گروهی از بیماری های چشمی که به عصب بینایی آسیب می زند و یووئیت، نوعی التهاب چشم، ایجاد کند، ابراز نگرانی کرده است.

در این زمان، انجام روش هایی برای تغییر دائمی رنگ چشم توصیه نمی شود یا ایمن نیست. خطرات آن بسیار بیشتر از فواید آن است و هنگامی‌که صحبت از تغییر رنگ چشم لیزری می‌شود، قبل از تائید این روش توسط FDA، باید آزمایشات بالینی تکمیل شود.

عوارض بالا رفتن فشار داخل چشم

  • آب مروارید
  • آسیب به سلول‌های قرنیه
  • کدر شدن قرنیه
  • احتمال پخش رنگ‌دانه در کل چشم
  • آب سیاه
  • اختلالات بینایی

قیمت عمل تغییر رنگ چشم

عمل تغییر رنگ چشم حدود ۲۰ ثانیه و طی تعداد جلساتی نیز صورت می‌گیرد و درد زیادی ندارد و کاملاً سرپایی انجام می‌شود. طبق صحبت‌های نایب‌رئیس انجمن پزشکان ایران، جراحی‌های مربوط به تغییر رنگ چشم بدون مجوز رسمی از سازمان در حال انجام هستند.

بسیاری از کلینیک‌ها پیش از انجام این جراحی از افراد تعهد‌ می‌گیرند که مسئولیت تمام و کمال جراحی بر عهده فرد باشد. در نتیجه ممکن است بعد از جراحی و بروز عوارض آن، نتوان کاری از پیش برد. از طرف دیگر این جراحی در دنیا به تازگی رواج پیدا کرده و لازم است تحقیقات بیشتری روی آن صورت گیرد تا خطرناک نبودنش مورد تایید مراکز CE اروپا و FDA آمریکا قرار گیرد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x