در متن جامعه
موضوعات داغ

ساخت ماسک صورت خانگی با زردچوبه

زردچوبه از محبوب‌ترین ادویه های جا افتاده در بین تمامی مردم جهان  است که برای ساخت ماسک صورت خانگی با زردچوبه نیز به کار می‌رود.

به گزارش تلنگر؛ زردچوبه به علت داشتن خواص بی‌شمار اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است، یکی دیگر از کاربردهای آن، ماسک صورت خانگی با زردچوبه از زمانی که به عنوان یکی از جدیدترین ابر غذاها معرفی شد که البته دلیل خوبی هم دارد. به لطف خواص ضدالتهابی که دارد، فواید زیادی برای سلامتی دارد. به همین دلیل برای مراقبت از پوست عالی است. این خواص به از بین بردن آکنه دردناک و سایر بیماری های پوستی کمک می کند.

بنابراین امروز یک دستور العمل ماسک صورت زردچوبه سالم را به اشتراک می گذاریم تا به پوست شما کمک کند بعد از یک زمستان طولانی درخشش جوانی خود را بازگرداند.

مواد مورد نیاز برای ماسک صورت خانگی با زردچوبه

مواد مورد نیاز برای ساخت ماسک صورت خانگی با زردچوبه

بلغور جو دوسر ۱/۲ فنجان
پودر زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
عسل مانوکا ۱ قاشق غذاخوری
آب ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماسک صورت خانگی با زردچوبه

تهیه ماسک عسل و زردچوبه

در اینجا نحوه تهیه ماسک صورت خانگی با زردچوبه را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه ماسک صورت زردچوبه:

در ابتدای تهیه ماسک باید عسل و زردچوبه را مخلوط کنید. با ریختن زردچوبه و عسل در بلغور جو دوسر شروع کنید. اگر عسل بسیار غلیظی مانند عسل من است، آن را به مدت ۵ یا ۱۰ ثانیه در مایکروویو گرم کنید. همه چیز را با هم مخلوط کنید – باید یک خمیر فوق العاده غلیظ تشکیل شود.

مقداری آب اضافه کنید. سپس حدود یک قاشق غذاخوری آب اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. آب بیشتری اضافه کنید تا به قوام هوموس گلوله تبدیل شود.

برای ماسک صورت خانگی با زردچوبه از مخلوط کن استفاده کنید. از مخلوط کن استفاده کنید تا آن را به یک قوام خمیری تبدیل کنید و هر گونه توده بزرگ را از بین ببرید.

ماسک صورت زردچوبه را روی صورت‌تان بمالید و بگذارید ۵-۱۰ دقیقه روی صورت استراحت کند و بماند. آن را به صورت خود بمالید و بگذارید ۵-۱۰ دقیقه بماند. مقدار اضافی آن را با یک حوله کاغذی پاک کنید و در سطل زباله بیندازید، در انتها صورت خود را با آب ولرم بشورید. اگر پوست حساسی دارید این ماسک را بیشتر از دو یا سه بار در هفته استفاده نکنید.

با یک لایه از مرطوب کننده معمولی صورت خود را به پایان برسانید. حتما لباس های قدیمی بپوشید، زیرا زردچوبه می تواند پارچه را لکه دار کند.

چطور ماسک عسل و زردچوبه را از روی صورت پاک کنیم؟

شاید نگران زرد شدن رنگ پوست به علت وجود زردچوبه در این ماسک باشید. نکته اول این است که از زردچوبه ارگانیک استفاده کنید و اگر در هنگام تهیه ماسک به مقدار و تناسب ترکیبات دقت داشته باشید و بیشتر از ۲۰ دقیقه ماسک را روی پوست قرار ندهید، این اتفاق نخواهد افتاد. در صورتی که رنگ پوستتان بعد از شست و شو زرد ماند از یک دستمال نم‌دار یا یک تمیز‌کننده ملایم پوست برای پاک کردن رنگ استفاده کنید. بهترین روش استفاده از دو تا ابر گرد کوچک است. ابرها را خیس کنید و صورت خود را با آن‌ها تمیز کنید. اگر بخواهید با دست این کار را انجام دهید، احتمال این که لباس شما کثیف شود زیاد است.

فواید ماسک صورت خانگی با زردچوبه

علاوه بر فواید ضد التهابی زردچوبه، بلغور جو دوسر به پاکسازی و مرطوب شدن پوست شما کمک می کند. و عسل یک مرطوب کننده است، به این معنی که رطوبت را از هوا می گیرد و آنچه در زیر است هیدراته می کند. بنابراین می توانید مطمئن باشید که این ماسک تمام کارهای مناسب را برای پوست خسته و خشک شما انجام می دهد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x