سینما و تئاتر

بیوگرافی بازیگران سریال امپراطور بادها(جومونگ2)+ عکس

این سریال امپراطور باد ها تاریخی به کارگردانان جی بیونگ-هیون، کانگ ایل-سو و نویسندگان وان-کیو چوی، جین-اوک جئونگ است.

به گزارش تلنگر؛ سریال امپراطور بادها یک مجموعه‌ای تاریخی در سال ۲۰۰۸ است که چندین جایزه درام KBSاز شبکه را از آن خود کرد. فیلمبرداری و موسیقی زیبا و همچنین نبردها و جلوه های ویژه‌ بزرگ زیادی دارد. صحنه ها، توطئه ها، دسیسه های سیاسی، و توطئه های ترور از این دست از صحنه ها هستند. سریال امپراطور بادها داستانی در مورد موهیول و سومین پادشاه کوگوریو است که خدای جنگ ها نیز خوانده می شود.

موهیول نوه جومونگ است اما با یک نفرین به دنیا آمد تا پدر و مادر، خواهر و برادر، پسرش را بکشد و کشور را ویران کند. پدرش، پادشاه یوری، از این پیشگویی وحشت زده شد، اما نتوانست خود را به کشتن فرزندش وادار کند. بنابراین او به پسر بزرگش، همیونگ، دستور می‌دهد که موهیول نوزاد را به بیرون از قصر ببرد تا به عنوان یک فرد عادی زندگی کند که چیزی در مورد هویت واقعی او نمی‌داند.

موهیول برای سرپیچی از سرنوشت شوم خود، آزمایش ها و مصیبت های زیادی را پشت سر می گذارد و در نهایت به عنوان یک پادشاه قدرتمند در سریال امپراطور بادها ظاهر می شود.  بازی و کارگردانی خوبی دارد و سونگ ایل کوک در نقش اصلی موهیول بازی می کند. اتفاقا سونگ در جومونگ که پدربزرگ موهیول بود هم نقش اصلی را بازی کرد.

تعداد قسمت های سریال امپراطور بادها

این سریال در ۳۶ قسمت ساخته و اکنون (آذر ۱۴۰۲) در شبکه تماشا در حال پخش است.

خلاصه داستان سریال امپراطور بادها

ماجرای این مجموعه، سال‌ها پس از ماجراهای سریال افسانه جومونگ، و دربارهٔ سومین پادشاه گوگوریو، موهیول است.

بازیگران سریال امپراطور بادها

در سریال «امپراطوری بادها» سونگ ایل گوک، پارک گان هیوک، کیم سانگ هو، چوبی جونگ وون، کیم جونگ هوا، ایم جونگ ایون، کیم ونگ جونگ، کیم میونگ سو، لی سی یانگ، هان جین هی، کیم وون هیو و پارک سانگ ووک به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال امپراطور بادها تاریخی به کارگردانان جی بیونگ-هیون، کانگ ایل-سو و نویسندگان وان-کیو چوی، جین-اوک جئونگ است.

سونگ ایل کوک (موهیول)

موهیولسونگ ایل کوک (Song Il-kook) سونگ ایل کوک بازیگر سریال امپراطور بادها، متولد ۱ نوامبر ۱۹۷۱ در کره جنوبی ،فارغ التحصیل لیسانس فیلم و تئاتر و فوق لیسانس رشته هنرهای زیبا از دانشگاه چونگجو می باشد. سال ۱۹۹۹ با سریال آیا ما واقعا عاشق بودیم (Did We Really Love?) جلوی دوربین رفت و سال ۲۰۰۶ وقتی ۳۵ ساله بود در سریال افسانه جومونگ (Jumong) در نقش جومنگ به شهرت رسید. او در ۱۵ مارس ۲۰۰۸ وقتی ۳۷ ساله بود با یک خانم قاضی دادگستری اهل بوسان بنام جونگ سونگ یو ازدواج کرد و ثمره این زندگی سه پسر دو قولو است.

