سینما و تئاتر

عکس مراسم تشییع کیومرث پور احمد | کدام بازیگران در مراسم تدفین پور احمد شرکت کردند؟

مراسم تشییع و تدفین پیکر زنده یاد کیومرث پوراحمد که روز چهارشنبه، ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ خودکشی کرده بود صبح روز جمعه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.

به گزارش تلنگر؛ مراسم تشییع کیومرث پور احمد صبح روز جمعه، ۱۸ فروردین برگزار شد.

بیوگرافی کیومرث پور احمد

کیومرث پوراحمد متولد ۲۵ آذر ۱۳۲۸ در نجف آباد کارگردان، فیلمنامه نویس، تهیه کننده و تدوین گر ایرانی است. او دانش آموخته رشته کارگردانی سینما است.کیومرث پوراحمد فرزند پروین دخت یزدانیان و خدابخش پوراحمد است.

او کارش را با نقدنویسی آغاز کرد و از ۱۳۵۳ با دستیاری در مجموعه تلویزیونی آتش بدون دود وارد سینما شد. فیلم شب یلدا الهام گرفته از زندگی خود اوست.پوراحمد شرح حال خود را در کتابی تحت عنوان کودکی نیمه تمام منتشر کرده است.

مادرش، پروین دخت یزدانیان با بازی در فیلم های او، کار بازیگری را آغاز کرد و آثار برجسته ای با بازی او به ثبت رسید. دخترش، مریم پوراحمد هم در فیلم شب یلدا به ایفای نقش پرداخته است.فیلم مستندی درباره زندگی پوراحمد به کارگردانی مشترک سیدسجاد آوینی و اردلان آشوری ساخته شده است.پوراحمد در شب تقدیر از وی خود را شاگرد مسعود کیمیایی دانست و گفت :این افتخاری برای یک شاگرد است در مراسم تقدیر از او در کنار استادش قرار گیرد.

پروین دخت (فاطمه) یزدانیان (۱۳۰۶، نجف آباد – ۵ فروردین ۱۳۹۱، نجف آباد)، بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون و مادر کیومرث پوراحمد کارگردان مطرح سینمای ایران بود. وی از سال ۱۳۷۰، با ایفای نقش بی بی – مادر بزرگ مجید در سریال تلویزیونی قصه های مجید به کارگردانی فرزندش، کیومرث پوراحمد پا به عرصه بازیگری نهاد.

سپس در سال ۱۳۷۱ با بازی در فیلم های صبح روز بعد و شرم وارد سینما شد. یزدانیان برای بازی در فیلم صبح روز بعد، برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش دوم زن از یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x