در متن جامعه

یک روش اساسی برای پاک کردن چربی هود

از مهمترین وسایل هر آشپزخانه می‌توان به هود اشاره کرد، به همین علت نیز پاک كردن چربی هود یکی از مواردی است که باید بدانید چطور آن را انجام دهید تا هود شما هم تمیز شود وهم آسیب نبیند.

به گزارش تلنگر؛ پاک کردن چربی هود آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های پاکیزگی خانه است چرا که با تمام غذاها ارتباط نزدیکی دارد. حیاتی است که نه تنها به زیبایی و تمیزی آشپزخانه کمک می‌کند؛ بلکه از نظر بهداشتی نیز حائز اهمیت است. بهترین روش برای پاک کردن هود آشپزخانه، نظافت مرتب و هفتگی آن است. چربی‌ها که معمولاً از بخارات غذا به هود می‌رسند، باید سریعاً پاک شوند تا از تجمع آن‌ها جلوگیری شود.

هود نه تنها ذرات آلوده هوا را به داخل خود می‌کشد، بلکه باعث تصفیه هوا هم می‌شود. از این رو شما باید در حفظ تمیزی آن نهایت دقت عمل را داشته باشید. همچنین این دقت نظر در تمیزکاری باعث جلوگیری از کاهش عملکرد و افت طول عمر آن هم می‌شود. چربی‌زدایی از هود به نظر ممکن نمی‌آید؛ اما با استفاده از ترفندها و روش‌های مناسب می‌توان به نتیجه دلخواه رسید.

شیوه پاک کردن چربی هودپاک کردن هود آشپز خانه با فوم پاک کننده

ساختار داخلی هودها می‌تواند از مواد مختلفی باشد؛ از جمله پلاستیک، آهن ضدزنگ و مس. برای هودهای پلاستیکی می‌توانید از تمیزکننده‌ها یا مایع ظرف‌شویی استفاده کنید. برای تمیزکاری هودهای آهنی ضدزنگ، ترکیب آب و صابون گرم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. برای هودهای مسی نیز، پاک‌کننده‌های مخصوص مس بهترین انتخاب هستند.

برای تمیز کردن گاز شیشه‌ای و همچنین قسمت بیرونی هود، استفاده از محلول شیشه پاک‌کن یکی از بهترین راه‌حل‌هاست. برای مثال، مناسب‌ترین راه برای تمیز کردن هود با بدنه شیشه‌ای، استفاده از شیشه پاک‌کن و روزنامه است. برای هودهای استیل، مواد شوینده با تترا بهترین گزینه هستند.

در صورت نداشتن شوینده حاوی تترا، ترکیب سرکه و آب نیز می‌تواند برای پاک کردن چربی هود استیل مؤثر باشد.

هود شیشه‌ای مشکی را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن هود شیشه‌ای مشکی می‌تواند با استفاده از سرکه سفید به عنوان یک پاک‌کننده قوی انجام شود. سرکه سفید با خاصیت اسیدی که دارد، به راحتی چربی‌های سخت را از سطح هود پاک می‌کند. برای این کار، سرکه سفید را در یک بطری اسپری بریزید و آن را روی سطح هود اسپری کنید. سپس با استفاده از یک دستمال نخی یا حوله، سطح آن را تمیز نمایید.

دقت کنید که استفاده از اسکاچ سفت یا سیم ظرف‌شویی می‌تواند باعث ایجاد خش و حتی ترک‌خوردن هود شیشه‌ای مشکی شود. درعین‌حال پیشنهاد می‌کنیم که برای تمیز کردن گاز و هود آشپزخانه، به خصوص قسمت‌های بیرونی آن، از پاک‌کننده‌های مخصوص شرکت پاکسان استفاده کنید. این محصولات، از آسیب دیدن هود جلوگیری می‌کنند و در عین حال، درخشندگی خاصی هم به آن می‌بخشند. توجه داشته باشید که از وارد کردن فشار زیاد روی شیشه خودداری کنید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود.

