در متن جامعهعکس و فیلم
موضوعات داغ

چگونه با استایل اولد مانی خاص به نظر برسیم؟

در استایل اولد مانی قطعاً زیبایی‌شناسی وجود دارد که به دوران طلایی هالیوود در دهه 1950 بازمی‌گردد، که از آن زمان تاکنون، نه تنها در محافل رو به کاهش نبوده است بلکه تداوم یافته است.

به گزارش تلنگر؛ چگونه استایل اولد مانی را در سال ۲۰۲۴ بزنیم که خاص به نظر برسیم؟ امروزه، این نوع لباس پوشیدن ثروت مخفیانه است، که در غیر این صورت به عنوان استایل تجملاتی ساده شناخته می شود. اصول استایل اولد مانی، عشق به خیاطی با کیفیت بالا و پارچه های ظریف است. شما حتی یک تکه از برند یا لوگو را پیدا نخواهید کرد، فقط پارچه های نفیس به شکلی عالی و با ظاهری جاودانه و پیچیده تراشیده شده اند.

استایل اولد مانی چیست؟

چکمه سوارکاری برای استایل اولد مانی

این استایل فقط پوشیدن لباس های گران قیمت نیست. اولد مانی به این معنا است که در آن شیک و پیچیده به نظر برسید بدون اینکه مغرور به نظر باشید. امروز ما به این خواهیم پرداخت که چگونه می‌توانید بر زیبایی‌شناسی این استایل آشنا شویم. سبکی که نشان‌دهنده سلیقه و جذابیت همیشگی یک ثروتمند است، نه فقط حساب بانکی او.

مدل‌های استایل اولد مانی، سلبریتی های امروزی نیستند، بلکه بازیگران و افراد اجتماعی دهه های ۵۰، ۶۰ و ۷۰ هستند که شیک پوشی برایشان حقی خدادادی بود. افرادی مانند کری گرانت، دیوید نیون، جیانی آنیلی و بازیگران کاراکترهای عکاسی اسلیم آرون همچنان ملاک های زیبایی‌شناسی اولد مانی هستند.

همچنین نفوذ آیوی لیگ و سبک آماده‌سازی وجود دارد که از باشگاه‌های قایقرانی آکسبریج شروع شد و به ایالات متحده راه یافت، جایی که در بهترین موسسات دانشگاهی محبوب شد.

نکته مهم این است که شما برای سفر به دوران قدیم با یک قطار نیازی به صندوق امانی یا نام خانوادگی سلطنتی ندارید، بلکه باید از مجموعه خاصی از قوانین و مقررات اصولی پیروی کنید تا حس مطلوب را دریافت کنید.

چگونه به سبک اولدمانی لباس بپوشیم؟

شلوار سفید کتان

کیفیت دراین استایل همه چیز را تحت نظر دارد است. استایل اولد مانی یک زیبایی شناسی جاودانه است که هرگز از مد نمی افتد، از این رو قطعات باید از کیفیت بالاتری برخوردار باشند تا در آزمون زمان مقاومت کنند. هر لباسی را که می‌خرید به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید، نه لباسی که یک یا دو فصل برایتان ماندگار است.

این بدان معناست که الیاف طبیعی ممتاز مانند پشم مرینو و ترمه در زمستان و پنبه، کتان و ابریشم ارگانیک در تابستان را دو برابر کنید . در صورت امکان فقط باید از سازندگان صنعتگر خریداری کنید که می توانند بهترین کیفیت پارچه و ساخت را تضمین کنند. لباس های واقعا خوش ساخت باید بتوانند به نسل بعدی منتقل شوند.

ترکیب رنگ های برنده در استایل اولد مانی

ترکیب رنگ استایل اولد مانی

استایل هاوز و کرتیس

در حالی که مجموعه استایل اولد مانی که در دهه‌های ۵۰ تا ۷۰، جهنمی را در ریویرای فرانسه ایجاد کرد، مطمئناً نحوه‌ی شیک پوشیدن لباس‌های پر زرق و برق را جدید کرد، در هسته زیبایی‌شناسی اولد مانی، یک پالت رنگ کاملاً خاموش و کم‌رنگ است که به شدت به رنگ‌های روشن مانند بژ متکی است. ، سفید، مایل به سفید، خاکستری، کرم و خرمایی.

