محیط زیست

قشنگ ترین گل های بنفش آپارتمانی را بشناسید

گیاهانی با برگ یا گل بنفش در دیزاین آپارتمان ترکیب زیبا و شیکی می‌سازد. اما پیش از خریداری این گیاهان باید انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی را بشناسید و بدانید خانه شما واجد شرایط نگهداری این گیاه هست یا خیر، پس با تلنگر در ادامه مطلب همراه باشد.

به گزارش تلنگر؛ گل‌های آپارتمانی بنفش رنگ، زیبایی طبیعی را برای خانه، به‌خصوص خانه‌هایی با دیزاین و ترکیب رنگ خاکستری به همراه دارند. در سال‌های بسیار دور در کشورهای اروپایی، تنها شاهان و اشراف‌زاده‌ها اجازه داشتند که رنگ بنفش را در لباس‌هایشان به کار ببرند؛ به‌این‌علت که این رنگ از ابتدا یکرنگ سلطنتی محسوب می‌شد. نماد لاکچری و لوکس بودن از سال‌های بسیار دور، به این گیاهان خاص می‌رسد.

علت اینکه رنگ بنفش همچنان در زمره رنگ‌های سلطنتی و جذاب گمارده می‌شود انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی است که نشان‌دهنده سلیقه‌ خاص و میل به زیبایی است.

معرفی انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی

گیاه و گل‌های آپارتمانی بنفش بسیار متنوع است که محبوب‌ترین آن‌ها، برگ بیدی بنفش، اکسالیس و انواع گل رونده با برگ بنفش هستند.

سپر فارسی (PERSIAN SHIELD)

PERSIN SHIELD پرشین شیلدگیاه سپر فارسی گیاهی کمیاب و بارنگ بنفش تیره است. نگهداری از این گیاه زیبا بسیار آسان است. رنگ‌ برگ‌های گیاه سپر فارسی اغلب بنفش تیره است اما اگر به این گیاه نور کافی نرسد، بنش آن کم‌رنگ می‌شود. ارتفاع این گیاه ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر می‌رسد.

PERSIN SHIELDاین گل بارنگ بنفش و نگهداری که آسانی دارد، انتخاب مناسبی برای افراد پرمشغله است. البته این‌گونه بسیار گیاهی کم‌یاب است و زیبایی‌های این گیاه بسیار بی‌مثال است. در زمان نگهداری از این گیاه بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که درصورتی‌که گل‌سپر فارسی رشد کرد، آن را هرس کنید. زیرا ممکن است به رشد گیاه آسیب بزند و مانع از پرورش آن شود.

  • آبیاری: کم + در صورت خشک شدن سطح خاک
  • نور: نور آفتابی تا سایه
  • خاک: ترکیب خاک ماسه‌ای + خاک شنی + خاکی با مواد آلی

گیاه اکسالیس بنفش (oxalis regnellii)

oxalis regnellii-اکسالیس بنفشیکی از نام‌هایی که برای این گیاه در نظر می‌گیرند گیاه پروانه‌ای است. زیرا برگ‌های آن شبیه به پروانه است. رنگ های به‌کاررفته در این گیاه بنفش تیره است. گل‌های آن نیز سفید و صورتی‌اند این گیاه ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر رشد می‌کند. گیاه اکسالیس بنفش نگهداری آسانی دارد و از انواع گل با برگ‌های بنفش آپارتمانی با درجه سمیت بالا است.

یکی از زیبایی‌های این گیاه برگ‌های سه‌تایی آن است که ظاهر بسیار جذابی را به این گل آپارتمانی بنفش هدیه می‌دهد. برای آبیاری گیاه اکسالیس بنفش میزان آب متوسط کافی می‌باشد؛ اما در صورت خشک شدن سطح خاک باید حتما به گیاه‌ها آب دهید. نور مورد نیاز این گیاه نیز از پشت پنجره قابل تأمین است. با نیمه سایه و نور غیرمستقیم نیز برای گیاهتان مشکلی پیش نمی‌آید

خاک گلدان باید زهکشی باشد و ترکیب خاک باغچه و برگ گزینه مناسبی برای این گیاه می‌باشد. برگ های اگزالیس، بسیار ظریف و نازک است به همین دلیل انتخاب مناسبی برای نگهداری در خانه‌های آپارتمانی است. گل‌های آپارتمانی بنفش رنگ، چون اکسالیس برگ‌های ظریف و بسیار نازک دارند.

