ارتباطات

شیائومی 14 پیشتاز اسنپدراگون 8 نسل 3

شیائومی از پرچمداران قدرتمند جدید خود رو نمایی کرد. شیائومی 14 و 14 پرو اسنپدراگون 8 نسل 3 برای اولین بار در جهان توسط شیائومی عرضه خواهند شد.

به گزارش تلنگر؛ شیائومی امروز در مراسم رونمایی از سیستم عامل HyperOS، از گوشی‌های شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو نیز پرده برداری کرد. این دو گوشی عنوان اولین گوشی‌های دارای پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام را به دوش می‌کشند.

مشخصات شیائومی ۱۴

شیائومی ۱۴ از یک نمایشگر ۶.۳۶ اینچی OLED با وضوح ۱.۵K و حداکثر نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که سنسور اثر انگشت درون آن کار شده است. غول چینی ادعا می‌کند که روشنایی نمایشگر دستگاه به ۳۰۰۰ نیت می‌رسد. شیائومی همچنین در این رویداد ضخامت دستگاه خود را با آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو مقایسه کرده است که طبق ادعای آن، xiaomi 14 بیش از ۶ درصد ضخامت کمتری دارد.

از نظر مشخصات داخلی همانطور که گفتیم شیائومی ۱۴ به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز شده است. همچنین این دستگاه به یک باتری ۴۶۱۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که از شارژ سیمی ۹۰ وات و شارژ سریع ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها پرچمدار جدید شیائومی سیستم عامل تازه معرفی‌شده این شرکت یعنی HyperOS را پردازش خواهد کرد.

در قسمت دوربین نیز پرچمدار جدید شیائومی به سه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی از کمپانی لایکا (Leica) مجهز شده است (اصلی، فوق‌عریض و تله‌فوتو) که در ماژول چهارگوش روی پنل پشتی دستگاه جا سازی شده است. در بالای این نمایشگر نیز از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی استفاده شده است.

شیائومی 14 پرو


مشخصات xiaomi 14
نمایشگر ۶.۳۶ اینچی OLED
پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳
رم ۸، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت
دوربین سه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی [اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو]
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
سیستم عامل HyperOS
باتری ۴۶۱۰ میلی آمپر ساعتی

قیمت شیائومی ۱۴

شیائومی جدید در چهار پیکربندی به بازار عرضه خواهد شد. نسخه ابتدایی xiaomi 14 با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای داخلی ۳۹۹۹ یوان (حدود ۵۴۵ دلار) قیمت دارد. سایر ابعادهای آن شامل ۱۲/۲۵۶، ۱۶/۵۱۲ و ۱۶/۱۰۲۴ گیگابایت می‌شود که به ترتیب ۴۲۹۹، ۴۵۹۹ و ۴۹۹۹ دلار قیمت گذاری شده‌اند.

مشخصات شیائومی ۱۴ پرو

شیائومی 14 پرو

شیائومی ۱۴ پرو از نمایشگر ۶.۷۳ اینچی LTPO با وضوح ۲K و حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ بهره می‌برد. نکته قابل‌توجه این نمایشگر استفاده از شیشه محافظ ساخته‌شده توسط شیائومی با نام Xiaomi Longjing Glassاست که بنا بر گفته خود شیائومی، از محافظ سرامیکی اپل و گوریلا گلس ویکتوس ۲ بسیار قدرتمندتر است.

از نظر دوربین تفاوت زیادی بین xiaomi 14 و ۱۴ xiaomi pro وجود ندارد و برادر بزرگ‌تر نیز همچنان دارای ۳ سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است. با این وجود، سنسور اصلی دستگاه دارای فناوری دیافراگم متغیر Stepless است. در بالای نمایشگر آن نیز یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی وجود دارد.

این دستگاه از باتری ۴۸۸۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۱۲۰ وات و شارژ سریع ۵۰ وات بهره می‌برد. سیستم‌عامل اجرایی این یکی پرچمدار شیائومی نیز توسط  HyperOS پشتیبانی می‌شود.

مشخصات xiaomi pro 14
نمایشگر ۶.۷۳ اینچی LTPO
پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳
رم ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت
دوربین سه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی [اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو]
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
سیستم عامل HyperOS
باتری ۴۸۸۰ میلی آمپر ساعتی

 

دستگاه‌های شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو از ۳۱ اکتبر (۹ آبان) وارد بازار خواهند شد.

نسخه تیتانیومی xiaomi 14 پرو

رنگبندی شیائومی 14 و 14 پرو

پرچمدار شیائومی همچنین نسخه ویژه‌ای تحت عنوان Titanium دارد که از ۹۹ درصد تیتانیوم خالص ساخته شده و در آن از شیشه محافظ Xiaomi Longjing Glass استفاده شده است.

قیمت شیائومی ۱۴ پرو

نسخه ابتدایی آن نیز با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۴۹۹۹ یوآن (۶۸۳ دلار) عرضه می‌شود. سه پیکربندی دیگر نیز از این دستگاه وجود دارد که قیمت آن‌ها در جدول زیر می‌تونید مشاهده کنید:

۱۶/۵۱۲ گیگابایت ۵۴۹۹ یوان
۱۶ گیگابایت/۱ ترابایت ۵۹۹۹ یوان
۱۶ گیگابایت/۱ ترابایت [نسخه تیتانیوم] ۶۴۹۹ دلار

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x