سینما و تئاتر

معرفی برنامه اسکار مهران مدیری + تحلیل قسمت اول

برنامه اسکار مهران مدیری تازه‌ترین کار آقای مدیری است که در غالب یک برنامه چالش‌محور در ژانر سرگرمی برای شبکه نمایش خانگی تولید شده است.

به گزاش تلنگر؛ اسکار، محصول جدید مهران مدیری برای شبکه نمایش خانگی، یک رئالیتی شوی چالش محور است که مهمانان آن همگی از بازیگران و افراد مشهور هستند. در برنامه اسکار مهران مدیری، او و محمدرضا درخشان به عنوان مجری جلوی دوربین حاضر می‌شوند. مهران مدیری، به‌عنوان کارگردان هنری و مجری اصلی برنامه و نیما شعبان نژاد به‌عنوان دستیار مجری اصلی حضور خواهند داشت. نویسندگان این مجموعه احمدرضا کاظمی (سرپرست نویسندگان)، امین انتظاری، امیرکیا قزوینی، محمدامین فرشادمهر، امین محمد، یوحید قنات آبادی، محمدعلی محمدپور و پویا خاک‌بازان هستند.

موضوع برنامه اسکار مهران مدیریقسمت اول برنامه اسکار مهران مدیری

در برنامه اسکار، هر فرد تلاش می‌کند چالش خود را به خلاقانه‌ترین روش ممکن انجام دهد و رقابت بر سر تندیس اسکار خواهد بود. هر مهمان که به این برنامه دعوت می‌شود بر اساس نحوه انجام چالش خود، از مجری اصلی برنامه (مهران مدیری) امتیاز دریافت می‌کند و براساس همین امتیازهایی که دریافت کرده‌اند، برنده تندیس اسکار مشخص می‌شود. همچنین مهمانی که کمترین امتیاز را دریافت کند، یک مسئولیت اجتماعی برعهده خواهند گرفت.

زمان پخش سریال اسکار مهران مدیری

دوشنبه ها ساعت ۸ صبح از وب سایت باکس نمایش خانگی

تعداد قسمت های سریال جدید تندیس اسکار

سریال اسکار مهران مدیری در ۲۰ قسمت آماده پخش می باشد. هر فصل ۴ قسمت است، درهر قسمت ۵ کمدین معروف حضور دارند که با سوالات و چالش های مختلفی روبرو می شوند و در پایان هر فصل عملکرد شرکت کنندگان مورد بررسی قرار می گیرد تا به آنها امتیاز داده شود.

بازیگران اسکار مهران مدیری سریال ایرانی جدید ۱۴۰۲بازیگران سریال اسکار

غلامرضا نیکخواه، الیکا عبدالرزاقی، نعیمه نظام دوست، سحر ولدبیگی و نصرالله رادش

قسمت اول برنامه اسکار مهران مدیریمجری برنامه اسکار

اما برنامه «اسکار» با کارگردانی و اجرای مهران مدیری، پس از مدت‌ها حرف‌وحدیث و حاشیه بالاخره امروز منتشر شد.

قسمت اول برنامه «اسکار» صبح امروز روی پلتفرم فیلیمو منتشر شد تا اولین تجربه برنامه‌سازی مهران مدیری خارج از قاب تلویزیون در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

مدیری درباره «اسکار» چه گفت؟برنامه اسکار کپی بود

اینکه برنامه «اسکار» مانند بسیاری از برند‌های حوزه سرگرمی طی سال‌های اخیر، نسخه ایرانی از یک تجربه موفق خارجی است را پیش‌تر رسانه‌ها مورد تأکید قرار داده بودند، اما این نکته‌ای است که مهران مدیری در آغاز قسمت اول این برنامه در این خصوص توضیح داد.

مدیری در دقایق ابتدایی قسمت اول «اسکار» ضمن ارائه توضیحاتی درباره این برنامه گفت: این برنامه کپی‌برداری از برنامه‌ای خارجی به‌نام «تسک مستر» است که پیش‌تر در کشور‌های دیگر آزموده شده و می‌توانید نمونه‌های اصلی آن را هم مشاهده کنید، اما تیم نویسندگان و اتاق فکر این برنامه تلاش کرده‌اند ساختار آن را ایرانیزه کنند.