پاک کردن چربی هود شیشه‌ایتمیز کردن هود شیشه ای

برای پاک کردن هود آشپزخانه شیشه‌ای بدون وارد شدن آسیب به آن، می‌توانید از روش‌های طبیعی و مواد خانگی استفاده کنید. ابتدا با محلولی از آب گرم و مایع ظرفشویی سطح هود را تمیز نمایید. سپس مخلوطی از سرکه سفید و آب را با نسبت یک به یک ترکیب کنید. این محلول علاوه بر اینکه چربی را از شیشه پاک می‌کند، خط و خراش‌های قبلی را هم تا حد زیادی می‌پوشاند.

در ادامه، با کمک یک اسفنج یا دستمال نرم، سطح شیشه را کاملاً تمیز و سپس خشک کنید. همان‌طور که گفتیم، بهتر است هر زمان که چربی روی هود جمع شد، سریعاً آن را تمیز کنید.

علاوه بر روش‌های خانگی، می‌توانید از محصولات مخصوص هود شیشه‌ای نیز استفاده کنید. برای مثال، پاک‌کننده سطوح حاوی مواد ضد چربی و ضد لکه است که به تمیزکاری و نظافت هود کمک می‌کند. با این حال، قبل از استفاده از هر گونه مواد شوینده، به دقت دستورالعمل تولیدکننده را مطالعه کرده و مطمئن شوید که محصول مورد نظر برای هود شما مناسب است. با رعایت این نکات و تمیزکاری منظم، می‌توانید برای پاک کردن چربی هود شیشه‌ای خود را تمیز و درخشان کرده و شاهد عملکرد بهینه آن باشید.

قوی‌ترین پاک‌کننده چربی هود

یکی از قوی‌ترین ماده شوینده برای پاک کردن چربی هود ، محلولی است که از ترکیب سرکه سفید و آب تشکیل شده باشد. برای تهیه این گزینه، می‌توانید نصف لیوان سرکه را با مقدار مساوی آب ترکیب کنید. این محلول به دلیل اسیدیته مناسب، به خوبی چربی‌های سخت را از روی هود حذف می‌کند و بوی ناخوشایند ناشی از گریس را هم از بین می‌برد.

از سوی دیگر، پاک‌کننده‌های چندمنظوره مخصوص نیز برای تمیزی سطوح مختلف خانه مفید هستند. این نوع پاک‌کننده‌ها دارای ترکیبات ضدعفونی‌کننده هستند که به خوبی باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برند. همچنین، معمولاً دارای عطرهای خوشبویی هستند که برای تازگی و نظافت محیط بسیار مناسب‌اند.

با این حال فراموش نکنید که بعضی از مواد مثل وایتکس یا آمونیاک به خاطر غلظت بالایی که دارند، باعث آسیب دیدن هود می‌شوند. پس شما باید از یک گزینه کاربردی و مطمئن استفاده نمایید تا ظاهر هود شما آسیبی نبیند.

روش تمیز کردن موتور هود آشپزخانهیک روش اساسی برای پاک کردن چربی هود

۲ روش کاربردی برای پاک کردن چربی هود و موتور آن پیش روی شما قرار دارد. مورد اول، بخار آب است؛ ابتدا موتور را باز کرده و با توجه به میزان چربی و آلودگی داخل آن، ظرف مناسبی را روی گاز گذاشته و از آب پر کنید. صبر کنید تا آب شروع به جوش آمدن و سپس بخار شدن کند. در این حالت، بخار آب وارد موتور شده و چربی و گرد و غبار را حل می‌کند. به همین خاطر، آلودگی‌های موتور بدون آسیب به قطعات مختلف از بین می‌روند. پس از نیم ساعت، گاز را خاموش کرده و ظرف آب را بردارید. سپس با یک تکه پارچه نرم، سطح موتور را که اکنون با بخار آب روان شده، تمیز کنید.

همچنین می‌توانید برای تمیز کردن هود آشپزخانه و فن داخل آن، از مواد شوینده مناسب هم استفاده کنید. در این صورت، موتور را باز کرده و مواد شوینده را روی آن اسپری کنید. بعد از چند دقیقه که چربی‌ها در محلول غوطه ور شدند، یک پارچه نرم بردارید و سطح موتور را تمیز کنید. در نهایت، با حوله یا دستمالی نرم، باقی مانده مواد شوینده را پاک کرده و آن را کاملاً خشک کنید.

