فوتبال

صعود تیم فوتبال نوجوانان ایران به جام جهانی پس از شکست یمن

تیم فوتبال نوجوانان ایران در ضربات پنالتی یمن را شکست داد و به نیمه نهایی جام ملت های زیر ۱۷ سال آسیا رسید تا مجوز حضور در جام جهانی را نیز کسب کند.

به گزارش تلنگر؛ دیدار تیم‌های فوتبال نوجوانان ایران و یمن از ساعت ۱۳:۳۰ امروز یکشنبه ۴ تیرماه در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا برگزار شد. در انتهای این دیدار تیم ملی کشورمان با شکست یمن در ضربات پنالتی به بازی های جام جهانی راه پیدا کرد.

دو تیم در حالی به تساوی بدون گل در پایان ۹۰ دقیقه قانونی این بازی رسیدند که برای صعود به نیمه نهایی و در پی آن کسب مجوز حضور در جام جهانی نوجوانان نیاز به برد داشتند.

شاگردان حسین عبدی در جریان بازی به خصوص در نیمه دوم با حفظ مالکیت توپ شانس زیادی برای کسب پیروزی داشتند و موقعیت‌های زیادی برای گلزنی خلق کردند. ایران حتی در دقیقه ۱۰ وقت‌های اضافه در نیمه دوم دروازه حریف را هم باز کرد که گل ملی پوش ایران آفساید اعلام شد.

در نهایت کار تعیین برنده بازی به ضربات پنالتی کشید و ایران موفق شد با نتیجه ۴ بر ۲ یمن را شکست بدهد.

در ضربات پنالتی عرفان درویش عالی، حسام نفری، اسماعیل قلی زاده و نیما اندرز برای ایران گلزنی کردند و ضربه محمد عسگری به گل تبدیل نشد. ستاره ایران در ضربات پنالتی آرشا شکوری دروازه بان تیم ملی بود که دو ضربه پنالتی یمنی‌ها را مهار کرد.

ایران با این برد به مرحله نیمه نهایی صعود کرد و در این مرحله به مصاف برنده بازی ژاپن و استرالیا می‌رود. تیم کشورمان البته صعودش به جام جهانی نوجوانان را قطعی کرد و به افتخار بزرگی دست یافت.

جام جهانی جوانان از ۱۰ نوامبر تا ۲ دسامبر ۲۰۲۳ به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد.

انتهای مطلب/م.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x