فوتبال

برنده دربی استقلال است یا پرسپولیس؟ + پیش بینی شخصیت های مهم فوتبال

به گزارش تلنگر؛ با نزدیک شدن به تاریخ شروع دربی، شخصیت های مختلف نظرشان را در خصوص این بازی اعلام کردند.

دربی ۶۹ مثل تمام دربی‌های قبلی حساسیت خاص خود را دارد. خیلی‌ها پرسپولیس را برنده دربی می‌دانند و خیلی‌ها استقلال را. البته برخی هم از جملات کلیشه‌ای مثل این بازی ۳ امتیاز دارد و… استفاده می‌کنند اما به هر حال همه می‌دانند که دربی تهران همیشه بیش از ۳ امتیاز داشته و دارد.

دربی ۶۹ مثل تمام دربی‌های قبلی حساسیت خاص خود را دارد. خیلی‌ها پرسپولیس را برنده دربی می‌دانند و خیلی‌ها استقلال را. البته برخی هم از جملات کلیشه‌ای مثل این بازی ۳ امتیاز دارد و… استفاده می‌کنند اما به هر حال همه می‌دانند که دربی تهران همیشه بیش از ۳ امتیاز داشته و دارد. با هم پیش‌بینی ۶۹ چهره فوتبالی و غیر فوتبالی را درباره دربی ۶۹ می‌خوانیم.

فرخزادی: پرسپولیس با اختلاف یک گل می‌برد
مجید فرخزادی، عضو سابق هیأت‌مدیره پرسپولیس و مشاور ورزشی علی سعیدلو کماکان جزو طرفداران پروپاقرص این تیم است و درخصوص پیش‌بینی نتیجه دربی می‌گوید: این دوره واقعاً پیش‌بینی برنده سخت است ولی با این حال فکر می‌کنم باز هم پیروز میدان، نامش مشخص است و پرسپولیس با اختلاف یک گل این دیدار را می‌برد.
امیرحسین اصلانیان: پرسپولیس ۲ – استقلال یک
پرسپولیس این بازی را با نتیجه ۲ – یک می‌برد. خواب دیدم سرخپوشان این بازی را با نتیجه فوق برده‌اند و هر دو گل را هم غلامرضا رضایی به ثمر رسانده است. اتفاقاً یکی از گل‌ها هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید!
محسن عاشوری: پرسپولیس یک – استقلال صفر
خط میانی و حمله پرسپولیس شرایط خوبی دارد اگرچه در خط دفاعی هنوز نتوانسته به یک ثبات تیمی لازم برسد. من معتقدم پرسپولیس می‌تواند بازی را ببرد و نتیجه یک – صفر راحدس می‌زنم ولی به هر حال فوتبال است و هزار و یک اتفاق و شاید نتیجه دیگری رقم بخورد.
محمد مؤمنی: استقلال یک – پرسپولیس یک
من پیش‌بینی می‌کنم این بازی هم مساوی شود. شاید یک – یک ولی به طور حتم دو تیم استرس زیادی دارند و ترس از باختن باعث می‌شود بازی تهاجمی انجام ندهند و احتیاط کنند. با وجود اینکه دوست دارم استقلال ببرد ولی بازی مساوی خواهد شد.
شاهین بیانی: استقلال ۲ – پرسپولیس یک
استقلال شرایط خوبی دارد. در بازی با صبا هم ۱۰ نفره توانست بازی را حدود ۸۰ دقیقه حفظ و با یک امتیاز قم را ترک کند. من استقلالی هستم و دوست دارم این تیم برنده شود و پیش‌بینی می‌کنم ۲- یک کار را تمام کند.
مهدی فنونی‌زاده: استقلال ۲ – پرسپولیس یک
پیش‌بینی من برد ۲ – یک استقلال است، اگرچه می‌دانم چقدر جدال دو تیم سخت خواهد بود و استرس روی بازیکنان حاکم می‌شود، خدا کند بازی پرگل از آب درآید و تیم برنده هم استقلال باشد. دربی این دو تیم خیلی وقت است که زیبا از آب درنمی‌آید.