کیم بیونگ کی (سانگا)

کیم بیونگ کی (سانگا)

کیم بیونگ کی (Kim Byung-ki) متولد ۲ نوامبر ۱۹۴۸ در کره جنوبی، فارغ التحصیل از دانشگاه چونگ آنگ بوده که با فیلم مردم باویگل (People of Bawigol) سال ۱۹۸۱ جلوی دوربین رفت. او سال ۲۰۰۶ با سریال جومونگ (Jumong) در نقش یونتابال به شهرت رسید و چندین ساله با همسرش جانگ گیونگ هوا ازدواج کرده است.

چوی جونگ وون (پرنسس یون)

چوی جونگ وون (پرنسس یون)

چوی جونگ وون (Choi Jung-won) متولد ۲۴ آوریل ۱۹۸۱ در کره جنوبی، فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه دونگوک بوده که با سریال جالب (Cool) سال ۲۰۰۱ جلوی دوربین رفت. او با سریال سقوط ستارگان از آسمان (Stars Falling from the Sky) سال ۲۰۱۰ به شهرت رسید و در زمینه موسیقی هم فعالیت دارد.

چوی وون هونگ (جوانی موهیول)

چوی وون هونگ (Choi Won-hong) از بازیگران سریال امپراطور بادها، در متولد ۱۴ دسامبر ۲۰۰۰ در کره جنوبی، با سریال آیا میتوانیم عشق را دوباره پر کنیم؟( Can We Refill the Love) سال ۲۰۰۵ جلوی دوربین رفت. سال ۲۰۱۱ با سریال پرنسس من (My Princess) به شهرت رسید.

پارک گان هیونگ (دوجین)

پارک گان هیونگ دوجین

پارک گام هیونگ (Park Gun-hyung) از بازیگران سریال امپراطور بادها، متولد ۱ نوامبر ۱۹۷۷ در کره جنوبی، فارغ التحصیل رشته تئاتر از موسسه هنر سئول بوده که با فیلم (DMZ) سال ۲۰۰۴ جلوی دوربین رفت. او با سریال امپراطور بادها (The Kingdom of the Winds) سال ۲۰۰۸ به شهرت رسید و سال ۲۰۱۴ با همسرش Lee Chae-rim ازدواج کرد و یک فرزند دارد.

جونگ جین یونگ (پادشاه یوری)

جونگ جین یونگ

جونگ جین یونگ (Jung Jin-young) متولد ۱۹ نوامبر ۱۹۶۴ در کره جنوبی، فارغ التحصیل رشته زبان ادبیات کره ای از دانشگاه ملی سئول است. او با فیلم بازکردن دروازه های بسته مدرسه (Opening the Closed School Gates) سال ۱۹۹۲ جلوی دوربین رفت و با سریال دونگی (Dong Yi) سال ۲۰۱۰ به شهرت رسید.جونگ جین یونگ در سریال امپراطور بادها نقش  امپراطور یوری را بر عهده داشت.

لی جونگ وون (شاهزاده همیوگ)

همویونگ

لی جونگ وون (Lee Jong-won) متولد ۴ نوامبر ۱۹۶۹ در کره جنوبی، فارغ التحصیل از دانشگاه دانکوک است. با فیلم آهنگ ناتمام، عشق من (Unfinished Song, My Love) سال ۱۹۸۷ جلوی دوربین رفت و با سریال داستان عشق غمگین (Sad Love Story) سال ۲۰۰۵ به شهرت رسید. وی در سریال امپراطور بادها نقش برادر بزرگ تر موهیول و فرزند ارشد یوری را بازی می‌کند.

پارک سانگ ووک (فرمانده گویو)

پارک سانگ ووک

پارک سانگ ووک (Park Sang-wook) متولد ۱۸ ژانویه ۱۹۷۶ در کره جنوبی، فارغ التحصیل رشته روزنامه نگاره از دانشگاه کره است. با سریال افسانه های زادگاه خروس مادر (Hometown Legends “A Mother Sow”) سال ۱۹۹۷ جلوی دوربین رفت و سال ۲۰۱۲ با سریال خدای جنگ (God of War) شناخته شد.

اوه یون آه (هی آپ)

Oh Yoon-ah

اوه یون آه (Oh Yoon-ah) متولد ۲۱ نوامبر ۱۹۸۰ در کره جنوبی، با مدلینگ شروع کرد و با سریال درون طوفان (Into the Storm) سال ۲۰۰۴ جلوی دوربین رفت. سال ۲۰۰۶ با سریال تنها در عشق (Alone in Love) به شهرت رسید و با سانگ هون، مدیر تبلیغاتی در ۵ ژانویه ۲۰۰۷ در هتل امپریال پالاس سئول ازدواج کرد و یک پسر دارد.