گیاه برگ بیدی بنفش (Spiderwort)

Spiderwortگیاه برگ بیدی بنفشاز انواع گل با برگ‌های بنفش آپارتمانی  گیاه برگ بیدی بنفش است. گل برگ بیدی که با نام گیاه زبرینا، هم شناخته‌شده است، جزء گیاهان تصفیه‌کننده هوا است و با حضور خود در هر محیطی فضا را عاری از آلودگی می‌کند.

این گیاه نگهداری بسیار ساده‌ای دارد. شما می‌توانید به سادگی این گیاه را به دیزاین منزل خود اضافه کنید. برگ این گیاه بارنگ‌های بنفش، سبز و سفید آمیخته‌شده است و ساقه آن در حدود ۳۰ سانتی‌متر رشد می‌کند و ارتفاع می‌گیرد. محل قرارگیری آن باید به‌گونه‌ای باشد که روزانه ۸ ساعت نور خورشید را دریافت کند.

بااینکه این گیاه زیبا و آرام به نظر می‌رسد اما از انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی  است که درجه سمیت آن متوسط است. برای دیزاین منزل می‌توانید به دو صورت از این گیاه استفاده کنید؛ یکی به صورت آویز شده و دیگری به‌صورت نگهداری روی میز یا زمین است که بسته به گلدانی که تهیه می‌کنید، محل نگهداری آن مشخص می‌شود.

  • آبیاری: هفته‌ای دومرتبه در فصل گرما + هفته‌ای یک‌مرتبه در زمستان
  • نور: ۸ ساعت روزانه + غیرمستقیم
  • خاک: ترکیب ماسه+ باغچه + خاک‌برگ

برگ بیدی یکی از انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی است که خودش به‌تنهایی دارای اشکال و مدل‌های مختلفی است که باعث می‌شود؛ برای هر سلیقه یک گیاهی وجود داشته باشد.

حسن یوسف (Solenostemon)

Solenostemon حسن یوسفکمی در خاطرات خود سفر کنید، روزهای عید را به خاطر بیاورید که با تمام اقوام به خانه مادربزرگ می‌رفتید به خانه‌ای پر ازگل‌های رنگارنگ، قطعاً در میان آن گل‌‌ها حسن‌یوسف هم وجود داشته. این گیاه بسیار نزد ایرانیان محبوب است، زیرا هم نگهداری مناسبی دارد و هم بسیار یادآور خاطرات است.

با خرید گیاه آپارتمانی محیط خانه را زیبا می‌کند و همچنین تکثیر و پرورش این گیاه کار آسان و راحتی است و تنها با داشتن یک گلدان از این گیاه به‌راحتی می‌توانید حسن یوسف را با روش قلمه زدن تکثیر کنید. این گل های آپارتمانی بنفش رنگ هدیه ای از دوران کودکی هستند.

حسن یوسف از انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی است که نیاز به مراقبت منظم دارد. رنگ‌های به‌کاررفته در گیاه حسن یوسف بنفش، سبز، قهوه‌ای است. البته این گیاه نیاز به نور زیاد دارد تا رنگ‌هایش ثابت بماند. ساقه‌های این گیاه رشدی در حدود ۶۰ تا ۷۵ سانتی‌متر است. مسمومیت گیاه حسن یوسف بسیار ضعیف است.