رنگ دریایی مانند رنگ زغالی رنگ کلیدی برای زمستان است، اما این رنگ های تیره تر همیشه با سایه های بسیار ملایم توتون و کرم در تضاد هستند.

اما به ندرت شاهد تکان‌هایی با رنگ‌های پر جنب و جوش یا طرح‌های زرق و برق دار استایل اولد مانی خواهید بود. آن‌ها معمولاً آنهایی هستند که در خانواده جریان عجیبی دارند. حداقل، کمد لباسی با رنگ خنثی بسیار متنوع‌تر و سبک‌تر از کمد لباس‌هایی است که هر رنگ گرمسیری را در زیر نور خورشید نشان می‌دهد.

برندسازی را کنار بگذارید

برچسب بنفش رالف لورن در اولدمانی

در دنیایی که به نظر می‌رسد هر خانه مد لوکسی روی نقوش لوگو و برند دو چندان شده است، سبک اولد مانی از این بازاریابی گستاخانه برای داشتن حسی بسیار آرام‌تر و مطمئن‌تر از تجمل اجتناب می‌کند. تنها آرم هایی که روی این نوع لباس ها می بینید، آرم هایی هستند که به دقت روی برچسب داخل لباس دوخته شده اند. سبک اولد مانی نیازی به تبلیغ ثروت خود از طریق بیانیه‌های نابخردانه مد کشورهای مختلف ندارد.

نوع دوخت لباس های اولدمانی

استایل اولد مانی کلاسیک زنانه

خیاطی زیبا هسته اصلی تمام کمدهای لباس سبک اولد مانی است. به طور طبیعی، کت و شلوار سالن نقش مهمی در زیبایی شناسی ایفا می کند، به طوری که سبک های دو و سه تکه برش تیز کیت حرفه ای کلیدی هستند.

وقتی صحبت از حالت ظاهری به میان می‌آید، خیاطی اولد مانی با سبک سنتی‌تر کت و شلوار مطابقت دارد که دارای یقه‌های پهن و تناسب سفارشی است که ابعاد نیم تنه را برجسته می‌کند. انتخاب پارچه های برتر ناگفته نماند، و اکثر کمدهای اولد مانی مجموعه ای از لوازم ضروری را دارند: خط زغالی، کت و شلوار سرمه ای نیمه شب، کت و شلوار سرمه ای دو سینه، کت و شلوار فلانل خاکستری، و کت و شلوار کتان پاستلی یا توتونی. برای تابستان.

برای الهام گرفتن فقط باید به سبک کری گرانت یا جیانی آنیلی در دوران اوج خود نگاه کنید. مهم‌ترین نکته این است که پارچه‌های با کیفیت برتر و برش‌هایی را انتخاب کنید که چاپلوس و جاودانه باشند. یک کت و شلوار عالی در دهه ۵۰ همچنان مانند یک کت و شلوار عالی در دهه ۲۰۵۰ به نظر می رسد.

نمادهای معاصر امروز افرادی مانند آندریاس ویناس و سیمون کرامپتون از Permanent Style و همچنین افرادی مانند الکساندر کرافت هستند که خط تولید لباس های مردانه کلاسیک خود را به نام مونت کارلو راه اندازی کرده است.

استایل اولد مانی مردانه

استایل اولد مانی پسرونه

صحبت از نمادهای اولد مانی، جایی که باید به دنبال الهام بود، دوران طلایی هالیوود است. این دوره ای بود که در طی آن اولین نمادهای سبک واقعی ساخته شدند و بازیگران اهرمی بر روند مد آن زمان داشتند.

کت و شلوار کیلین مورفی تا گرگوری

به کت و شلوار خیره کننده گرگوری پک در فیلم شکارچی در چاودار یا کری گرانت فوق الذکر در هر تعداد از فیلم های حماسی هیچکاک فکر کنید. سپس افرادی مانند فرد آستر، همفری بوگارت، کلارک گیبل، جیمز دین، سیدنی پواتیه، فرانک سیناترا و مارلون براندو هستند.

در همان زمان، شما ظهور میلیاردرهای صنعتی مانند آنیلی و گانتر ساکس را داشتید – که همگی از پول به دست آمدند و خیلی بیشتر از آن درآمدند، اما سبکشان بی عیب و نقص و استعدادشان غیرقابل انکار بود.

