خانواده

طرز تهیه رشته پلو مجلسی؛ پلویی اصیل و خوشمزه

رشته پلو از خوشمزه ترین پلوهای ایرانی ایرانی است. این پلو معمولا بدون گوشت و مرغ است که در اینجا آموزش رشته پلو به روشی آسان و لذیذ داریم.

به گزارش تلنگر؛ رشته پلو در ایران به دو روش کارخانه ای و دستی تولید می شود. شما بنا به سلیقه خود می توانید این رشته رذا تهیه کنید. اما به نظر می رسد رشته های محلی خوشمزه تر هستند.

 رشته پلو ایرانی

شما برای تهیه رشته پلو به ابتدایی ترین مواد نیاز دارید تا طعم یک پلوی بی نظیر را تجربه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا مواد لازم و طرز تهیه را یاد بگیرید.

در ابتدا ضروری است که مواد مورد نیاز برای تهیه رشته پلو را آماده کنید. این مواد عبارتند از:

  •  برنج ایرانی: ۲ تا ۳ پیمانه
  • رشته پلویی: ۱۵۰ گرم
  •  روغن مایع: ۲ قاشق سوپخوری
  •  پیاز متوسط: ۱ عدد
  •  زردچوبه: ۱ قاشق چایخوری
  • دارچین: ۱/۲ قاشق چایخوری
  •  زعفران دم کرده: ۲ قاشق سوپخوری
  • کشمش: ۱/۲ پیمانه
  •  خرما: ۱/۲ پیمانه
  •  سیب زمینی: ۲ عدد
  • فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • گوشت چرخ‌کرده: ۳۵۰ گرمطرز تهیه رشته پلو ایرانی

طرز تهیه رشته پلو

این رشته کمی مختلفات دارد که باعث شده تا رشته پلو شما مجلسی و خوش طعم باشد. شما می توانید بدون چره کرده هم این غذای لذیذ را تهیه کنید.

مرحله اول

ابتدا برنج را از ۳ تا ۴ ساعت قبل از پخت با آب و نمک خیس کنید. این کار باعث می شود که برنج هنگام پخت نرم‌تر و خوشمزه‌تر شود. برای این کار کافی است یک ظرف در نظر بگیرید و مقداری آب نمک درون آن بریزید. سپس برنج را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

درون یک قابلمه مناسب مقداری آب به همراه نمک و یک قاشق روغن اضافه می‌کنیم و ظرف را بر روی حرارت می‌گذاریم تا آب به جوش آید.

مرحله سوم

در این مرحله نیاز است صبر کنید تا آب به جوش آید. سپس برنج خیسانده شده را به ظرف اضافه کنید. هم زمان مقداری رشته پلویی را خرد کرده و به قابلمه حاوی آب و برنج اضافه می‌کنیم. صبر می‌کنیم تا محتویات درون قابلمه به مدت ۱۰ دقیقه بر روی حرارت باشند. سپس آبکشی را انجام می‌دهیم.

مرحله چهارم

سیب زمینی‌ها را پوست می‌کنیم و به صورت حلقه مانند خورد می‌کنیم‌. سپس درون یک قابلمه جدید را با روغن چرب می‌کنیم و سیب زمینی‌های حلقه شده را برای خوش مزه‌تر شدن ته دیگ می‌‌چینیم. در نهایت برنج و رشته پلویی که در مرحله قبلی آبکشی شده را اضافه می‌کنیم.

مرحله پنجم

یک قاشق روغن و مقداری زعفران را بر روی برنج بریزید و صبر کنید تا ۴۵ دقیقه دم بکشد. هم زمان با دم کشیدن برنج سراغ گوشت چرخ‌کرده بروید و کوفته قلقلی‌های خود را آماده کنید.

مرحله ششم

پیاز را رنده می‌کنیم و پس از گرفتن آب آن، گوشت چرخ‌کرده، فلفل، زردچوبه، نمک را اضافه می‌کنیم. پس از اینکه مواد ترکیب کرده را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دادیم. یک سلفون بر روی این ترکیبات می‌کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه می‌گذاریم در یخچال قرار بگیرند.

مرحله هفتم

در آخرین مرحله گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج کرده و به صورت دایره‌، شکل می‌دهیم. یک ماهیتابه برمی‌داریم. مقداری روغن می‌ریزیم و پس از داغ شدن روغن کوفته‌ها را اضافه و سرخ می‌کنیم. پس از سرخ شدن کوفته‌ها، کشمش را اضافه می‌کنیم و به مدت ۵ دقیقه تفت می‌دهیم. پس از دم کشیدن برنج می‌توانید با کوفته و کشمش آن را تزیین کرده و نوش جان کنید.

نکات مهم در تهیه رشته پلو

بهتر است که از رشته های باز که به صورت دست ساز هستند استفاده کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

همچنین روغن محلی تاثیر بسیاری در طعم این پلو می گذارد و در آخر می توانید کمی روغن حیوانی روی پلو آب کنید و بریزید.

سعی کنید از زعفران مرغوب و خوش بو استفاده کنید تا هم رنگ خوبی بدهد و اینکه بوی پلو را بهتر می کند.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x