مرتضی فنونی‌زاده: پرسپولیس ۲ – استقلال ۲
بازی مساوی می‌شود ولی پرگل و نتیجه ۲-۲ را می‌توانم پیش‌بینی کنم. خدا کند دو تیم جوانمردانه و به دور از حاشیه بازی کنند و از لحاظ فنی هم هواداران را راضی نگه دارند. همان‌طور که گفتم بازی این بار هم مساوی می‌شود.
محمد پنجعلی: پرسپولیس یک – استقلال یک
به نظر من نتیجه بازی مساوی است چون شرایطی در این دو تیم حاکم می‌شود که مانع ارائه فوتبال منطقی و بدون استرس خواهد شد. پرسپولیس پس از باخت به ملوان حالا باید جبران مافات کند و اگر بازیکنانش تمرکز لازم را نداشته باشند، دچار مشکل خواهند شد.
صادق ورمزیار: استقلال یک – پرسپولیس یک
دربی شصت و نهم هم مساوی تمام می‌شود. البته فوتبال قابل پیش‌بینی نیست ولی خب به عنوان کسی که سال‌ها در دربی بازی کرده‌ام، می‌توانم حدس بزنم چه شرایطی در رقابت‌ این دو تیم حاکم می‌شود. به گمان من بازی یک – یک مساوی تمام خواهد شد.
پایان رأفت: پرسپولیس ۲ – استقلال یک
به نظر من پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد. این تیم بازی قبلی خود را مقابل ملوان واگذار کرده و انگیزه بچه‌ها برای بردن بیشتر است. من می‌گویم بازی ۲ – یک به سود پرسپولیس تمام می‌شود و ۳ امتیاز به سرخپوشان می‌رسد.
رضا حسن‌زاده: استقلال یک – پرسپولیس صفر
من دوست دارم استقلال این بازی را ببرد به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنم یک – صفر برنده می‌شود. پرسپولیس هم تیم خوبی است ولی ضعف‌هایی در خط دفاعی دارد که در بازی با ملوان کاملاً مشهود بود. نظر من این است که این بار استقلال بازی را خواهد برد.
هادی طباطبایی: استقلال یک – پرسپولیس صفر
استقلال و پرسپولیس شرایط برابری دارند و نمی‌توان گفت کدام تیم از پیش برنده است ولی من به عنوان یک استقلالی دوست دارم این تیم برنده شود و یک – صفر بازی را ببرد. احتمال اینکه دربی مساوی شود هم وجود دارد.
بیژن ذوالفقارنسب: استقلال یک – پرسپولیس یک
احتیاط بیش از حد پرسپولیس و استقلال باعث شده در اغلب دربی ها شاهد تساوی دو تیم باشیم. البته در دوره ما قضیه فرق می‌کرد و برد و باخت زیاد بود. ۵ باری که با پیراهن پرسپولیس مقابل استقلال ایستادم، فکر کنم دو بار بردیم و فقط یک بار باختیم اما این استقلال و پرسپولیسی که می‌بینم، آن‌قدر محتاط هستند که بازی را به تساوی بکشانند.
رضا رجبی: استقلال ۲ – پرسپولیس یک
این یک بازی روحی و روانی است و به همین دلیل آبی‌پوشان برنده میدان خواهند شد. استقلال از نظر نفرات باتجربه در شرایط بهتری است. نقاط ضعف پرسپولیس عین نقاط قوت استقلال است. طی ۷ دوره‌ای که در دربی توپ زدم، استقلال ۲ بار برنده شد و فقط یک بار باخت.
وحید شمسایی: استقلال ۲ – پرسپولیس یک
استقلال از نظر فنی بالاتر از پرسپولیس است چون از بازیکنان بهتری سود می‌برد. خط حمله استقلال به خاطر حضور میلاد میداودی و فرهاد مجیدی و البته آرش برهانی زهردار است. در پرسپولیس هم غلامرضا رضایی و محمد نوری قابل‌توجه هستند. البته بهترین یاران پرسپولیس یعنی علی دایی (باخنده) و کریم باقری نیمکت‌نشین هستند.
یونس باهنر: استقلال یک – پرسپولیس ۲
پرسپولیس از لحاظ تیمی از استقلال سرتر است اما نه سرتر از آن پرسپولیسی که من در آن به عنوان مدافع توپ می‌زدم. به هر حال سرخپوشان به خاطر انسجام بیشتر می‌توانند به راحتی استقلال را شکست دهند. در ۶ دربی‌ بوده‌ام که یادم نیست به استقلال باج داده باشیم.
