سلامت

جدید ترین روش مدیتیشن در خانه/ حفظ آرامش با میتیشن

همه ما به مدیتیشن در خانه نیاز داریم، تا بتوانیم به سلامت ذهن و بدن خود کمک کنیم. در این مقاله روش های جدیدی را برای مدیتیشن به شما معرفی خواهیم کرد.

به گزارش تلنگر؛ مدیتیشن در خانه، برای کسانی که نمی خواهند به باشگاه بروند. گزینه ی خوبی است. شما با آموزش دیدن در خانه می توانید تمام مراحل مدیتیشن را به خوبی اجرا کنید، کافی است که تمرین ها را به صورت مرتب تکرار کنید تا اثر بخش باشد.

اهمیت مدیتیشن در خانه

مدیتیشن در خانه و ایجاد آرامش در نتیجه به شما حس شادی می دهد. حالت طبیعی شما شادی و رضایت درونی است. در این حالت شما احساس حیاتی، سالم و زنده می کنید، کمتر تحت تأثیر افکار و احساسات منفی قرار می گیرید.

با این حال، اگر ابعاد جسمی، عاطفی، ذهنی و ظریف (معنوی) شما از هم تراز باشد، از این حالت کاملا لذت نخواهید برد.

به عنوان مثال، اگر بدن فیزیکی شما از هم تراز باشد، ممکن است شرایط سلامتی مزمن مانند درد مفاصل، خستگی یا مشکل در حفظ وزن سالم را تجربه کنید. از نظر عاطفی ممکن است غرق شدن، غم، خشم یا ناامیدی را تجربه کنید. شما ممکن است انتخاب کنید که درد خود را با الکل، مواد مخدر یا پرخوری بی حس کنید.

از نظر ذهنی ممکن است متوجه مشکل تمرکز شوید، یا در یک الگوی افکار منفی گرفتار شوید که تمرکز شما را به یک مکان منفی که چرخه را تداوم می دهد، تغییر می دهد.

حتی ممکن است با آنچه که به شما شادی و تحقق واقعی در زندگی می دهد، ارتباط نداشته باشید. شناخت ها، با مدیتیشن با تکنولوژی بالا و سبک زندگی جامع، ابزاری قدرتمند برای کمک به شما در تنظیم مجدد خود و لذت بردن از وضعیت طبیعی خود بر اساس مداوم است.

مرحله اول برای مدیتیشن در خانه

برای شروع مدیتیشن در خانه، مکانی را پیدا کنید که بتوانید راحت و بی سر و صدا بنشینید. سپس چشمان خود را ببندید و برای یک دقیقه یا بیشتر کاری انجام ندهید. افکار ممکن است در آن زمان بیایند و این مشکلی ندارد.

یک آهنگ آرام بگذارید. هر بار که شعار خود را می شنوید، آن را به آرامی در داخل بدون حرکت زبان یا لب خود بگویید. پس از یک دقیقه صدا به سکوت محو می شود. سپس به گفتن شعار خود به آرامی در داخل برای چهار دقیقه دیگر ادامه دهید.

اگر در آن زمان افکار به وجود آمد، به آرامی به گفتن شعار خود در درون خود بازگردید. صدا به شما می گوید که چهار دقیقه تمام شده است. این دستورالعمل را فقط برای اولین مدیتیشن خود دنبال کنید. پس از اولین مدیتیشن، دستورالعمل های بخش تمرین روزانه مدیتیشن زیر را دنبال کنید.

تمرین روزانه مدیتیشن

هر روز صبح و هر شب به مدت ۱۵-۳۰ دقیقه مدیتیشن کنید. بهتر است قبل از غذا خوردن مراقبه کنید. سعی کنید در یک مکان آرام مدیتیشن کنید اما اگر مکانی آرام برای مدیتیشن ندارید، مشکلی نیست. سر و صدا مانع مدیتیشن نیست.

ساکت بنشینید، چشمانتان را ببندید و برای یک دقیقه یا بیشتر کاری نکنید. افکار می آیند و این خوب است. طبیعی است که در طول مدیتیشن افکار داشته باشید. بعد از یک دقیقه یا بیشتر ، به همان شیوه طبیعی که افکار می آیند، و بدون حرکت زبان یا لب های شما، به آرامی در داخل شروع به گفتن شعار خود کنید.

