ارتباطات

آخرین به روزرسانی گوگل مپ کاربرانش را شوکه کرد

با به روز رسانی جدیدی که گوگل برای مسیریابش داده است، محافظت از اطلاعات شخصی کاربرانش چند برابر شده است.

به گزارش تلنگر؛ دسترسی شرکت‌ها به اطلاعات خصوصی کاربران از زمان ظهور اینترنت شکافی بحث‌برانگیز در زمینه محافظت از اطلاعات شخصی و مکانی بوده است. این مورد به‌خصوص زمانی که صحبت از داده‌های مکان‌یابی باشد بسیار نگران‌کننده خواهد بود و به‌همین‌دلیل گوگل سیاست‌هایی را درمورد ذخیره تاریخچه‌ی موقعیت مکانی کاربران سرویس نقشه‌های خود عوض کرده است؛ این یعنی شرکت مذکور دیگر نمی‌تواند به درخواست مجریان قانونی برای ارائه‌ی اطلاعات موقعیت مکانی افراد پاسخ دهد.

قابلیت دسترسی دولت ها به اطلاعات خصوصی و مکانی کاربران از زمان ظهور انترنت موضوعی چالشی بوده است. این مورد به‌خصوص زمانی که صحبت از داده‌های مکانی باشد بسیار نگران‌کننده خواهد بود و به‌همین‌دلیل گوگل سیاست‌هایش را درمورد نگه‌داری تاریخچه‌ی موقعیت مکانی کاربران سرویس نقشه‌های خود تغییر داده است؛ این یعنی شرکت مذکور دیگر نمی‌تواند به درخواست مجریان قانون برای ارائه‌ اطلاعات موقعیت مکانی افراد جوابگو باشد.

طبق اعلام گوگل، آپدیت گوگل مپ به کاربران اجازه می‌دهد کنترل بیشتری روی داده‌های موقعیت مکانی خود داشته باشند. ویژگی تاریخچه‌ی موقعیت مکانی گوگل مپ به‌طور پیش‌فرض خاموش است و فعالیت افراد را در فضای ابری ذخیره می‌کند. این داده‌ها نشان می‌دهند اخیراً کجا بوده‌اید که برای کمک به کاربران برای مکان‌هایی که بازدید کرده‌اند و نحوه‌ی رسیدن به آن مکان‌ها کاربرد دارند.

تنظیمات ذخیره داده های موقعیت مکانی گوگل مپ روی دستگاه کاربر

پس‌ از به‌روزرسانی Google Maps، داده‌های تایم‌لاین کاربران به‌جای فضای ابری در دستگاه آن‌ها ذخیره می‌شود و البته گزینه‌ی پشتیبان‌گیری از این اطلاعات در فضای ابری همچنان دردسترس قرار دارد. داده‌های مذکور رمزنگاری می‌شوند و بدین‌ترتیب هیچ‌کس و حتی گوگل نمی‌تواند آن‌ها را ببیند. علاوه‌براین اطلاعات مورد اشاره به‌جای ۱۸ ماه اکنون فقط سه ماه نگه‌داری می‌شوند.

یکی از پیامدهای به‌روزرسانی قوانین گوگل مپ این است که این شرکت دیگر نمی‌تواند به درخواست مجریان قانون، اطلاعات حساس موقعیت مکانی کاربرانش را فاش کند. مالو مگ گریف، مدیر محصول گوگل مپ می‌گوید: «اطلاعات موقعیت مکانی شما، جزو حریم خصوصی‌تان به‌حساب می‌آید و ما متعهد هستیم آن را ایمن، خصوصی و تحت کنترل خودتان نگه داریم.»

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x