کیم جائه ووک (چو بال)

کیم جائه ووک

کیم جائه ووک (Kim Jae-wook) متولد ۲ آوریل ۱۹۸۳ در کره جنوبی، فارغ التحصیل از موسسه هنر سئول بوده که با مدلینگ شروع کرد. او با سریال فرمانروای دنیا خودت (Ruler of Your Own World) سال ۲۰۰۲ جلوی دوربین رفت و با فیلم عتیقه (Antique) سال ۲۰۰۸ به شهرت رسید.

جانگ ته سونگ (مارو)

جانگ ته سونگ

جانگ ته سونگ (Jang Tae-sung) متولد ۲۷ سپتامبر ۱۹۸۰ در کره جنوبی، فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه دونگوک بوده و با سریال مدرسه ۳ (۳School) سال ۲۰۰۰ جلوی دوربین رفت. او با سریال خدای جنگ (God of War) سال ۲۰۱۲ شناخته تر شد و سال ۲۰۱۳ با همسرش ازدواج کرد.

کیم سانگ هو (ما هوانگ)

کیم سانگ هو

کیم سانگ هو (Kim Sang-ho) متولد ۲۴ ژوئیه ۱۹۷۰ در کره جنوبی، با فیلم آخرین شاهد (The Last Witness) سال ۲۰۰۱ جلوی دوربین رفت. با سریال شکارچی شهر (City Hunter) سال ۲۰۱۱ به شهرت رسید و در زمینه تئاتر هم فعالیت دارد.

کیم هی سونگ (شاهزاده یئوجین)

کیم هی سونگ

کیم هی سونگ (Kim Hye-seong) متولد ۱۴ ژانویه ۱۹۸۸ در کره جنوبی، با مدلینگ شروع کرد و سال ۲۰۰۵ با سریال جنی جونو (Jenny, Juno) جلوی دوربین رفت. او در سال ۲۰۱۷ نیز برای سریال تحریف شده (Distorted) بازی کرد. کیم هی سونگ ۱۷۲ سانتی متر قد دارد.

ایم جونگ یون (پرنسس سریو)

ایم جونگ یون (Im Jung-eun) متولد ۳۱ مارس ۱۹۸۱ در کره جنوبی، فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه کیونگ هی بوده که با فیلم بزرگش کن (Make It Big) سال ۲۰۰۲ جلوی دوربین رفت. او با فیلم مردی از خط استوا (Man from the Equator) در سال ۲۰۱۲ به شهرت رسید و همچنین در موسیقی هم فعالیت می‌کند.

کیم میونگ سو (وزیر اعظم گوگوریو)

کیم میونگ سو

کیم میونگ سو (Kim Myung-soo) متولد ۲۷ اوت ۱۹۶۶ در کره جنوبی، با فیلم (Bi-oneun nal-ui suchaehwa 2) سال ۱۹۹۳ جلوی دوربین رفت و با فیلم (Gongdong gyeongbi guyeok JSA) سال ۲۰۰۰ شناخته شد.

هان جین هی (تسو)

تسو در امپراطور بادها

هان جین هی (Han Jin-hee) متولد ۱۴ مارس ۱۹۴۹ در کره جنوبی، در رشته فلسفه از دانشگاه یونسی فارغ التحصیل شد و سال ۱۹۷۴ با فیلم بچه های عالی (Excellent Guys) جلوی دوربین رفت. سال ۲۰۰۱ با سریال هتل دار (Hotelier) شناخته شد و در رادیو و تئاتر هم فعالیت می‌کند.

کیم کیو چول (میونگ جین)

کیم کیو چول

کیم کیو چول (Kim Kyu-chul) متولد ۶ آوریل ۱۹۶۰ در کره جنوبی، فارغ التحصیل رشته تئاتر از کالج هنر سئول بوده که با سریال وقتی دلم برات تنگ میشه (When I Miss You) سال ۱۹۹۳ جلوی دوربین رفت. او با سریال رستاخیز (Resurrection) سال ۲۰۰۵ به شهرت رسید و با همسرش با یو سوک ازدواج کرده و دو فرزند دارد.