مجتبی تقوی: استقلال صفر – پرسپولیس صفر
استقلال و پرسپولیس مثل دیگر تیم‌های ایران از بازیکنانی سود می‌برند که از نظر روحی، روانی در سطح پایینی هستند و به راحتی گرفتار عوامل محرک محیط می‌شوند. به همین دلیل مربیان با اعمال یک سیستم بسته در دربی به دنبال نباختن هستند. مطمئن باشید این دربی هم مثل اغلب دربی‌های قبلی یک بازی به دور از تاکتیک و خسته‌کننده خواهد بود. هرچند تظاهر می‌کنیم همیشه دربی پیش‌رو از دربی‌های قبلی بهتر خواهد بود اما مطمئن باشید اتفاق خاصی نخواهد افتاد. اگر قرار باشد در این بازی کسی کاری انجام دهد، آن بازیکن از بین فرهاد مجیدی، میلاد میداودی و غلامرضا رضایی خواهد بود.
حمید بابازاده: استقلال ۲ – پرسپولیس یک
استقلال ۸۹ یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های ایران است و به همین خاطر از قدرت بالایی سود می‌برد. دیگر اینکه حضور فرهاد مجیدی و آرش برهانی در خط حمله و پژمان منتظری در خط دفاع، ۹۰ دقیقه سختی را برای پرسپولیس رقم خواهد زد. طی ۱۶ مسابقه‌ای که به عنوان دروازه‌بان و مربی در خدمت استقلال بوده‌ام، فقط یک بار به پرسپولیس باخته‌ایم.
محمد خاکپور: استقلال صفر – پرسپولیس صفر
پرویز مظلومی و علی دایی به خاطر شناخت کاملی که از جو حاکم بر این بازی و هواداران استقلال و پرسپولیس دارند، تیم‌های خود را اول برای نباختن به زمین می‌فرستند. تساوی‌های بی‌شمار دو تیم نیز شاهد این ادعاست. خود من هم که در دو دربی پیراهن پرسپولیس را به تن کرده‌ بودم، از نزدیک شاهد تساوی با استقلال بودم. حساسیت این بازی وحشتناک است و ترس از باخت در آن تیم‌ها را به کسب یک تساوی و فرار از استرس‌های پیامد آن سوق می‌دهد.
الونگ‌: پرسپولیس یک – استقلال صفر
اول باید بگویم پرسپولیس همیشه در قلب من است و عاشق این تیم هستم اما با توجه به شناختی که از این تیم دارم، معتقدم بازی دربی برای پرسپولیس بسیار سخت است. این تیم جوانگرایی کرده و زمان می‌برد به آن تیمی تبدیل شود که هواداران می‌خواهند اما استقلال دارای نفرات باتجربه‌تری است. آرزو می‌کنم هواداران پرسپولیس در پایان بازی جشن پیروزی بگیرند.
رضا ترابیان: پرسپولیس ۲ – استقلال یک
شرایط دو تیم تقریباً یکسان است و سخت بشود بازی را پیش‌بینی کرد اما به نظر من پرسپولیس بازیکنانی دارد که به درد این مسابقه می‌خورند و می‌توانند روی خلاقیت فردی دروازه استقلال را باز کنند. امیدوارم این بازی جوانمردانه و به دور از حاشیه برگزار شود.
فرشاد پیوس: پرسپولیس ۲ – استقلال یک
دربی همیشه و تحت هر شرایطی برای هواداران دو تیم جذاب و حساس بوده است. متأسفانه در سال‌های اخیر دربی قشنگی را شاهد نبوده‌ایم و امیدوارم این بار سنت‌شکنی شود. پرسپولیس از هر نظر شایستگی پیروزی در این مسابقه را دارد و اگر قدر موقعیت‌های خود را بداند، ۲ – یک پیروز می‌شود.
کورش برمک: پرسپولیس ۲ – استقلال صفر
با توجه به اینکه خودم سابقه چند دربی را داشته‌ام، اعتقاد دارم همیشه تیمی که شرایط بدتری داشته باشد، برنده دربی است. پرسپولیس چند هفته‌ای است نتیجه نمی‌گیرد و پیش‌بینی من این است که این مسابقه را ۲ – صفر به نفع خود پایان خواهد داد و مطمئناً دروازه‌اش باز نخواهد شد.