بلیزر نیروی دریایی

بلیزر نیروی دریایی

شاید مهم‌ترین لباس در کمد لباس‌های قدیمی، بلیزر سرمه‌ای، چه تک یا دو سینه مانند چسبی است که بقیه مجموعه را به هم می‌چسباند.

این کت شلواری که به زیبایی در پشمی برای زمستان یا پشم گرمسیری یا کوله پشتی برای تابستان بریده شده است، همه کاره ترین لباس های دوخت است که می تواند در صورت لزوم با یک پیراهن و کراوات یا یک تی شرت ساده پوشیده شود.

انواع دکمه‌های طلایی به بایگانی‌ها ارسال شده است، بنابراین کت‌های ناوی امروزی با استانداردهای امروزی‌تر مطابقت دارد، با برش‌های تک دکمه‌ای و تک‌دکمه‌ای یا انواع دو سینه ظریف با برگردان‌های اوج پهن.

نه شلواری وجود دارد که نتوانید با آن بپوشید و نه یک پیراهن کتان سفید ظریف که فوراً به شما نشان ندهد که به تازگی از قایق تفریحی خانوادگی خارج شده اید.

برچسب بنفش رالف لورن

برچسب بنفش رالف لورن

برای ارجاع مدرن‌تر به سبک اولد مانی، به برچسب بنفش رالف لورن نگاه نکنید. طراح افسانه‌ای که آمریکاییانای آماده را به توده‌ها آورد، همچنین یکی از بهترین طرفداران ظاهر اولد مانی است که به شدت بر زیبایی‌شناسی کلاسیک همپتون‌ها با لباس بافتنی غنی و خیاطی مجلل تکیه کرده است.

Lauren’s Purple Label اوج این نام تجاری است که دارای یک پیشنهاد ستارگانی برتر در مجموعه ای از پارچه های خیره کننده است که در شبح های جاودانه تراشیده شده اند. اگر تا به حال نیاز به الهام دارید، کتاب نگاه برچسب بنفش مکانی عالی برای شروع است. البته، اگر پول دارید، مکان بسیار خوبی برای خرید است.

سبک ریویرا در دهه ۶۰ و ۷۰

زیبایی استایل اولد مانی

شلوار کتان سفید مردانه، پیراهن یقه دار ابریشمی سفید بافتنی، کت شلوار جیر بژ و ژاکت مایل به سفید

ست کت و شلوار در استایل اولد مانی

رنگ کرم در استایل اولد مانی

به راحتی می توان در دام این فکر افتاد که سبک اولد مانی همه کت و شلوارهای دو سینه و جامپرهای یقه اسکی است، اما در واقع کاملا برعکس است. بسیاری از ظاهرهای بی انتها اولد مانی که امروز می دانیم از یک دوره افراط و تفریط زیاد بیرون آمده اند و ریویرای فرانسه مکه برای آن بود.

مکان‌هایی مانند کن، آنتیب و سنت تروپز به زمین بازی نخبگان جهان تبدیل شده‌اند و بسیاری از حال و هوای تابستانی اولد مانی از آنجا منشأ گرفته است.

پارچه کتان قدیمی

این به هیچ وجه خسته کننده نبود: صنعتگران ثروتمندی مانند گانتر ساکس از اولین کسانی بودند که تی شرت های پولو بافتنی معمولی را با خیاطی های تیز ترکیب کردند و جذابیت غیرمتعارف بیشتری را به کمد لباس عروسی تزریق کردند.

با این وجود، در هسته این ظاهرهای پر زرق و برق، ساختگی های فوق العاده بود. فکر کنید چینوها و پیراهن های کتان در تضاد با کفش های لوفر گوچی هستند. تصاویر این پلی‌بوی‌ها همچنان بر لباس‌های تابستانی که امروزه برندهای معاصر تولید می‌کنند، تأثیر می‌گذارد.

استایل اولد مانی برای زنان

اصول استایل اولد مانی کلاسیک

برای خانم‌ها، زیبایی اولد مانی همه چیز مربوط به قطعات کلاسیک دوخته شده مانند کتانی، دامن مدادی، و پیراهن‌های دکمه‌دار است. این وسایل را با یک جفت لوفر یا چند پمپ کلاسیک ست کنید تا ظاهری کامل داشته باشید. لوازم جانبی مانند گوشواره های مروارید و ساعت طلایی ساده زیبایی کاملی را به شما می دهد.

