گردشگری

15 مورد از زیباترین پارک های تهران برای گردش + آدرس

پارک های تهران، از جمله مکان هایی است که برای آخر هفته مناسب می باشد. مردم شهر تهران معمولا در این شهر بزرگ و پرجمعیت فرصت کمی برای گردش دارند. ما در این مقاله پارک های زیبا و سر سبز را معرفی می کنیم.

به گزارش تلنگر، شما اگر در تهران هستید و به دنبال مکانی برای گردش و تفریح می گردید، پارک های تهران گزینه خوبی برای گردش است. تهران شهری قدیمی است که پارک های قدیمی آن جذاب هستند.

معرفی زیباترین پارک های تهران

در تهران پارک های زیادی وجود دارد که ما قصد داریم. زیباترین آن ها را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما باشد تا با آن ها آشنا شوید.

پارک آب و آتش تهران

پارک حضرت ابراهیم (ع) یکی از بهترین پارک های تهران است که طراحی آن را شرکت اوان کاسپین پردیس انجام داده است. این پارک که به پارک آب و آتش شهرت دارد، در تیر ماه سال ۱۳۸۸ توسط شهردار وقت تهران افتتاح گشت.

ویژگی های پارک آب و آتش شامل:

چهار برج آتشی که در میان فواره های آب است.

مساحت این پارک چیزی حدود ۲۴ هزار متر مربع است.

در این پارک، پل طبیعت قرار دارد که بسیار تماشایی و زیبا است. شما از طریق پل پارک آب و آتش به پارک طالقان وصل می شوید. آدرس پارک آب و آتش: تهران خیابان آفریقا/ نرسیده به چهارراه جهان کودک/ انتهای کوچه ژوبین

پارک قدیمی جمیشیدیه

پارک جمشیدیه در منطقه یک تهران قرار دارد. این پارک باغ شخصی جمشیدالدوله بوده. امروزه تبدیل به یک پارک عمومی شده است.

پارک جمشیدیه مرتفع ترین پارک تهران است که می توانید در آن چشم اندازی تماشایی از شهر تهران را مشاهده کنید. وجود تندیس هایی با مفاهیم گوناگون، مسیرهای سنگ فرش شده، آبنماهای متعدد و فضاهای کوهستانی از جذابیت های این پارک به شمار می رود. آدرس پارک جمشیدیه: خیابان شهید باهنر/ خیابان شهید امیدوار

پارک ملت تهران

پارک ملت در خیابان ولیعصر تهران قرتار دارد. این پارک مساحت زیادی دارد و در فصل پاییز دیدنی است. امروزه دراین پارک جشنواره برگزار می کنند. در این پارک مجسمه های زیادی از شاعران و عارفان وجود دارد. که این مجسمه ها شامل: شهریار، فردوسی، نیما یوشیج و سعدی می باشد.

در ضلع غربی این پارک قطار معروف دودی بر روی ریل های خودکار در معرض دید عموم قرار گرفته که توجه گردشگران تور داخلی را به خود جلب کرده است.در این پارک کافی شاپ، سینمای ۴ بعدی، باغ وحش و رستوران هم وجود دارد که برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است. آدرس پارک ملت: خیابان ولیعصر/ تقاطع نیایش

پارک پرواز تهران

یکی از تفریحگاه های پرطرفدار تهران “پارک پرواز” می باشد که به دلیل قرارگیری در ارتفاعات، چشم اندازی ۳۶۰ درجه از پایتخت را به نمایش گذاشته است. این پارک در سال ۱۳۸۷ در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار احداث شد و نام آن را از خیابانی در ضلع جنوب شرقی آن برگزیده اند. آدرس پارک پرواز: سعادت آباد/ بلوار پیام/ میدان بهرود

پارک پردیسان تهران

بوستان پردیسان تهران مساحتش ۲۷۵ هکتار در شمال غرب تهران واقع شده است.  این پارک در سال ۱۳۵۳ توسط سازمان حفاظت محیط زیست تاسیس شد. پوشش گیاهی این پارک بسیار کمنظیر و زیبا است. علاوه بر پوشش گیاهی این پارک پوشش جانوری هم دارد.