حمید درخشان: پرسپولیس صفر – استقلال صفر
شرایط دو تیم تقریباً مثل هم است و دلیلی نمی‌بینم تیمی را از پیش برنده این مسابقه ببینم. شاید اگر یکی از دو تیم شرایط ایده‌آلی داشت، می‌شد گفت با اختلاف یکی، دو گل بازی را می‌برد اما شخصاً هیچ‌یک از دو تیم را برنده دربی ۶۹ نمی‌بینم.
بهنام ابوالقاسم‌پور: پرسپولیس یک – استقلال یک
دربی همیشه برای هواداران حساس و تماشایی بوده و همین حساسیت هیچ‌موقع اجازه نمی‌دهد بازی زیبایی را در دربی شاهد باشیم. این بازی جنگ فیزیکی است و خط هافبک هر تیم بهتر کار کند، برنده میدان است. با توجه به شرایط دو تیم بازی را مساوی پیش‌بینی می‌کنم.
سیروس دین‌محمدی: استقلال یک – پرسپولیس صفر
فکر کنم استقلال این بازی را با پیروزی پشت‌سر بگذارد، از این جهت که این تیم بازیکنانی در اختیار دارد که به تنهایی می‌توانند نتیجه مسابقه را به نفع تیمشان تغییر دهند. استقلال روی ضربات ایستگاهی هم خیلی خطرناک‌تر است اما پرسپولیس خوش‌شانسی آورده که حنیف عمران‌زاده در این بازی غایب است.
داود سیدعباسی: استقلال یک – پرسپولیس یک
استقلال نفرات باتجربه‌تری در اختیار دارد، در عین حال بازیکنان پرسپولیس هم بسیار باانگیزه و فرصت‌طلب هستند. بازی به احتمال خیلی زیاد مساوی می‌شود اما من آرزو می‌کنم هواداران جدا از نتیجه، بازی زیبا، پربرخورد و در عین حال جوانمردانه‌ای را شاهد باشند.
مجید نامجومطلق: استقلال صفر – پرسپولیس صفر
به اعتقاد من بازی با نتیجه یک – یک تمام می‌شود. البته من ۲۰ درصد شانس پیروزی برای استقلال و ۱۰ درصد هم برای پرسپولیس در نظر می‌گیرم. البته این فقط یک پیش‌بینی است و در فوتبال وقوع هر اتقاقی محتمل به نظر می‌رسد. به شخصه دوست دارم دو تیم فوتبالی زیبا به نمایش بگذارند.
نادر دست‌نشان: استقلال یک – پرسپولیس یک
این یک پیش‌بینی است و اگر نتیجه‌ای غیر از این رقم خورد نباید عنوان شود که نادر دست‌نشان در تحلیل بازی مرتکب اشتباه شده است. آرزوی من همانند دیگر فوتبالدوستان ایرانی این است که دو تیم تهاجمی فوتبال بازی کنند و تماشاگران حاضر در استادیوم و همچنین آنهایی که از تلویزیون بازی را تماشا می‌کنند را به وجد بیاورند.
ساکت الهامی: استقلال یک – پرسپولیس صفر
استقلال در خط حمله از مهره‌های سرعتی سود می‌برد و با اتکاء به این مهره‌ها می‌تواند حریف خود را با شکست مواجه کند. البته صرف برخورداری از مهره‌های تهاجمی نمی‌تواند پیروزی را به ارمغان بیاورد و استقلال باید در دفاع موفق عمل کند.
بیژن طاهری: استقلال ۲ – پرسپولیس یک
دربی‌های تهران همیشه شرایط خاص خودش را دارد اما با نگاهی به شرایط دو تیم می‌بینیم که استقلال هم از نظر فنی و هم از نظر مهره‌ای خیلی بهتر از پرسپولیس است و با آرامش و اعتماد به نفس خاصی گام به میدان می‌گذارد. با نگاهی به عملکرد پرسپولیس در چند بازی گذشته‌اش به خصوص در بازی با ملوان به سادگی می‌توان متوجه شد که این تیم با ضعف‌های فراوانی از نظر تکنیکی و تاکتیکی روبه‌رو است که این امر در بازی فردا بیشترین ضربه را به این تیم خواهد زد.