  • آبیاری: در فصل گرم آبیاری روزانه + فصل سرد هفته‌ای ۲ الی ۳ مرتبه
  • نور: متوسط + غیرمستقیم
  • خاک: ترکیب خاک باغچه + پریلت

کالادیوم (Caladium)

Caladium کالادیون

یکی دیگر ازگل‌های بنفش رنگ، کالادیوم است که آن را با نام گوش فیل هم می‌شناسند. این گیاه به نگهداری و مراقب زیادی احتیاج دارد. گیاه کالادیوم از انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی است که دارای برگ‌های بزرگ و پهنی است. این گیاه رشد زیاد دارد و ساقه آن در حدود ۴۰ تا ۹۰ سانتی‌متر است. رنگ‌های به کاررفته در این گیاه بنفش، صورتی کم رنگ، قرمز و سفید می‌باشد. همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشید که در بین انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی دارای مسمومیت زیادی است.

  • آبیاری: در فصل تابستان هفته‌ای دو الی سه بار + در فصل زمستان بسیار کم
  • نور: زیاد + غیرمستقیم
  • خاک: ترکیب چرلیت + پیت ماس + خاک باغچه

کالادیوم (Caladium)

اگر از این گل برگ‌پهن بنفش در خارج از خانه نگهداری می‌کنید، بهتر است با شروع فصل سرما آن را به محیط گرم‌تری منتقل کنید؛ زیرا کلادیوم تاب و تحمل سرمای زیاد را ندارد. در هنگام نگهداری از این گل‌های آپارتمانی بنفش رنگ مراقب سرما باشید تا گیاهان را از بین نبرد.

کردلین (Flaming dragon tree)

کردلین (Flaming dragon tree

این گیاه که یکی دیگر از انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی است نگهداری آسانی دارد، این گل آپارتمانی بنفش رنگ، بسیار مقاومت بالای دارد.. رنگ‌های برگ آن سبز تیره، بنفش و قرمز است. رشد آن تا ۱ متر می‌رسد. این گیاه هیچ‌گونه سمیت ندارد. کردلین بسیار رنگ و ظاهر جذابی دارد به همین دلیل انتخابی بی مثال است. برگ‌های این گیاه، زیبایی خاص و چشمگیری دارد به همین علت انتخاب مناسبی برای هدیه دادن است.

  • آبیاری: آبیاری در فصل گرما بیشتر از فصل سرما است.
  • نور: کم + غیرمستقیم
  • خاک: ترکیب پرلیت + کمی خاک باغچه + ورمی کمپوست + پیت ماس

Dracaena-marginata-care کردلیناگر به دنبال این هستید که محیط کار و یا محل زندگی خود را از یکنواختی خارج کنید، بهتر است از این گل با برگ‌های بنفش کمک بگیرید؛ زیرا علاوه بر زیبایی بی مثالی که دارد مقاومت بالایی نیز دارد.

مارانتا (Maranta)

Marantaنکته جالبی که در مورد گیاه مارانتا وجود دارد نام آن است، این گل آپارتمانی برگ بنفش را با نام گیاه دعا هم می‌شناسند. علت این نام گذاری حالت برگ‌های این گیاه است که روز به صورت عادی و در هنگام شب همانند، یک انسان دست‌ها را رو به دعا باز می‌کند.

این گیاه به مراقبت و نگهداری زیادی احتیاج ندارد. همین‌که نور و آب آن مناسب باشد با شرایط خانه خودش را وقف می‌دهد. بر‌گ‌های آن ترکیبی از رنگ‌های بنفش، سبز تیره و روشن است. رشد مارانتا کم است و از ۱۵ سانتی‌متر تا حداکثر ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد. این گیاه سمی نیست  و با خیال راحت می‌توانید در خانه آن را در مقابل کودکان نگهداری کنید.

  • آبیاری: آبیاری منظم + آبیاری کم‌تر در فصل سال
  • نور: کم +غیرمستقیم
  • خاک: ترکیب خاک‌برگ + جنگلی + ماسه

گیاه دعا، جز گیاهان همیشه سبز است و برای نگهداری در محیط کار بسیار کاربردی است به همین دلیل اگر فردی را می‌شناسید که اخیراً کسب‌وکار خود را آغاز کرده این گیاه بسیار گزینه مناسبی برای هدیه دادن است.