آهسته شعار خود را تکرار کنید تا زمانی که مدیتیشن را تمام کنید. وقتی افکار می آیند، به آرامی به گفتن شعار خود برگردید. وقتی مدیتیشن را تمام کردید، ۴-۵ دقیقه دراز بکشید و استراحت کنید.

گاهی اوقات ممکن است شما شعار خود را به وضوح بگویید، و این خوب است. گاهی ممکن است اصلا شعار خود را نگویید و در عوض ممکن است شعار شما یک حس یا احساس از شعار شما باشد و این مشکلی ندارد. بعضی وقتا همه افکار و شعار شما ممکن است ناپدید شوند و شما ممکن است به سادگی آگاه باشید، و این خوب است.

مدیتیشن در خانه با استفاده از تکنولوژی

برنامه های مدیتیشن با تکنولوژی بالا Synchronicity، که به رسمیت شناختن آن قدرتمندترین است، از تکنولوژی صوتی دقیق برای تولید و آموزش الگوهای موج مغزی مدیتیتیو مدیتیتورهای پیشرفته استفاده می کنند.

این تکنولوژی همچنین تعادل را در هر دو نیمکره مغز شما ترویج می دهد، آنها را هماهنگ می کند تا با هم کار کنند.

افراد از سراسر جهان که با آهنگ های مدیتیشن با تکنولوژی بالا مدیتیشن می کنند، تجربیات تغییرات سریع، مداوم و قابل اندازه گیری در حالت آگاهی خود را گزارش می دهند.

نحوه مدیتیشن در خانه با تکنولوژی بالا 

۱. از یک اوج طبیعی لذت ببرید زیرا آزاد شدن اندورفین های مرتبط با مدیتیشن به شما اجازه می دهد تا از چالش های روزانه استراحت کنید و استرس را از بین ببرید.

۲. از رفاه بالا که با عملکرد کل مغز همراه است مانند تصمیم گیری بهبود یافته و توانایی تمرکز بیشتر لذت ببرید.

۳. یک پل بین توانایی های منطقی و تحلیلی نیمکره چپ مغز خود و توانایی های تخیلی و بصری راست بسازید، خلاقیت، جریان و بهره وری را گسترش دهید.

۴. به عینی بودن و چشم انداز بیشتری دست یابید که می تواند به شما در حفظ آرامش در همه شرایط کمک کند.

۵. از حالت های عمیق تر آگاهی استفاده کنید که در آن از سکوت درونی، هماهنگی و تعادل در ابعاد جسمی، عاطفی و ذهنی خود لذت خواهید برد.

۶. واکنش های ناخودآگاه خود را به افراد و رویدادهایی که واکنش عاطفی را تحریک می کنند کاهش دهید ؛ واکنش هایی که شما را در خشم گذشته یا اضطراب آینده گرفتار می کنند و شما را از لذت بردن از لحظه حاضر باز می دارند.

۷. روند پاکسازی عاطفی خود را گسترش دهید و انرژی را برای فعالیت های لذت بخش تر آزاد کنید.

۸. از سطح بالاتری از سلامتی لذت ببرید زیرا کاهش سطح استرس باعث افزایش سلامت بدن، احساسات و ذهن می شود.

۹. عشق به خود، پذیرش و شادی را افزایش دهید.

اشتباه در مدیتیشن در خانه

سعی نکنید مدیتیشن کنید. تلاش برای مدیتیشن بزرگترین اشتباهی است که مردم مرتکب می شوند. در طول مدیتیشن، فقط هیچ کاری نکنید. انجام هیچ کاری در طول مدیتیشن بسیار مهم است.

مزایای مدیتیشن

مزایای مدیتیشن از مدیتیشن منظم حاصل می شود. مزایا به طور طبیعی در طول زمان می آیند، و هیچ کاری نمی توانید برای رسیدن به این مزایا انجام دهید. بنابراین از جستجوی تجربیات خاص یا نشانه های پیشرفت یا شکست در مدیتیشن خود اجتناب کنید زیرا این کار مانع از دریافت مزایای مدیتیشن می شود.

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x