این پارک دو بخش مهم دارد: حیات وحش طبیعی و حیات وحش در حال اسارت که علاقه مندان می توانند از آن ها بازدید به عمل آورند. نزدیکی این پارک به برج میلاد تهران چشم اندازی خیره کننده از آن را به نمایش گذاشته است. آدرس پارک پردیسان” بزرگراه حکیم غرب/ بعد از بزرگراه شیخ فضل الله نوری

پارک پیاده روی نهج البلاغه در تهران

پارک نهج البلاغه را می توان یک دهکده توریستی دانست که در سال ۱۳۸۸ در دو فاز ساخته شد؛ فاز اول آن در شمال اتوبان همت و فاز دوم آن در شمال بزرگراه حکیم احداث شده است. وسعت این پارک بیش از ۳۵ هکتار است که از این میان ۹ هزار مترمربع به مسیر دوچرخه سواری و ۱۸۰۰ مترمربع به فضای ورزش های همگانی اختصاص پیدا کرده است.

وجود یک رودخانه در میانه پارک، آن را به دو قسمت مجزا تقسیم نموده که این قسمت از طریق پل های متعدد به یکدیگر متصل می شوند. آدرس پارک نهج البلاغه: بزرگراه همت/ اشرفی اصفهانی/ خیابان گلستان/ خیابان پارک/ خیابان استاد نظری

پارک المهدی تهران

پارک المهدی در جنوب شرقی میدان آزادی تهران یک پارک وسیع(۶۵ هزار مترمربعی) قرار دارد. این پارک در سال ۱۳۶۵ ساخته شده است. شاخص ترین بخش این پارک دریاچه بزرگی است که در آن وجود دارد و قایق های تفریحی در آن شناور می باشد.

پارک جنگلی لویزان؛ از زیبا ترین پارک های تهران

بزرگترین فضای سبز پایتخت را با ۱۴۰۰ هکتار مساحت، پارک جنگلی لویزان می نامند. درختان سر به فلک کشیده و پوشش های گیاهی متنوعی سراسر این پارک را فرا گرفته که گردشگران تور تهران در حین رانندگی می توانند از تماشای آن لذت ببرند. این پارک بزرگ ترین پارک تهران محسوب می شود. آدرس پارک جنگلی لویزان: شمیرانات/ خیابان هنگام/ بالاتر از چهارراه استقلال

پارک دانشجوی تهران

یکی از پارک های معروف شهر تهران در سال ۱۳۴۶ ساخته شده که پارک دانشجو نامیده می شود. این پارک زیبا فضاهای دل انگیزی دارد که اوقات خوشی را برای شما خاطره ساز می کند. آدرس پارک دانشجو: خیابان انقلاب اسلامی/ حوالی چهارراه ولیعصر

پارک جوانمردان تهران

یکی از پارک های تهران که زیبا و تفریحی است. پارک جوانمردان تهران در میدان المپیک است. این پارک در منطقه ۲۲ قرار دارد. پارک جوانمردان یک کانل آب دارد که در فصل های بارانی پر از آب می شود. این پارک مکان مناسب پیاده روی و شب نشینی است.

این پارک در سال ۱۳۹۱ در محدوده ای ۶۶ هکتاری ساخته شد. در این باغ گیاهشناسی طبیعی، فضای بازی کودکان، فضای تندرستی، سکوی اجتماعات، آبنمای موزیکال و برکه پرندگان از قسمت های گوناگون پارک می باشد.