کیم جونگ هوا (همسر موهیول)

کیم جونگ هوا

کیم جونگ هوا (Kim Jung-hwa) متولد ۹ سپتامبر ۱۹۸۳ در کره جنوبی، فارغ التحصیل از دانشگاه زنان دونگدوک بوده که سال ۲۰۰۰ با سریال بدون توقف جدید (Nonstop) جلوی دوربین رفت. او با فیلم دختر جاسوس (Spy Girl) سال ۲۰۰۴ شناخته شد و در ۲۴ آگوست ۲۰۱۳ با آهنگساز و مبلغ موسیقی مسیحی معاصر یو یون سونگ ازدواج کرد و صاحب یک پسر است.

کیم هی ری (بانو میو)

کیم هی ری (Kim Hye-ri) متولد ۲۳ دسامبر ۱۹۶۹ در کره جنوبی، تحصیلات تکمیلی خود را در رشته فرهنگ و هنر از دانشگاه دونگوک فرا گرفته و با فیلم (Byun Kang-swoi) ۱۹۸۶ جلوی دوربین رفت. سال ۱۹۹۶ با سریال اشک اژدها (Tears of the Dragon) شناخته شد و سال ۲۰۰۸ با کانگ چان گو ازدواج کرده است.

لی سی یونگ (یون هوا)

لی سی یونگ (یون هوا)

لی سی یونگ (Lee Si-young) متولد ۱۷ آوریل ۱۹۸۲ در کره جنوبی، فارغ التحصیل رشته طراحی مد از دانشگاه زنان دانگوک بوده که با سریال سرزمین بادها (The Kingdom of the Winds) سال ۲۰۰۸ جلوی دوربین رفت. او با سریال بوسه شیطنت آمیز (Playful Kiss) در سال ۲۰۱۰ به شهرت رسید و سال ۲۰۱۷ با همسرش چو سونگ هیون ازدواج کرد و یک فرزند دارد.

سون بیونگ هو (تک راک)

سون بیونگ هو (تک راک)

سون بیونگ هو (Son Byung-ho) متولد ۲۵ اوت ۱۹۶۲ در کره جنوبی، با فیلم در یک مشت زمان (In a Handful of Time) سال ۱۹۹۴ جلوی دوربین رفت. او با فیلم (Running Wild) سال ۲۰۰۶ شناخته شد و در زمینه تئاتر هم فعالیت دارد.

پارک جونگ هاک (ساگو)

پارک جونگ هاک (ساگو)

پارک جونگ هاک (Park Jung-hak) متولد ۱۴ نوامبر ۱۹۶۴ در کره جنوبی، با فیلم موسی جنگجو (Musa the Warrior) سال ۲۰۰۱ جلوی دوربین رفت و با سریال امپراطور دریا (Emperor of the Sea) در سال ۲۰۰۴ شناخته شد.

کیم وون هیو (گونگ چان)

کیم وون هیو

کیم وون هیو (Kim Won-hyo) متولد ۱۷ ژوئیهٔ ۱۹۸۱ در کره جنوبی، در دانشگاه ایندوک تحصیل کرده و با سریال امپراطور بادها (The Kingdom of the Winds) سال ۲۰۰۸ جلوی دوربین رفت. او با سریال زمان از دست دادن زندگی (Loss Time Life) سال ۲۰۱۹ شناخته شد و درسال ۲۰۱۱ با همسرش شیم جین هوا ازدواج کرده است.

جونگ سونگ مو (بائه گئوک)

جونگ سونگ مو (بائه گئوک)

جونگ سونگ مو (Jung Sung-mo) متولد ۲۰ اکتبر ۱۹۵۶ در کره جنوبی، با فیلم عصر موفقیت (The Age of Success) سال ۱۹۸۸ جلوی دوربین رفت. با سریال جاه طلبی بزرگ (Great Ambition) سال ۲۰۰۲ شناخته شد و او با همسرش جینگ سوهاین ازدواج کرده است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۱ / ۵. تعداد آرا: ۲

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x