پاک کردن چربی هود قدیمی

برای پاک کردن چربی هود آشپزخانه، ابتدا فیلترها را جدا کنید و آن‌ها را با مایع شوینده یا محلول گاز پاک‌کن بشویید. سپس برای تمیزکاری بدنه هود، از ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده نمایید. برای این امر، مقداری جوش شیرین را با سرکه مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. سپس آن را به سطح هود بزنید و چند دقیقه صبر کنید. توجه داشته باشید که جوش‌شیرین را روی فیلتر هود نریزید تا سوراخ‌های آن مسدود نشوند. درنهایت پس از خشک شدن خمیر، سطح هود را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

می‌توانید از ترکیب جوش‌شیرین و آب به صورت محلول هم استفاده کنید؛ به این صورت که مقداری آب را داخل اسپری آبپاش ریخته و سپس جوش‌شیرین را اضافه کنید تا به خوبی در آب حل شود. محلول را به هود اسپری کرده و سپس با دستمال نخی، آن را خشک کنید.

یک مدل دیگر هم درست کردن خمیر جوش‌شیرین و آب است. در این صورت باید مقدار کمتری از آب را با حجم بیشتری جوش شیرین مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به وجود بیاید. این ترکیب را می‌توانید روی یک مسواک نرم یا اسکاچ زده و سپس روی چربی‌های هود بزنید. در نهایت، خمیر را با دستمال نخی برداشته و سپس آن را کاملاً خشک کنید.

استفاده مرتب و منظم از این روش‌ها، به نظافت و ماندگاری بیشتر هود شما کمک می‌کند.

نحوه پاک کردن چربی توری هودشستن فیلتر هود آشپزخانه

برای تمیز کردن هود آشپزخانه و فیلتر توری آن می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده نمایید. ابتدا فیلتر را از بست‌های مخصوص جدا کرده و سپس از هود جدا کنید. می‌توانید از پاک‌کننده‌های چربی‌زدا، جوش شیرین یا سرکه برای تمیزی و آزادسازی چربی‌ها و ذرات ریز موجود در فیلتر هود، کمک بگیرید.

با این حال، یک روش مؤثرتر برای تمیزکاری فیلتر توری، استفاده از قرص ماشین ظرفشویی است. برای این کار، فیلتر را در آب گرم قرار داده و با استفاده از قرص ماشین ظرفشویی، آن را خیس کرده و سپس با یک برس پرزدار، چربی‌ها را از روی فیلتر پاک کنید. پس از این مرحله، آب جوش را روی فیلتر بریزید تا نرم‌تر شود. سپس با کمک برس یا مسواک، فیلتر را با دقت تمیز کنید. درنهایت آن را با آب گرم شستشو داده و خشک نمایید.

توجه داشته باشید که حتماً به نوع فیلتر و نکات مربوط به نگهداری اجزای مختلف آن (مانند الیافی یا ذغالی) توجه کنید تا مشکلی برای آن پیش نیاید. نکته مهم دیگر اینکه پس از شستشو، فیلتر را به خوبی خشک کنید تا به سرعت در هود قرار بگیرد. با رعایت این مراحل و توصیه‌ها می‌توانید فیلتر توری هود آشپزخانه را به صورت مؤثر و بهداشتی تمیز کنید.

نحوه برق انداختن شیشه هود

با توجه به تمامی نکاتی که تا اینجا گفته شد، پاک کردن هود آشپزخانه می‌تواند به راحتی انجام شود. برای انجام این کار، ابتدا باید سطح خارجی شیشه هود را با یک دستمال نرم خیس کنید تا ذرات گرد و غبار از بین بروند. سپس از یک محلول شوینده ملایم یا محلول‌هایی که معرفی کردیم و برای شیشه مناسب هستند، استفاده کنید. در نهایت با کمک دستمال یا اسفنج نرم، به دقت شیشه هود را پاک کنید. در این مرحله می‌توانید با حرکات دایره‌ای یا خطی، سطح را به خوبی خشک نمایید تا لکه‌ای روی آن باقی نماند.

در هر صورت برای از بین بردن لکه‌های معمولی مثل اثر انگشت، از شیشه پاک‌کن استفاده نمایید که باعث بهبود کارکرد هود و حفظ زیبایی آن می‌شود.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x