در متن جامعه

8 آموزش اصولی زاویه سازی فک در خانه

زاویه سازی فک در معیارهای امروزی جزو زیبایی شناسی قرار دارد و بسیاری از افراد به دنبال روش‌های غیرطبیعی و جراحی هستند. اما شما می‌توانید تنها با انجام چند تکنیک ساده به معیاری که مدنظرتان است، برسید.

به گزارش تلنگر؛ زاویه سازی فک با ورزش یکی از راحت ترین کار هاست تا صورتتان زاویه های خاصی به خود بگیرد. وقتی صحبت از به دست آوردن خط فک خوب می شود، اطلاعات غلط و توصیه های بی فایده زیادی وجود دارد. در این مقاله می‌خواهم چند توصیه عملی ارائه کنم که در واقع خط فک زیباتری به شما می‌دهد.

چگونه زاویه فک داشته باشیم زنانه

ما معمولاً هنگام ورزش به بدن خود توجه کافی می کنیم، اما فراموش می کنیم که عضلات صورت ما نیز ممکن است نیاز به تمرین داشته باشند. و این فقط در مورد داشتن یک خط فک مشخص نیست. یک متخصص پیشنهاد می کند که انجام این تمرینات ممکن است به جلوگیری از گردن درد، سردرد و درد فک کمک کند.

۱. «خم کردن گردن به بالا» (Neck curlup)

این حرکت شبه درازنشست اما برای گردن خود در نظر بگیرید. در این حرکت باید روی زمین دراز بکشید و زبان خود را به سقف دهانتان فشار دهید. این کار برای تقویت ماهیچه‌های جلوی گردن مناسب است. برای اجرای این حرکت باید مراحل زیر را طی کنید؛ سپس چانه‌ی خود را به سمت سینه‌اتان آورده و سپس سر خود را کم‌وبیش به اندازه‌ی ۵ سانتی‌متر بالا بیاورید. حواستان باشد شکمتان را بلند نکنید و چانه را هم رو به بالا نگیرید.

کار خود را با انجام ۳ ست و ۱۰ تکرار آغاز کنید و با گذشت زمان حجم تمرینی خود را افزایش دهید. حرکات را به‌ آرامی انجام دهید، زیرا این ماهیچه‌ها معمولا به کار گرفته نشده‌اند و انجام سریع حرکت ممکن است منجر به گرفتگی گردن یا وارد شدن فشار زیادی و آسیب دیدن شود.

۲. حرکت «تکیه به ترقوه» (Collar bone backup) برای داشتن فک خوش‌فرم

این حرکت را می‌توانید به صورت نشسته، ایستاده یا خوابیده به پشت انجام دهید. برای اجرای این حرکت مراحل زیر راح طی کنید. سر خود را هم‌تراز با زمین نگه دارید و سپس آن را چند سانتی‌متر عقب ببرید و دوباره جلو بیاورید تا انقباض و شل شدن ماهیچه‌های پیرامون گلو را احساس کنید.

کار خود را با انجام ۳ ست با ۱۰ تکرار آغاز کنید و در آینده تلاش کنید هر بار ماهیچه‌ها را برای بیش از ۳۰ ثانیه در حالت انقباض نگه دارید. حواستان باشد گوش‌های شما بالای شانه‌ها قرار بگیرند و سرتان هم موازی با زمین باشد و به جلو یا عقب خم نشود.

۳. حرکت «قفل کردن زبان» (Tongue twister) برای داشتن فک زاویه‌دار

این حرکت برای تقویت و تمرکز روی ماهیچه‌های زیر چانه مناسب است. برای اجرای این حرکت مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. این حرکت به این صورت است که باید زبان خود را روی سقف دهان خود درست پشت دندان‌ها قرار دهید و تحت فشار قرار بگیرد.

شروع به زمزمه و در آوردن صدای «هوووم» کنید و بگذارید در دهانتان ارتعاش صورت بگیرد. این لرزش منجر به فعال شدن ماهیچه‌ها می‌شود. این لرزش را باید چند بار تکرار کنید.

۳ ست را با ۱۵ تکرار انجام دهید.

۴. حرکت «صدا در آوردن» (Vowel sounds) برای داشتن فک زاویه‌دار و خوش‌فرمصدا در آوردن با دهان

این حرکت برای تقویت و تمرکز روی ماهیچه‌های پیرامون دهان و کناره‌ی لب‌ها مناسب است. برای انجام این حرکت مراحل زیر را انجام دهید.

دهان خود را کاملا باز کنید و سپس صدای «اُ» (O) و بعد «ای» (E) را در آورید.

 

حتما این کار با اغراق و صدای بلند انجام دهید و حواستان باشد زبانتان به دندان‌ها نخورد.

۳ ست را با ۱۵ تکرار انجام دهید.

۵. حرکت «بالا آوردن چانه» (Chinup) برای داشتن فک زاویه دار

حرکت دادن چانه به سمت جلو

حرکت زیر برای تقویت و تمرکز روی ماهیچه‌های چهره و چانه مناسب است. برای اجرای این حرکت گام‌های زیر را انجام دهید.

با بسته نگه داشتن دهان خود، فک پایینی را به بیرون فشار دهید و لب پایینی خود را بالا بیاورید.

شما باید کشش را درست زیر چانه و در خط فک احساس کنید.

این تمرین را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در این وضعیت قرار بگیرید و سپس به چانه خود استراحت دهید.

۳ ست را با ۱۵ تکرار انجام دهید.