رضا صادقپور: استقلال ۳ – پرسپولیس ۲
شرایط فنی دو تیم در این گونه بازی‌ها زیاد تأثیر‌گذار نیست و تنها نبوغ و تکنیک ستاره‌ها و نفرات تأثیر‌گذار است که سرنوشت بازی را رقم خواهد زد. روی همین امر معتقدم در بازی فردا ما شاهد یک بازی پرگل بوده و استقلال برحسب بازیکنان تأثیرگذارتری که در اختیار  دارد برنده این جدال سنتی خواهد بود چون در مقایسه تک به تک مهره‌ای می‌بینیم که استقلالی‌ها یک سر و گردن بالاتراز بازیکنان رقیب سنتی شان هستند.
محسن خلیلی: استقلال یک – پرسپولیس ۲
پرسپولیس ازنظر روحی و روانی شرایط بهتری برای پیروزی در دربی دارد. از نظر تیمی هم به نسبت استقلال با تغییرات کمتری مواجه شده و به همین خاطر بازیکنانش تجربه بیشتری از حضور در چنین بازی‌های حساسی دارند که همین امر یک برگ برنده برای سرخپوشان محسوب می‌شود. امیدوارم سوای پیش‌بینی‌های انجام شده این دربی یک بازی تماشاگرپسند از آب درآمده و در پایان هم طرفداران پرسپولیس شادمان ورزشگاه را ترک کنند.
علی سامره: استقلال ۳ – پرسپولیس ۲
این بازی می‌تواند یکی از پرگل‌ترین دربی‌های تاریخ باشد چرا که هر دو تیم از نظر ساختار دفاعی با مشکلاتی مواجه هستند و در مقابل مهاجمان فرصت‌طلبی را در ترکیب خود دارند. البته با نگاهی به وضعیت دو تیم شخصاً اعتقاد دارم استقلال در یک بازی پرافت و خیز برنده این دیدار حساس خواهد شد تا طلسم ناکامی‌هایش در دربی شکسته شود.
فابیو جان واریو: استقلال ۲ – پرسپولیس یک
بیشتر از این که روی تعصب به استقلال این پیش‌بینی را انجام بدهم به شرایط فنی دو تیم نگاه کردم جایی که معتقدم استقلال هم از نظر انگیزه و هم از نظر فنی و مهره‌ای نسبت به رقیبش برتری دارد و در جریان بازی می‌تواند این برتری‌اش را به اثبات برساند. امیدوارم این تیم مثل سال‌هایی که ما بودیم با بدشانسی روبه‌رو نشود.
حسین اوجاقی کاپیتان تیم‌‌ملی ووشو: استقلال یک – پرسپولیس ۲
این دو تیم در اکثر مسابقاتی که طی چند سال گذشته داشتند مساوی کردند اما الان شرایط فرق می‌کند و با آمادگی که پرسپولیس دارد اطمینان دارم در این فصل گوی سبقت را می‌برد.
محمود میران کاپیتان سابق تیم‌‌ملی جودو: امیدوارم برنده داشته باشد
پیش‌بینی نمی‌کنم اما اگر بازی فردا برنده داشته باشد جذابیت فوتبال را دوچندان می‌کند. علی‌رغم اینکه بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس همیشه با تساوی خاتمه یافته امیدوارم در دربی فردا بازیکنان هر یک از این دو تیم تلاش کنند تا مردم فوتبالدوست شاهد یک بازی جذاب باشند.
یوسف کرمی: استقلال ۳ پرسپولیس یک
بازی این دو تیم به دلیل حساسیت بالایی که دارد همواره با تساوی به پایان می‌رسد. اما اگر بازیکنان استقلال حرفه‌ای بازی کنند مطمئناً برنده زمین را ترک می‌کنند. فکر می‌کنم استقلال ۳ بر یک برنده این بازی خواهد بود.
پرویز برومند: استقلال ۲ – پرسپولیس یک
استقلال به لحاظ نفری سرتر از پرسپولیس است و در شرایط طبیعی برنده دربی به‌شمار می‌رود. بازیکنان با تجربه نقش مهمی را در بازی‌های بزرگ تعیین می‌کنند و اگر استقلال محتاطانه بازی نکند حتی می‌تواند بیش از ۲ گل به پرسپولیس بزند.