بگونیا رکس (Painted-leaf begonia)

بگونیا رکس (Painted-leaf begonia)انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی  گیاه بگونیارکس ازاست که علاوه بر نگهداری آسان، ظاهری زیبا دارد و با محیط جدید زود خودش را تطبیق می‌دهد. رنگ‌های به‌کاررفته در گیاه بگونیارکس سبز، نقره ای، قرمز و بنفش می‌باشد که به آن جذابیت زیادی داده است. از گیاه بگونیا می‌توان به عنوان یک گل آپارتمانی و یا گیاهی مناسب باغچه استفاده و زیبایی محیط را چندین برابر کرد. همچنین از بگونیا می‌توانید در حاشیه باغچه استفاده کنید.

رشد این گیاه  تا ارتفاع تا ۳۰ سانتی‌متر است و رشد زیادی ندارد. ما درجه مسمومیت بالایی دارد و اگر در خانه حیوان یا کودک دارید باید بیشتر مراقب باشید. برگ این گیاه از انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی به شکل قلب است که زیبایی ظاهر آن را چندین برابر کرده است. این گل آپارتمانی بنفش جزء گیاهان آپارتمانی مقاوم است و سازگاری بالایی در محیط های مختلف دارد البته نحوه نگهداری و مراقبت این گل های رنگ بنفش نیز ساده و آسان است.

  • آبیاری: در تابستان هر سه روز یک‌مرتبه + در زمستان هفته‌ای یک‌مرتبه
  • نور: کم + غیرمستقیم
  • خاک: خاک پوسیده + لوم + پیت

کالاتیا (Calathea)

Calathea کالاتیانگهداری از گیاه کالاتیا ریتم خاص و منظمی دارد که اگر این نظم را رعایت نکنید گیاه شما دچار شک یا آسیب می‌شود. رنگ‌های به کار رفته در برگ گیاه کالاتیا سبز، سفید، بنقش و قرمز است. ارتفاع این گیاه در حدود یک متر می‌باشد. این گیاه نیز در انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی سمی نیست و با خیال راحت می‌توانید آن را تهیه کنید.

کالاتیا این گل آپارتمانی بنفش در کنار تمام زیبایی‌هایی که دارد بسیار نگهداری و مراقبت خاصی نیاز دارد. البته دقت داشته باشید که این گیاه با حضور در هر محیطی فضا را متفاوت و جذاب می‌کند. دست‌های این گل آپارتمانی بنفش رنگ، همانند بسیاری از گیاهان برای دریافت نور و انرژی در روز باز می‌شوند و شب‌هنگام برگ‌های آن‌ها جمع یا بسته می‌شوند. کالاتیا نیاز به نور زیاد ولی غیرمستقیم دارد.

  • آبیاری: منظم + آبیاری پس از خشک شدن سطح خاک
  • نور: زیاد + غیرمستقیم
  • خاک: ترکیب خاک برگ + تورب + خاک باغچه

آئونیوم بنفش یا ناز بشقابی (Aeonium arboreum Zwartkop)

آئونیوم بنفش یا ناز بشقابی (Aeonium arboreum Zwartkop)

همان طور که از نام آئونیوم بنفش یا ناز بشقابی پیداست احتیاج به مراقبت زیاد دارد.برگ‌های این گیاه رنگ‌های سبز، بنفش و مشکی دارد. برخی از گل های آپارتمانی بنفش رنگ، نیاز به نور مستقیم خورشید دارند، مانند آئونیوم بنفش البته این گیاه جزء ساکولنت های بنفش به حساب می‌آید. بنابراین در هنگام نگهداری از این گیاه حتما آن را در پر نورترین قسمت خانه نگهداری کنید تا نیاز های گیاه تأمین شود. رشد ارتفاع ساقه آن به ۲۰ تا ۳۵ سانتی‌متر می‌رسد. این گیاه به‌هیچ‌عنوان درجه سمیت ندارد.