پارک جنگلی چیتگر

یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های تهران، پارک جنگلی چیتگر نام دارد که جزء پارک های غرب تهران محسوب می شود. این پارک وسیع بخش های مختلفی همچون سالن تیراندازی، زمین های ورزشی، پیست سوارکاری، مسیر دوچرخه سواری، آلاچیق های پر تعداد، سکوهای نشیمن و چندین سرویس بهداشتی را در خود جای داده و از مکان های بسیار مناسب برای پیک نیک می باشد.

این پارک در سال ۱۳۴۲ ساخته شده، از همین رو درختانی کهن و سر به فلک کشیده در جای جایِ آن دیده می شود.

آدرس پارک چیتگر

اتوبان تهران – کرج/ خروجی پیکانشهر و آزادشهر

پارک گفتگو تهران

یکی از سر سبزترین پارک های تهران پلرک گفت و گو است. طراحی این پارک به سبک باغ های ایرانی، ژاپنی، ایتالیایی و انگلیسی است. این پارک در سال ۱۳۸۲ در منطقه ۲ ساخته شد.

وسعت کلی این پارک ۲۳ هکتار است که در این فضا زمین بازی کودکان، مسجد، رستوران، آمفی تئاتر، ۲ زمین اسکیت، فروشگاه، کودک سرا، کتابخانه تخصصی و ساختمان کوشک وجود دارد. آدرس این پارک: گیشا (کوی نصر)/ انتهای خیابان پیروزی شرقی

پارک طالقان از زیباترین پارک های تهران

پارک طالقانی از پارکهای دیدنی تهران است که در سال ۱۳۶۱ در منطقه ۳ تهران بر فراز تپه های عباس آباد احداث شد و با جلوه های زیبایی که از شهر تهران به معرض نمایش گذاشته بود، در مدت کوتاهی مورد توجه شهروندان تهرانی قرار گرفت.

گونه درختی در این پارک ۷۵ نوع است. پارک طالقان در ابتدا زمین کشاورزی بوده است. و این زمین ها برای بانک کشاورزی بوده است. اینپارک نام های مختلفی داشته که شام: پارک جهان کودک، پارک جنگلی عباس آباد و تپه های داوودیه بود. همان طور که در بالا اشاره کردیم، این پارک از طریق پل طبیعت به پارک آب و آتش مرتبط می شود.
آدرس پارک طالقانی
بزرگراه شهید حقانی/ بعد از پل بزرگراه مدرس

پارک جنگلی یاس تهران

این پارک با هدف پخش کردن منابع طبیعی در نزدیکی سرخه حصار در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد. این پارک مساحتش به ۱۴۰۰ هکتار می رسد. برای ساخت این پارک ۲ هزار نفر کاگر به صورت ۲۴ ساعته کار کردند تا به موقع به اتمام رسید. چون ساخت این پارک در روز وفات حضرت فاطمه به اتمام رسید نامش را یاس گذاشتند.

به طور تقریبی ۱۱۰ آلاچیق، ۲۰۰ باربیکیو، ۲۰۰ سرویس بهداشتی و پارکینگ هایی با گنجایش ۳ هزار خودرو در پارک جنگلی یاس وجود دارد که بازدید کنندگان می توانند مورد استفاده قرار دهند. آدرس پارک جنگلی یاس: بزرگراه شهید بابایی/ نرسیده به خیابان استخر است.

 پارک ملی سرخه‌حصار

پارک ملی سرخه‌حصار از پارک های شرق تهران است که در گذشته شکارگاه سلطنتی به شمار می‌رفت. این پارک از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت‌شده جهان است که گونه‌های حیات‌وحش و گیاهی متنوعی را در خود جای داده است.

آب‌وهوای این منطقه نیمه‌خشک و اختلاف درجه حرارت روز و شب در آن زیاد است. جالب است بدانید که این پارک از اکوسیستم‌های طبیعی نادر تشکیل شده است و نمونه‌ای کامل از شرایط اقلیمی بوم‌شناختی منطقه تهران است. تورهای گردشگری متنوعی در پارک ملی سرخه‌حصار برگزار می‌شود.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x