علیرضا امامی‌فر: پرسپولیس ۲ – استقلال یک
دربی این‌بار زیباتر از گذشته می‌شود چون بهانه‌ای برای بد بازی کردن و رو آوردن به بازی احساسی وجود ندارد. پیش‌بینی من برد ۲ بر یک پرسپولیس است چون فکر می‌کنم پرسپولیسی‌ها از لحاظ سازماندهی تیمی شرایطی بهتر دارند.
ابراهیم آشتیانی: پرسپولیس یک – استقلال صفر
نظر من هم برد یک بر صفر پرسپولیس است و برای این حرفم دلیل دارم. پرسپولیس بازی با ملوان را واگذار کرده و از لحاظ انگیزه شرایطی بهتر از استقلال دارد. شاگردان علی دایی این بازی حیثیتی را خواهند برد و استقلال نمی‌تواند امتیاز بگیرد.
مصطفوی: پرسپولیس ۲ – استقلال یک
هر دو تیم در بازی‌های قبلی نتوانستند مقابل حریفانشان پیروز شوند به همین دلیل هر کدام از این دو تیم که از نظر مسائل روحی، روانی آماده‌تر باشند می‌توانند برنده میدان باشند به نظر من با انگیزه‌ای که از دایی سراغ دارم فکر می‌کنم پرسپولیس با اختلاف یک گل حریفش را شکست دهد و در نهایت سرخپوشان ۲ بر یک پیروز شوند.
میثاقیان: استقلال صفر – پرسپولیس صفر
این بازی ربطی به شرایط فعلی دو تیم، نتیجه بازی‌های قبلی دو تیم یا وضعیت آنها در جدول ندارد. یک بازی خاص است و هر تیمی روحیه بهتری داشت و اشتباه نکرد، می‌برد.
شاهرودی: پرسپولیس ۲ – استقلال یک
من فکر می‌کنم پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک استقلال را می‌برد و هادی نوروزی و غلامرضا رضایی گل‌های پرسپولیس را در مقابل استقلال به ثمر می‌رسانند.
آلفردو کاسمیرو: پرسپولیس ۲ – استقلال ۲
به اعتقاد من قدرت این دو تیم در حال حاضر بسیار نزدیک به‌هم است و از این‌رو احتمال تساوی بیش از نتایج دیگر قوت دارد. من فکر می‌کنم این بازی مساوی خواهد شد آن هم با نتیجه ۲-۲!
علیرضا دلیخون: پرسپولیس یک – استقلال صفر
پرسپولیس اگر چه مقابل ملوان شکست خورد اما انگیزه زیادی برای کسب ۳ امتیاز دارد و به نظر من یک بر صفر برنده این بازی است.
عباس جدیدی: استقلال یک – پرسپولیس یک
جدال روز جمعه، تقابل تیم‌هایی است که سالیان سال مورد توجه ملت بوده و هستند. من هم از این قاعده مستثنی نبوده و امیدوارم بازی خوبی را تماشا کنم. در شرایط کنونی فکر می‌کنم بازی با تساوی یک – یک تمام می‌شود اما امیدوارم اگر بازی برنده داشت ارزش‌های تیم بازنده زیرسؤال نرود.
فردین معصومی: پرسپولیس ۲- استقلال یک
دربی همیشه حساسیت خاص خود را دارد و این مسئله می‌تواند مسائل فنی را تحت‌تأثیر قرار دهد. پرسپولیس در شرایط فعلی اوضاع چندان مناسبی ندارد اما پیش از این هم سابقه داشته که در وضعیتی مشابه با امسال استقلال را شکست داده است. امیدوارم این اتفاق فردا دوباره رخ بدهد و سرخپوشان با حساب ۲- یک فاتح میدان شوند.
پیروز قربانی: استقلال یک – پرسپولیس یک
به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای دلم می‌خواهد بازی با تساوی یک – یک تمام شود چون هر چقدر این دو تیم امتیاز از کف بدهند و مس کرمان صاحب پیروزی‌های متوالی شود، زودتر به آنها می‌رسیم و چهره یک تیم مدعی را به خود می‌گیریم. در مورد مسائل فنی دربی هم نظر خاصی ندارم.