  • آبیاری: فصل گرما هفته‌ای یک‌مرتبه + در فصل سرما ماهی یک مرتبه
  • نور: آفتاب کامل کنترل‌شده
  • خاک: خاک کاکتوس با زهکشی مناسب

یکی از نکات جالب که در خصوص این گیاه بنفش‌رنگ وجود دارد، حالت و ظاهر برگ‌های این گیاه است که زمانی که همه آن‌ها به زیبایی در کنار هم قرار می‌گیرند شبیه گل رز می‌شوند. آئونیوم بنفش برای اینکه رشد خوبی داشته باشد نیاز به نور مستقیم خورشید دارد.

گینورا (Gynura) گل بنفش رنگ بهاری

گینورا (Gynura) گل بنفش رنگ بهاریگینورا از انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی است که باید به صورت ویژه از آن نگهداری شود. اگر برگ‌های این گیاه زیبا و دوست داشتنی را لمس کنید، متوجه پرزهایی ریز روی آن می‌شوید که تاثیر زیادی روی زیبایی این گل آپارتمانی بنفش دارند. گینورا، جزء گیاهان گلدار است یعنی پس از اینکه گیاه بالغ شد، گل‌هایی به رنگ قرمز و زرد می‌دهد. گینورا در فصل بهار گلدهی خود را آغاز می‌کنند.

رنگ‌های به کاررفته در این نوع از، انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی بنفش و سبز است به طرز در هم‌آمیخته ای با هم ترکیب شده‌اند. ارتفاع ساقه این گیاه حدوداً تا ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد. و این گیاه نیز از انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی سمی نیست و باعث مسمومست نمی‌شود. گینورا در واقع جزء گیاهان آپارتمانی است که به شرعت رشد می‌کند، یعنی در مدت زمان بسیار کم‌رشد می‌کند و زیاد می‌شود.

  • آبیاری: فصل گرما به‌صورت روزانه + فصل سرما هفته‌ای یک‌مرتبه
  • نور: زیاد+ غیرمستقیم
  • خاک: ترکیب کمپوست + لیمونی

آگلونما قرمز (Aglaonema hybrids)

Aglaonema hybrids آگلونمااگر درمیان انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی به دنبال گیاهی می‌گردید که به سادگی بتوانید از آن مراقبت کنید گیاه حساسی نیز نباشد، آگلونما برای شما گزینه مناسبی است. رنگ های به‌کاررفته در گیاه آگلونما سبز، قرمز و صورتی می‌باشد. ارتفاع آن نیز به ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد.

اما مراقب باشید آگلونما می‌تواند بسیار سمی باشد. اگر بچه کوچک در خانه دارید مراقب باشید تا برگ این گیاه را نکند و داخل دهانش نگذارد. حضور این گل با رنگ‌های صورتی و سبز در هر محیطی فضا را از یکنواختی و سادگی خارج می‌کند؛ زیرا این گیاه همیشه سبز، ظاهری تماشایی دارد. اگلونما، از جمله انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی سمی است که در زمان نگهداری آن بهتر است مراقب کودکان و حیوانات خانگی خود باشید.

  • آبیاری: فصل گرم هفته‌ای یک‌بار + فصل سرد هر دو هفته یک بار
  • نور: متوسط + غیرمستقیم
  • خاک: کم پوست + پایه پیت + با زهکشی

یکی از نکات مراقبتی آگلونما، انتخاب گلدان است؛ ریشه‌های این گل آپارتمانی بنفش رنگ، بسیار زیاد است. بنابراین تلاش کنید که گلدانی مناسب سایز این گیاه انتخاب کنید و سالانه ریشه گیاه را بررسی کنید و در صورت رشد اقدام به تعویض گلدان کنید. انواع گل با برگ های بنفش بسار متفاوت است که اگلونما یکی از گونه‌های بسیار پرطرفدار این گیاهان است.

اسطوخودوس (Lavender)با گل‌های ریز بنفش

اسطوخودوسشاید با شنیدن نام گیاه اسطوخودوس اولین خاطره‌ای که در ذهن هر فرد، زنده شود، عطر و رایحه خوش این گیاه است. این گل‌های آپارتمانی بنفش رنگ خواص و فواید بسیار زیادی دارند که حضور آن‌ها هم به زیبایی خانه اضافه می‌کند و هم به‌عنوان گیاهی دارویی استفاده می‌شود. این گل بنفش رنگ ریز، انرژی مثبت بسیار زیادی را به فضا منتقل می‌کند.

