تولید و تجارت

۳نکته مهم که باید هنگام تعمیر پکیج در تهران رعایت کنید

در دنیای امروز اغلب مردم برای گرمایش و همچنین تامین آب گرم موردنیاز خود از پکیج دیواری استفاده می‌کنند: دستگاهی پیشرفته و بسیار کاربردی که یک‌تنه می‌تواند از پس گرم کردن انواع محیط‌های مسکونی، تجاری و غیره بر بیاید. اما همین سیستم گرمازای فوق‌حرفه‌ای گاهی ممکن است خراب و معیوب شود و البته که برای پکیج تولید شده توسط هر برند و کارخانه‌ای بالاخره دیر یا زود چنین روزی از راه می‌رسد! بنابراین صرف‌نظر از این که پکیج گرمایشی شما توسط یک شرکت معتبر و معروف تولید شده یا کارخانه‌ای متوسط با شهرتی کمتر، در هر صورت خوب است که با یک‌سری نکات مهم برای تعمیر این دستگاه گرمایشی آشنا شوید. برای همین در این مطلب تلتگر به نکات مهم هنگام تعمیر پکیج می‌پردازیم.

۳ نکته مهم در تعمیر پکیج

اگر برای تامین آب گرم مصرفی و گرمایش محیط خانه یا محل کار خود از پکیج دیواری استفاده می‌کنید، احتمالاً دست کم یکبار پیش آمده که متوجه شوید این دستگاه درست و حسابی کار نمی‌کند و حال و روز خوبی ندارد. در چنین شرایطی باید فوراً دست بکار شوید و حتماً این ۳ نکته مهم زیر را در تعمیر پکیج در تهران مدنظر قرار دهید:

  1. قطع کردن برق سیستم و بستن شیر گاز؛
  2. در تعمیر پکیج دست دست نکنید؛
  3. کمک گرفتن از تعمیرکار پکیج معتبر و حرفه‌ای؛

جا دارد این موضوع مهم را خاطرنشان کنیم که عیب یابی و تعمیرات پکیج دیواری به یک‌سری آیتم‌های مهم مانند تخصص، تجربه و مهارت نیاز دارد، مبادا فکر کنید هر کسی با دست گرفتن پیچ گوشتی و آچار می‌تواند از پس تعمیر و رفع عیب این دستگاه گرمایشی پیشرفته و حساس بر بیاید که اگر با چنین طرز فکری جلو بروید باید خودتان را برای ورود آسیب‌های جدی و بیشتر به قطعات مهم پکیج آماده کنید! متأسفانه بسیاری از مردم خودشان برای تعمیر پکیج دست به آچار میشوند تا از خرج های اضافی جلوگیری کنند. اما جالب است بدانید که در عمده مواردی که افراد بدون دانش فنی اقدام به تعمیرات پکیج می‌کنند، قطعات حساس این دستگاه گرمایشی مانند برد، پمپ، مشعل و مبدل های پکیج را خراب کرده و هزینه تعمیر آن را دو چندان می کنند؛ زیرا تعمیر پکیج یک کار بسیار تخصصی بوده و باید توسط تعمیرکاران و تکنسین‌های آموزش دیده و مجرب انجام شود.

قطع کردن برق سیستم و بستن شیر گاز

۳نکته مهم که باید هنگام تعمیر پکیج در تهران رعایت کنید

به محض این که متوجه شدید پکیج گرمایشی عملکرد نرمال و همیشگی خود را ندارد، دست بجنبانید و برق سیستم را قطع کنید و شیر گاز را ببندید. اگر هم بوی گاز به مشامتان رسید، کمی در و پنجره‌ها را باز بگذارید تا خیالتان بابت امنیت محل موردنظر راحت شود. سپس نگاهی به شیرهای ورودی پکیج بیندازید و همه آب گرم داخل دستگاه را تخلیه کنید. در آخر هم محض احتیاط از گیج‌های دما و فشار برای بررسی دما و فشار سیستم و اطمینان از این که روی صفر قرار گرفته باشند، کمک بگیرید.

در تعمیر پکیج دست دست نکنید

اغلب مردم وجود ایراد در لوازم خانگی مختلف به‌خصوص آبگرم کن، پکیج و غیره را چندان جدی نمی‌گیرند و گویا منتظرند که معجزه‌ای اتفاق بیفتد و این دستگاه‌ها خود به خود خوب شوند! در حالی که چنین کاری حداقل برای پکیج گرمایشی بسیار خطرناک است و نتیجه آن می‌تواند بیشتر خراب شدن این سیستم گرم کننده باشد. بگذارید این طور بگوییم در بسیاری از اوقات خرابی و ایرادی که در پکیج به وجود آمده با پرداخت هزینه‌ای نسبتاً کم برطرف می‌شود، به شرط این که سریعاً برای تعمیر پکیج اقدام کنید و اصطلاحاً نگذارید که زخم آن کهنه شود. در غیر این صورت همان ایراد به ظاهر کوچک باعث خرابی سایر قطعات دستگاه شده و در نهایت هم کار به جایی می‌رسد که ممکن است پکیج به طور کامل از کار بیفتد.

با این اوصاف اگر متوجه شدید که سیستم گرمایشی نمی‌تواند آب گرم موردنیاز یا گرمایش محیط را به‌خوبی تامین کند، صداهایی غیرعادی از آن شنیده می‌شود، دمای آب بیش از حد بالا است و به‌طور‌کلی یک‌چنین مشکلاتی، فوراً به فکر تعمیر آن باشید.

کمک گرفتن از تعمیرکار پکیج معتبر و حرفه‌ای

۳نکته مهم که باید هنگام تعمیر پکیج در تهران رعایت کنید

همان‌طور که گفته شد در صورت خرابی پکیج دیواری یک سری کارهای ساده اما به شدت مهم را باید خودتان انجام دهید مانند قطع کردن جریان برق دستگاه و بستن شیر گاز و غیره؛ اما در نهایت برای عیب یابی و تعمیر این سیستم گرمازا حتماً به افراد متخصص و کاربلد نیاز خواهید داشت. با مراجعه به یک چنین تعمیرکارانی خیالتان راحت است که به‌هیچ‌وجه خرج اضافی و بیهوده روی دستتان نمی‌ماند زیرا یک تعمیرکار معتبر و باتجربه در ابتدا همه تلاشش را می‌کند که ایرادات دستگاه گرم‌کننده با تعمیرات (چه جزئی و چه کلی) برطرف شود، اگر موفق نشد آن‌گاه از گزینه تعویض قطعات استفاده می‌کند. آن هم قطعاتی که کاملاً اورجینال و با‌کیفیت هستند و پس از نصب آن‌ها، پکیج دیواری پرقدرت و عالی همچون روز اولش کار خواهد کرد.

جمع بندی

اگر برای گرمایش محیط و تولید آب گرم بهداشتی از پکیج دیواری استفاده می‌کنید، در هنگام خرابی این دستگاه باید به چند نکته بسیار مهم توجه کنید؛ یعنی کشیدن دوشاخه دستگاه از پریز برق و قطع کردن گاز، اقدام فوری برای تعمیر سیستم گرمایشی و مراجعه به تعمیرکاران حرفه‌ای و معتبر. لازم به تذکر است کوتاهی در انجام هر یک از مواد گفته شده می‌تواند به قیمت خرابی هرچه بیشتر و جدی‌تر پکیج گرمایشی تمام شود و حسابی برایتان خرج بتراشد.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x