چگونه زاویه فک داشته باشیم مردانه

وقتی در آینه نگاه می‌کنید و فکر می‌کنید «ای مرد، ای کاش خط فک من تیزتر بود»، آنچه واقعاً متوجه می‌شوید ترکیبی از چند ترکیب کلیدی است. این را به عنوان چارچوب خط فک خود در نظر بگیرید. فک پایین شما، یا استخوان فک پایین، شکل اصلی خط فک شما را دیکته می کند.

زاویه سازی فک شما هرچه پهن تر و برجسته تر باشد، خط فک شما چشمگیرتر به نظر می رسد. تاثیر چانه خود را در زاویه سازی فک فراموش نکنید. یک چانه قوی و برجسته واقعا می تواند این خط فک را تقویت کند.

در اینجا در مورد پوست و لایه چربی که درست زیر آن قرار دارد صحبت می کنم. هرچه چربی کمتری در این ناحیه داشته باشید، شکل طبیعی استخوان فک شما با وضوح بیشتری می درخشد و عضلات فک که زیر گوش قرار گرفته اند. این مورد مربوط به ماهیچه های جونده شماست. آنهایی که برای جویدن استفاده می کنید. یک عضله ماساژور خوب می‌تواند به خط فک شما ظاهری مربع‌تر و مشخص‌تر بدهد.

در ادامه چگونگی تأثیرگذاری بر هر یک از این عوامل صحبت کنیم:

تاثیر ساختار استخوان در داشتن زاویه فک

داشتن زاویه فک بیشتر به ژن های شما بستگی دارد. اگر با شکل خاصی متولد شده اید، به نوعی در شما وجود دارد. متأسفانه، این یکی نیز در دست ژنتیک است. مگر اینکه بخواهید مسیر جراحی را دنبال کنید، که برای همه مناسب نیست. تنها راه واقعی برای تغییر و داشتن زاویه فک دائمی عمل جراحی است.

استخوان نرم

اینجا جایی است که شما باید مقداری کنترل دارید. شما نمی توانید کاهش چربی را فقط برای صورت خود هدف قرار دهید، اما اگر به طور کلی آن را کم کنید، آن را در خط فک خود نیز خواهید دید. ضربان قلب را بالا ببرید، غذاهای ناسالم را کاهش دهید و آب زیادی بنوشید.

اگر نمی توانید با فک خود حلقه های دوسر بازو را انجام دهید، جویدن آدامس می تواند به تقویت آن عضلات کمک کند. فقط به یاد داشته باشید، اعتدال کلیدی است. شما نمی خواهید در نهایت دچار اختلال TMJ شوید.

ورزش گردنعضلات گردن

برای انجام ورزش‌های خاص گردن همانند آنچه در آموزش‌های زاویه فک زنانه گفتیم، عمل کنید

ماساژ صورت

ماساژ دادن زیر گلو

ماساژ زیر خط فک

روتین خوب مراقبت از پوست را دست کم نگیرید. پاکسازی منظم، مرطوب کردن و استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند به سفت و کشسانی پوست شما کمک کند. ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم برای داشتن زاویه فک ترکیب جادویی هستند.

تکنیک وضعیت بدنی و استایل ایستادن برای داشتن زاویه فک

هرچه وضعیت بدن شما بهتر باشد، خط فک بهتر به نظر می‌رسد. این حرکت ساده است، در این حرکت باید گردن را بالا نگه دارید، شانه ها را عقب نگه دارید و سر را بالا نگه دارید. دیگر خبری از «گردن فناوری» نیست.

نکته خوب در مورد همه اینها این است که آنها در حال ترکیب هستند. ورزش کردن و بهتر غذا خوردن چربی بدن شما را کاهش می دهد و خط فک زیباتری به شما می دهد؛ اما بدیهی است که فواید دیگری نیز دارد.

درست کردن وضعیت ایستادن و استایل به صورت شما را بهتر می کند، اما برای بدن شما نیز عالی است. از آنجایی که این راه حل ها ترکیبی هستند، شما در واقع آنها را انجام خواهید داد زیرا شاهد پیشرفت هایی در زمینه های مختلف خواهید بود.

دیگر تکنیک های زاویه سازی فک

تکنیک‌های دیگری برای تقویت خط فک وجود دارد که مردم به آن‌ها قسم می‌خورند، و فکر می‌کنم در اینجا ارزش ذکر آنها را دارند. یکی از موارد مهم ماساژ زاویه سازی فک صورت است که گفته می شود جریان خون را تحریک می کند، تنش را کاهش می دهد و به دفع سموم کمک می کند.

با استفاده از غلتک های یشم یا ابزار گوا شا، می توانید به آرامی صورت و گردن خود را با تمرکز روی خط فک ماساژ دهید.

با این حال، شواهد علمی برای حمایت از این ادعاها محدود است، بنابراین ماساژ صورت را بیشتر به عنوان یک تکنیک آرامش بخش و مراقبت از پوست در نظر بگیرید تا یک مسیر قطعی برای رسیدن به خط فک تراشیده شده.

بعد تمرینات صورت است که برخی معتقدند می تواند به تقویت و مشخص شدن عضلات صورت و گردن کمک کند. این تمرین‌ها اغلب شامل انجام حرکات یا حرکات اغراق‌آمیز می‌شوند، مانند به هم زدن لب‌ها، کشش دهان خود را به طور گسترده، یا کج کردن سر خود به عقب برای نگاه کردن به سقف در حالی که فک پایین خود را به جلو می‌برید. باز هم، این تمرینات ممکن است به بهبود زاویه سازی فک عضلانی کمک کند، اما شواهد علمی پشت آنها محدود است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x