نگهداری از این گل‌های ریز کوچک بنفش آسان است، شما می‌توانید آن را در هر گوشه‌ای از خانه نگهداری کنید. اما باید توجه داشته باشید که استخدوس نور زیاد و مستقیم نیاز دارد. رشد این گیاه ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر است و کم پیش می‌آید که رشد بیشتری داشته باشد. این گیاه سمی نیست و نیازی نیست نگران چیزی باشید و با خرید یک گلدان استخدوس زیبایی را به خانه بیاورید.

  • آبیاری: متوسط + آبیاری پس از خشک شدن ۲ سانتی‌متر از سطح خاک
  • نور: مستقیم + زیاد
  • خاک: سبک + زهکشی

اسطوخودوس (Lavender)دسته گل بنفش با گیاه اسطوخودوس بسیار زیاد و دلپذیر است. اگر شرایط نگهداری این گل ریز بنفش مناسب باشد، پس از گذشت مدت زمانی میوه‌ای قهوه‌ای شکل از این گیاه می‌روید.

انواع گل بنفش؛ وربنا (Vervain)

وربنا (Vervain)وربنا گیاهی زیبا و جذاب است، این گل با برگ بنفش را در طبیعت می‌توانید در دو رنگ مشاهده کنید که بسیار ظاهر زیبایی را به باغچه یا باغ شما هدیه می‌دهد. همچنین گیاه وربنا بسیار مقاومت بالایی دارد و می‌تواند مدت‌ها در مقابل نور مستقیم خورشید زنده بماند. وضعیت نگهداری از این گیاه ساده است و میزان رشد آن از ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد. باید اشاره کنیم که وربنا در انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی اصلا سمی نیست.

رنگ‌های برگ و گل این گیاه بنفش و سرخابی است. یکی از نکات مهم مراقبتی که در مورد گل وربنا وجود دارد، رطوبت مناسب خاک این گیاه است. در طول نگهداری از این گیاه مراقب رطوبت خاک باشید؛ اگر خاک رطوبت موردنیاز را نداشته باشد رشد گیاه با مشکل روبه‌رو می‌شود. وربنا گیاهی با برگ ریز و گلدار است.

  • آبیاری: متوسط
  • نور: مستقیم + زیاد (۵ الی ۶ ساعت روزانه)
  • خاک: خاک مرطوب با زهکشی مناسب

کاکتوس اپونتیا (Prickly pear)

کاکتوس اپونتیا (Prickly pear)

گیاه کاکتوس از آن دست گیاهان در انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی است که نیازی به مراقب زیاد ندارد. این گل‌رنگ بنفش نگهداری آسانی دارد و مناسب افراد تازه‌کار است، اصطلاحاً گیاه بی‌دردسری است. اما این خانواده از گیاه نیاز به نور فراوان داد. این کاکتوس دارای گل‌های بنفش است. رنگ های به کار رفته در گیاه رنگ گیاه بنفش تیره، قرمز و سرخ است. ارتفاع آن نیز حداکثر یک الی ۲ و نیم متر می‌شود.

این گل بهاری بنفش را با نام انجیر تیغی هم می‌شناسند و دلیل اصلی این نام گذاری حالت برگ‌ها و تیغ های روی برگ‌های کاکتوس است. درواقع میوه‌های این کاکتوس خوراکی است؛ در کشور مکزیک یکی از میوه‌های جذاب و خوشمزه‌ای که در لیست میوه‌ها قرار دارد کاکتوس اپونتیا است. این کاکتوس اصلاً سمی نیست و همین به زیبایی آن می‌افزاید.

  • آبیاری: کم
  • نور: مستقیم + زیاد
  • خاک: خاکی با زهکشی مناسب

نحوه نگهداری کاکتوس اپونتیا (Prickly pear)

این گیاه با ظاهر جذاب و زیبایی که دارد، انتخاب مناسبی برای آپارتمان‌ ها است و می‌تواند محیط خانه را از یکنواختی خارج کند.