جواد زرینچه: شانس استقلال بیشتر است
هر تیمی که با ترس بازی کند حاصلی غیر از شکست نخواهد داشت. در شرایط کنونی استقلال شرایط بهتری دارد و به لحاظ تاکتیکی و مهره‌های آماده بالاتر از پرسپولیس است. البته با این وجود نمی‌توانم دربی را پیش‌بینی کنم ولی شانس برتری آبی‌پوشان بیشتر از پرسپولیس است.
اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده سریال در مسیر زاینده‌رود: پرسپولیس ۲- استقلال یک
این مسابقه مثل بقیه بازی‌هاست و دقیقاً‌ مانند همه دربی‌های دنیا جذابیت ویژه دارد و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد در نوع خود خاص است. فکر می‌کنم این بازی در نهایت با حساب ۲- یک به سود پرسپولیسی‌ها تمام خواهد شد و آنها فاتح دربی شصت و نهم می‌شوند.
جهانگیر کوثری: استقلال ۲- پرسپولیس ۲
جریان دربی با سالیان گذشته فرق کرده است. حالا تیم‌های دیگری غیر از استقلال و پرسپولیس مدعی کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شوند و همین مسئله اندکی از حساسیت‌ها کاسته است. اما با این وجود جدال استقلال – پرسپولیس همچنان می‌تواند نقطه عطف فوتبال ایران تلقی شود. به نظرم این بازی پرگل می‌شود و با تساوی ۲-۲ خاتمه خواهد یافت.
مرادمحمدی: استقلال ۲- پرسپولیس یک
امیدوارم بازی زیبا و پرگلی از آب دربیاید تا تماشاگرانی که داخل استادیوم یا پای تلویزیون مسابقه را تماشا می‌کنند از آن لذت ببرند.
اگر این بازی برنده داشته باشد با توجه به شرایط موجود شانس استقلال بیشتر است و فکر می‌کنم مسابقه با حساب ۲- یک به سود آبی‌پوشان تمام شود.
علیرضا رضایی: استقلال یک – پرسپولیس یک
امیدوارم بازی جوانمردانه‌ای از کار درآید و تمام اهالی ورزش از تماشای این مسابقه به معنای واقعی کلمه لذت ببرند. شخصاً معتقدم دربی شصت و نهم تهران با تساوی یک – یک به اتمام خواهد رسید و امتیازات میان دو تیم تقسیم می‌شود.
محمد خرمگاه: استقلال ۲- پرسپولیس یک
استقلال از نظر هماهنگی در شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس به سر می‌برد. از نظر مهره نیز در جمع آبی‌پوشان بازیکنان خوبی مثل ایمان مبعلی، محمد محمدی، فرهاد مجیدی و فرزاد آشوبی به چشم می‌خورند. پرسپولیس فقط غلامرضا رضایی را دارد. در ۷ دربی بوده‌ام که حاصل آن ۲ برد، ۳ مساوی و ۲ باخت بود.
اسماعیل حلالی: استقلال صفر – پرسپولیس یک
به خاطر علاقه شخصی دوست دارم پرسپولیس ببرد و الا این مسابقه قابل پیش‌بینی نیست. چون شرایط خاص خود را دارد. از لحاظ تیمی، استقلال و پرسپولیس در یک سطح هستند و فکر کنم شاهد یک مسابقه ۵۰- ۵۰ خواهیم بود. محمد نوری، غلامرضا رضایی و احمدی از پرسپولیس و فرهاد مجیدی، میلاد میداودی و ایمان مبعلی از استقلال بهترین‌های این میدان خواهند بود. در ۱۰ دربی بازی کرده‌ام که حاصل آن ۴ پیروزی، ۵ مساوی و فقط یک شکست بوده است.
ستار همدانی: استقلال یک – پرسپولیس یک
استقلال و پرسپولیس هر دو بابت خط دفاعی دچار مشکل هستند. چرا که هم از نظر بازیکنان دفاعی ضعف دارند و هم از نظر داشتن یک سیستم دفاعی کارآمد. دلیل آن هم کاملاً واضح است؛ پرویز مظلومی و علی دایی در دوران بازیگری مهاجمان قابلی بوده‌اند اما فقط مهاجم بودند و سررشته‌ای در کارهای دفاعی ندارند. ضعف دفاعی پرسپولیس و استقلال هم به سرمربی دو تیم برنمی‌گردد بلکه تقصیر دیگر اعضای فنی است که نتوانسته‌اند مشاوره خوبی به آنها بدهند. در مقابل، خط حمله آبی و سرخ در بهترین شرایط است. البته استقلال به خاطر داشتن نفر بهتر در خط حمله زهردارتر است. در ۶ دربی توپ زده‌ام که حاصل آن ۲ برد، ۲ مساوی و ۲ باخت بوده است.