ترند ۲۰۲۴ برای استایل اولد مانی

استایل اولد مانی برای قرارهای کاری

دامن تنیس برای استایل اولد مانی

دامن و کیف حصیری

استایل اولد مانی برای خانم ها

استایل اولد مانی زمستانه دخترونه

بلیزر یکی از قطعات نمادین زیبایی شناسی Old Money است. این می‌تواند شلوار جین را بلندتر کند (آن را از نماد مد پرنسس دایانا گرفته است ) یا با دامن شیک تا روی زانو پوشیده شود تا ظاهری آرام اما در کنار هم داشته باشد. برای اینکه به لباستان ظاهری قدیمی‌تر بدهید، برش‌های بزرگ‌تر و بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

استایل اولد مانی با چکمه های سواری

چکمه های سواری نه تنها برای زیبایی شناسی Old Money ضروری هستند، بلکه یکی از داغ ترین ترندهای چکمه برای پاییز/زمستان ۲۰۲۲ نیز هستند . حتی اگر بیشتر ما احتمالاً سرگرمی هایی با موضوع اسب سواری نداریم، به این معنی نیست. ما نمی توانیم قسمت را نگاه کنیم.

استایل اولد مانی برای چه مناسبتی پوشیده می شوند؟

استایل ساده اولد مانی مردانه

مزیت بزرگ استایل اولد مانی بی زمانی و ظرافت آن است. برای بسیاری از موارد، از جمله:

  • جلسات کاری: کت و شلوارهای بی سن، پیراهن های کلاسیک، کت و شلوار یا روسری انتخاب مناسبی برای یک نشست سران خواهند بود.
  • یک ظاهر طراحی اداری: لباس های زیبا، لباس کلاسیک، شلوار جین ساده یا کت شلوار برای استایل اداری روزمره انواع عالی هستند.
  • مهمانی های مختلف: مهمانی های پیچیده سبک اولد مانی را دوست دارند! لباس های کوکتل مطمئناً چشم مهمانان شما را به خود جلب می کند.
  • گردش های زیبا: فرقی نمی کند که به تئاتر می روید یا اپرا، سبک “اولد مانی” عالی عمل می کند. لباس های شیک کاملاً با جو هماهنگ می شوند.

در استایل اولد مانی از چه اکسسوری استفاده کنیم؟

اکسسوری نیز در مورد لباس پوشیدن مانند اولد مانی مهم هستند. به عنوان مثال، ساعت ها یک نماد وضعیت هستند و باید با هدف استفاده شوند. یک ساعت کلاسیک و باکیفیت با بند چرمی افزودنی جاودانه برای هر لباسی خواهد بود. جواهرات نیز مهم هستند، اما باید کم اهمیت و کلاسیک باشند.

نکات استایل اولد مانی

سبک ریویرا

برای رسیدن به لباس تابستانی عالی، ساده و کلاسیک نگه داشتن آن بسیار مهم است. از رنگ‌های خنثی مانند سرمه‌ای، بژ و سفید استفاده کنید و از هر قطعه‌ای که بیش از حد مد روز است اجتناب کنید. یک قانون سرانگشتی خوب این است که بر روی اقلام باکیفیتی سرمایه گذاری کنید که در آزمون زمان مقاومت کنند نه قطعات ارزان و مد روز که ممکن است فقط برای یک فصل دوام داشته باشند.

سخن پایانی

در حالی که استایل اولد مانی معمولاً از لباس‌های مارکدار اجتناب می‌کند، ممکن است در مورد لوازم جانبی آن، جایی که مقدار کمی فلاش مجاز است، چنین چیزی گفته نشود.

ما در اینجا به طور خاص به کمربندها و کیف پول‌ها فکر می‌کنیم ، جایی که یک سگک مارک با احتیاط یا چاپ آرم هندسی که با حروف اول یک نفر مزین شده است فقط به هر بیننده‌ای یادآور می‌شود که ثروت نسلی پشت این ظاهر کم‌رنگ وجود دارد.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x