فیکوس (Ficus elastica)

فیکوس (Ficus elastica)گیاه فیکوس که از انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی است، زیبایی برگ‌های آن مانند نقاشی می‌باشد. همچنین باید این موضوع اشاره کرد که نگهداری از این گیاه ساده است. رنگ‌های به کار رفته در این گیاه زیبا بنفش تیره و طیف رنگ سبز است.رشد آن نیز به ۵۰ الی ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد. اما باید حواستان باشد که این گیاه در رده گیاهان سمی بنفش قرار می‌گیرد.

در لیست اسامی گل‌های بنفش رنگ، فیکوس هم جای دارد. این گیاه آپارتمانی نگهداری بسیار آسانی دارد و هر کسی می‌تواند از پس درخواست‌های این گل طبیعی بنفش برآید.

  • آبیاری: کم
  • نور: متوسط + کنترل شده
  • خاک: ترکیب خاک برگ + پیت ماس + خاک معمولی

رنگ بنفش و متفاوت این گیاه، بسیار حضور آن را متفاوت می‌کند و زیبایی خانه را چندین برابر می‌کند. فیکوس انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها ظاهر شیک و زیبایی دارد؛ اما فیکوس الاستیکا گونه‌ای بنفش رنگ است، همان چیزی که دنبالش بودید. گیاه فیکوس از انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی زیبا و لاکچری به حساب می‌آید.

گل آلیوم (Allium thunbergii)

گل آلیوم (Allium thunbergii)گل آلیوم از انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی  با نگهداری آسان و زیبایی منحصر به فرد است. گل آلیوم، گیاهی مقاوم است اما در زمان نگهداری از این گیاه بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید. ابتدایی ترین نکته مراقبت از این گیاه نور مستقیم خورشید است. اگر نور مستقیم خورشید به گیاه بتابد برگ‌های آن می‌سوزد و گیاه از بین می‌رود.

رنگ‌های به‌کاررفته در گیاه آلیوم بنفش تیره و طیف‌های مختلف صورتی است. حداقل رشد این گیاه تا ارتفاع ۲۰ سانتی‌متری است. درجه مسمومیت آن نیز صفر است. این گیاه زیبا می‌تواند باغی پر از زیبایی به شما هدیه دهد زیرا گل‌های خوشه‌ای این گیاه نمای بسیار خاصی را برای دیده‌ها به ارمغان می‌آورد. این گل‌های آپارتمانی بنفش رنگ بسیار برای فضای باز هم مناسب است.

  • آبیاری: کم + در صورت خشک شدن سطح خاک
  • نور: نور غیرمستقیم
  • خاک: خاک مرطوب با زهکشی بالا

سوالات متداول

انواع گل با برگ های بنفش چه گل هایی است؟

اکسالیس بنفش، برگ بیدی، کالادیوم، کردلین گیاهان بنفش رنگ هستند.

گیاهی با گل‌های ریز بنفش چه گیاهی است؟

اسطوخودوس و اکسالیس بنفش گیاهانی هستند که گلهای ریزی به رنگ بنفش دارند.

انواع گل رونده بنفش چیست؟

برگ بیدی و پیچ گلیسین جزء گیاهان رونده بنفش رنگ هستند.

گل بنفش رنگ کوهی که خاصیت تصفیه کنندگی دارد چه گیاهانی است؟

برگ بیدی این گل بنفش رنگ، خاصیت تصفیه کنندگی دارد به همین علت نگهداری از این گیاه در محیط‌ اتاق خواب بسیار مناسب است.

سخن پایانی

آپارتمان‌های کوچک، دل هر انسانی را تنگ می‌کند، راه نجات از این آپارتمان‌ها، نگهداری از گیاهان آپارتمانی با برگهای رنگی است. این گل های آپارتمانی بنفش رنگ علاوه بر اینکه محیط خانه را از بی روح بودن خارج می‌کند تاثیر زیادی بر دکوراسیون هم دارد و فضا را شیک و متنوع می‌کند.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x