وی گفت: بخش‌هایی از برنامه کپی‌برداری از برنامه اصلی است و بخش‌هایی هم حاصل ایده‌ها و خلاقیت‌های اتاق فکر «اسکار» است. قرار بود در ابتدای برنامه ایده‌هایی مانند فرش قرمز و استقبال از مهمانان هم داشته باشیم، اما ترجیح دادیم بدون این قرتی‌بازی‌ها برنامه را شروع کنیم تا فضای خودمانی‌تری داشته باشد.

به گفته مدیری هر چهار قسمت از «اسکار» با میزبانی از چهار چهره آشنا برای مخاطبان برگزار می‌شود و در هر قسمت چالش‌هایی برای رقابت میان این چهار مهمان طراحی شده است.

 در اسکار چه می‌گذرد؟

اینکه نسبت فضای برنامه «اسکار» چه نسبتی با این مجسمه طلایی دارد و چرا این جایزه معتبر بین‌المللی در حوزه سینما به‌عنوان نماد برنامه انتخاب شده است، هنوز مشخص نیست، به خصوص که بخش عمده‌ای از چالش‌های طراحی شده برای قسمت این برنامه هیچ ارتباطی با سینما نداشت و غالبا فضایی سرگرم‌کننده و مفرح داشت.

نیما شعبان‌نژاد که پیش‌تر در برنامه «خندوانه» به‌عنوان کمدین در کنار رامبد جوان قرار گرفته و به شهرت رسیده بود، بعد از تجربه هم‌بازی شدن با مهران مدیری در سریال «هیولا»، حالا تبدیل به دستیار ارشد او در اجرای «اسکار» شده است.

بنابر آنچه در قسمت نسخت مطرح شد، هر قسمت از برنامه دو بخش دارد؛ بخشی از چالش‌ها درون استودیوی اصلی شکل می‌گیرد و بخشی دیگر در فضای ویلایی خارج از استودیو. اجرای چالش‌های خارج از استودیو را نیما شعبان‌نژاد برعهده خواهد داشت و در بخش‌های داخل استودیو هم مهران مدیری سکان‌دار اصلی اتفاقات است.

 قسمت اول «اسکار» چگونه بود؟

هر چند مهران مدیری تلاش کرد بخشی از آشفتگی‌های قسمت اول برنامه «اسکار» را تبدیل به یک بازی برای مفرح‌تر شدن فضای اجرای خود کند، اما به‌طرز مشهودی، بلاتکلیفی در طراحی بخش‌های مختلف، در گام اول مشخص بود و حتما برنامه در قسمت‌های بعد نیاز به بازنگری جدی برای ریتم بهتر و چیدمان هدفمند‌تر اتفاقات دارد.

مهمانان قسمت اول شامل الیکا عبدالرزاقی، غلامرضا نیکخواه، سحر ولدبیگی و نصراله رادش، قابل پیش‌بینی‌ترین مهمانان برای برنامه‌ای با اجرای مهران مدیری بودند و لااقل از منظر ترکیب مهمان، قسمت اول «اسکار» هیچ شگفتی‌ای نداشت.

البته هر چهار مهمان حضوری پرانرژی در برنامه داشتند و لحظات مفرحی را هم خلق کردند، اما در یک نمای کلی، بازهم شاهد حضور چهره‌های تکراری در تولیدات سرگرمی‌محور شبکه خانگی بودیم و فقدان ایده‌پردازی برای استفاده از ظرفیت چهره‌های تازه‌تر در این برنامه هم نمود داشت.

یکی دیگر از نکات فرامتنی در قسمت اول «اسکار» که یادآور برخی تجربه‌های گذشته مهران مدیری است، حضور پررنگ اسپانسر در بخش‌های مختلف برنامه است. این برنامه با حمایت «اسنوا» به تولید رسیده و فراتر از بهره‌گیری از تلویزیون بزرگی که برند این شرکت را بر خود دارد، در دو فراز نسبتا طولانی، نیما شعبان‌نژاد به تبلیغ مستقیم ویژگی‌های محصولات این شرکت می‌پردازد که در صورت استمرار این رویکرد به بحث اسپانسرینگ برنامه، همین بخش می‌تواند تبدیل به اصلی‌ترین پاشنه آشیل «اسکار» شود.

«اسکار» در قسمت اول، می‌تواند مخاطب را با خود همراه کند و لحظات مفرحی را هم خلق می‌کند، اما قطعا برای تبدیل شدن به یک برند فراگیر و پرمخاطب، راه پردست‌اندازی پیش روی خود دارد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x