سیاست داخلی

جریانات انتخابات منجر به استعفای مدیران کرمانشاه شد

رییس ستاد انتخابات گفت: با متخلفان انتخاباتی و دخالت کنندگان در جریان انتخابات به شدت برخودرد خواهیم کرد.

به گزارش تلنگر؛ علی شعبانی روز سه‌شنبه در شورای اداری استان کرمانشاه که در محل استانداری برگزار شد با بیان اینکه دغدغه هایی در زمینه خرید و فروش رای در استان وجود دارد اظهار کرد: شورای تامین استان در این راستا تصمیم گرفت تا هرگونه تصویر برداری از برگ رای در شعبات اخذ رای را ممنوع اعلام کند که ناظران، بازرسان و اعضای صندوق موظفند از این اقدام در شعب جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه مجری برگزاری انتخابات، وزارت کشور است افزود: ۳۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی مسوولیت برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری را در این استان برعهده دارند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه هیات استانی بررسی و نظارت بر تبلیغات در این ستاد فعال بوده و تمامی تخلفات را بررسی و مورد رسیدگی قرار خواهد داد گفت: به منظور اینکه رقابت و موازنه انتخابات را توسط دولت بهم نزنیم و از حقوق کسانی که مال و آبروی خود را به میدان آوردند صیانت کنیم با هرگونه جانبداری کارمندان و مدیران دولتی برخورد کرده ایم که این روند همچنان ادامه دارد.

شعبانی ادامه داد: در همین راستا به دلیل دخالت در جریان انتخابات ۲ معاون فرماندار، یک مدیر شهرستانی، ۲ عضو هیات اجرایی برکنار و هفت نفر از مدیران استانی و یک مدیرکل به دادستانی معرفی شدند، به ۶ مدیر کل استانی و ۱۰ نفر از بخشداران و ۲۰ نفر از داوطلبان نیز تذکر کتبی داده شده است.

وی با بیان اینکه بازخوردی که از دستگاه های نظارتی و مردم منعکس شده نشان دهنده این است که این برخوردها مورد استقبال مردم واقع شده و اعتماد اجتماعی در جامعه تقویت شده است تاکید کرد: با قاطعیت به محوریت قانون که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده اند عمل کردیم و علاوه بر تذکرات لازم با تخلفات تبلیغاتی نامزدها نیز برخورد کرده ایم.

شعبانی افزود: مدیران کل استان کرمانشاه باید برای کنترل برخی مدیران شهرستانی نظارت کافی داشته باشند.

انتخابات به عنوان یک گفتمان به‌خوبی در جامعه معرفی شده است

رییس ستاد انتخابات استان یادآور شد: در بحث مشارکت، اقدامات بسیار خوبی توسط دستگاه های مختلف انجام شده است و حتی دانشگاه ها نیز پای کار آمدند به طوری که انتخابات به عنوان یک گفتمان در جامعه مطرح شد و در شرایطی که در آذرماه تعداد زیادی از مردم نمی دانستند که در اسفندماه انتخابات برگزار می شود؛ ولی با تلاش های انجام شده شور و نشاط خوبی در جامعه به‌وجود آمده است.

وی با بیان اینکه داده های یک پژوهش حاکی از افزایش مشارکت نسبت به دوره یازدهم در استان کرمانشاه دارد؛ گفت: باید مردم را آگاه سازیم که انتخابات رقابت اشخاص در وهله اول نیست بطوریکه هرکس در انتخابات شرکت می کند در واقع به قوی بودن کشور رای می دهد.

شعبانی اظهار کرد: همه امکانات لازم را برای برگزاری انتخابات باید بسیج کنیم و تنها وظیفه ما این است که فضای انتخابات را برای حضور مردم فراهم سازیم زیرا مردم خودشان به وظیفه خودشان آگاه هستند از این رو نباید دغدغه حضور مردم را داشته باشیم.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل شهرستان کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x