برانکو: استقلال صفر- پرسپولیس صفر
دربی تهران (پرسپولیس- استقلال) از جمله دربی‌های پرطرفدار دنیاست. این دربی هم مثل دیگر مسابقات مشابه در سراسر دنیا قابل پیش‌بینی نیست و کمتر پیش می‌آید جذاب از کار درآید. دیگر اینکه هریک از مربیان بتوانند تیم خود را از نظر روحی و روانی بهتر تجهیز کنند، موفق‌تر خواهد بود. تأکید می‌کنم نتیجه قابل پیش‌بینی نیست اما چون مجبور به درج نتیجه‌ام، مساوی بدون گل را ترجیح می‌دهم.
رضا چلنگر: استقلال صفر – پرسپولیس یک
اگر به من می‌گفتند بازی ملوان با پرسپولیس چه می‌شود خیلی راحت می‌گفتم ملوان می‌برد. اما قضیه دربی به قول برانکو با دیگر مسابقات فرق می‌کند. شاید یک تیم قبل از دربی ۵ پیروزی پی در پی داشته باشد اما نمی‌توان ادعا کرد در دربی حتی بتواند مساوی راحتی را به دست بیاورد. استقلال از نظر کسب نتیجه و شیوه بازی پیشرفت آرام اما مستمری را داشته است. اما پرسپولیس دچار نوسان است. با توجه به اینکه حدود ۱۰ سال است با مربیانی چون بلاژویچ، برانکو و بگوویچ کار کرده‌ام به خودم جرأت می‌دهم در‌خصوص دایی و مظلومی هم صحبت کنم. سرمربی پرسپولیس هرچه دارد از دوران بازیگری خود در اروپا دارد و تاکتیک‌های وی اگر پخته شود متفاوت خواهد بود. مظلومی اما همان تاکتیک‌هایی که در ایران و آسیا آموخته در زمین خوب اجرا می‌کند.
پورغلامی: استقلال یک – پرسپولیس یک
به نظر من این دربی هم مساوی می‌شود. این بازی فارغ از شرایط جدول و سایر دیدارهاست و شرایط قبل و بعد آن تأثیری در نتایج دربی ندارد.
آتیلا حجازی: استقلال ۲- پرسپولیس یک
استقلال در قیاس با پرسپولیس شرایط بهتری داشته و از لحاظ بازیکن هم کفه ترازو به سود این تیم سنگینی می‌کند. به همین دلیل معتقدم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد آبی‌پوشان با حساب ۲- یک دربی را به سود خودشان تمام کرده و هوادارانشان را خوشحال می‌کنند.
حبیب‌الله شیرازی، رئیس هیأت‌فوتبال تهران: استقلال یک – پرسپولیس یک
هرچند این دیدار قابل پیش‌بینی نیست اما اگر اصرار بر اعلام یک نتیجه باشد من یک – یک انتخاب می‌کنم و اعتقاد دارم خط دفاع پرسپولیس با توجه به شکست هفته قبل مطمئن عمل نمی‌کند اما شاید آنها در به ثمر رساندن گل تبحر داشته باشند و بتوانند این نقطه ضعف را پوشش دهند.
احدی: استقلال یک – پرسپولیس یک
به نظر من این بازی شرایط خاص خود را دارد، من فکر می‌کنم بازی این دو تیم با تساوی به پایان برسد. البته هر دو تیم مشکلاتی در خط دفاع دارند و در نهایت فکر می‌کنم این بازی گل دارد ولی پیش‌بینی من یک بر یک است.
محمود کلهر: پرسپولیس ۲- استقلال یک
پرسپولیس انگیزه بیشتری برای پیروزی در دربی دارد زیرا علی دایی بعد از باخت مقابل ملوان می‌خواهد تیمش در صدر باقی بماند. به نظر من ۲ بر یک پرسپولیس پیروز میدان است.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x