خانوادهدر متن جامعه

جدید ترین متد برای پاکسازی صورت در خانه

 پاکسازی صورت در خانه، برای خانم های جوان مهم است. زیرا با افزایش قیمت در سالن های آرایشی و زیبایی دیگر مقرون به صرفه نیست که پاکسازی را بیرون از خانه انجام بدهیم.

به گزارش تلنگر؛ پاکسازی صورت در خانه، روش های مختلفی دارد، که شما با توجه به بودجه ای که دارید، همچنین لوازم در دسترس خود می توانید انجام بدهید. در این مقاله به معرفی جدید ترین روش برای پاکسازی صورت در خانه می پردازیم.

پاکسازی صورت در خانه

برای پاکسازی صرت در خانه به روشی آسان و مطمئن کافی است، مطالبی را که ما در اختیار شما می گذاریم را به درستی و با دقت انجام بدهید.

مرحله ۱: پاکسازی

چه روی صورت خود آرایش داشته باشید چه نداشته باشید، می خواهید صورت خود را با یک پالت تمیز شروع کنید. این اطمینان حاصل می کند که از آلودگی پوست شما پاک است.

پاکسازی عمیق به شدت توصیه می شود:

با یک پاک کننده روغنی شروع کنید که تمام آرایش و سبوم صورت شما را پاک می کند و به شما امکان می دهد آنها را با یک پارچه گرم صورت پاک کنید. سپس به استفاده از کرم یا ژل شستشوی معمول صورت خود ادامه دهید.

پاک کننده های مبتنی بر کرم بیشتر برای افرادی که پوست حساسی دارند مناسب است. پاک کننده های مبتنی بر ژل برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند مناسب است.مهم است که نوع پوست خود را بشناسید تا مطمئن شوید که از محصولات مناسب خود استفاده می کنید.

مرحله ۲: صورت خود را بخار کنید

پاکسازی صورت در خانه و بخار دادن

برای بخار دادن صورت خود در خانه نیازی به عجله بیرون رفتن و خرید تجهیزات فانتزی نیست. یک کاسه خوب قدیمی، مقداری آب جوش و یک حوله بالای سرتان این کار را انجام می دهد. حتی می‌توانید روغن‌های ضروری مانند درخت چای را به آب اضافه کنید تا یک تجربه آرام بخش و درمانی داشته باشید. درخت چای به دلیل خواص ضد باکتریایی خود نیز شناخته شده است!

بخار دادن برای پوست شما مفید است زیرا منافذ شما را باز می کند. منافذ مسدود شده یکی از بزرگ‌ترین دلایل ایجاد جوش‌ها هستند، بنابراین تمیز کردن عمیق آن‌ها و پاک کردن تمام کثیفی‌هایی که ممکن است در آنجا گیر کرده باشند، مهم است.

مرحله ۳: لایه برداری کنید

اکنون که منافذ پوست شما باز شده است، می توانید لایه برداری را شروع کنید. لایه برداری به پاکسازی لایه بالایی پوست کمک می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد و محصولات را قادر می سازد به درستی جذب پوست شما شوند.

سه نوع لایه برداری وجود دارد

اسکراب صورت کلاسیک: معمولا حاوی شکر، نمک، برنج یا مغز بادام زمینی است.
لایه بردار شیمیایی/اسیدی:به ما اعتماد کنید، آنقدرها هم که به نظر می رسد ترسناک نیست! از یک پد پنبه ای استفاده کنید تا آن را روی صورت خود بمالید، همانطور که یک تونر انجام می دهید.
لایه بردار پودری: اینها به شما این امکان را می دهند که آنها را با مایع دلخواه خود – آب، ژل یا روغن مخلوط کنید و نسبت مایع به لایه بردار خود را انتخاب کنید.
هنگام لایه برداری مراقب باشید زیرا نمی خواهید در آن زیاده روی کنید! مهم است که به یاد داشته باشید که پوست شما ظریف است و نیازی به اسکراب خیلی سخت ندارید! اگر لایه بردار انتخابی شما یک اسکراب است، فشار را به راحتی انجام دهید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود!

مرحله ۴: ماسک

پاکسازی صورت در خانه و گذاشتن ماسک

این قسمت مورد علاقه ما از صورت است! ماسکی که استفاده می کنید بستگی به مسائلی دارد که می خواهید با آن مقابله کنید.

اگر به دنبال کنترل روغن ها هستید، چرا ماسک خاک رس را انتخاب نکنید که به طور موثر روغن اضافی و ناخالصی ها را از بین می برد. از طرف دیگر، ماسک های ورقه ای عالی هستند اگر می خواهید پوست خود را هیدراته کنید و درخشندگی ماندگاری به جا بگذارید.

شما حتی می توانید از مواد معمولی که در آشپزخانه خود دارید ماسک درست کنید تا مجبور نشوید پول را هدر دهید! با این حال، توصیه می کنیم از قبل درباره مواد تشکیل دهنده و فواید آنها تحقیق کنید.

یک ماسک ساده و زیبا را می توان فقط از جو و آب داغ تهیه کرد (مانند فرنی برای صورت شما!) و برای آرام کردن پوست، کاهش التهاب و قرمزی عالی است.

مرحله ۵: مرطوب کردن و ماساژ دادن

هنگامی که استفاده و برداشتن ماسک انتخابی خود را تمام کردید. می توانید به مرحله نهایی بروید که اطمینان حاصل می شود که پوست شما هیدراته می شود. وقت خود را صرف ماساژ در سرم ها و کرم های انتخابی خود کنید و حرکات خود را به سمت بالا نگه دارید تا پوست کشیده نشود. مرطوب کننده ها کلید قفل کردن تمام مواد مفیدی هستند که به تازگی به پوست خود اضافه کرده اید، بنابراین این مرحله را فراموش نکنید.

چرا پاکسازی پوست انجام می دهیم؟

دلیل این که پاکسازی صورت در خانه انجام می دهیم، وجود دود و آلودگی در هوا است. بنابراین پوست انسان دائم با آلودگی در ارتباط است. و زمانی که این دود و بخار روی پوست قرار می گیرد، پوست انسان شروع به زدن جوش و آکنه های زیادی می کند. و این موضوع زیبایی پوست را از انسان می گیرد. بنابراین مهم است هر چند وقت یک بار صورت خود را پاکسازی و تمیز کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x