ارتباطات

نگاهی به 5 گوشی مناسب برای بازی

تلفن های همراه امروزه کاربرد های فراوانی افزون بر کارایی های اولیه ای که در گذشته داشتند دارند. یکی این کاربردها که برای کابران از اهمیت بالایی برخوردار است گوشی مناسب برای بازی می‌باشد. به همین علت امروز 5 گوشی برتر در این زمینه را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش تلنگر؛ با توجه به این که تنوع بالای گوشی‌های گیمینگ از برند‌های مختلف، همیشه باعث گرفتن تصمیمات دشواری برای خریداران می‌شود، اما در این مقاله قصد داریم با معرفی ۵ گوشی مناسب برای بازی انتخاب را برایتان آسان تر کنیم. بنابراین اگر با هدف اجرای بازی، قصد دارید یک گوشی بسیار قدرتمند را خریداری کنید و محدودیتی هم در بودجه‌ی خود ندارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بررسی مشخصات فنی گوشی مناسب برای بازی

برای معرفی گوشی مناسب برای بازی پیش از آنکه به سراغ تحلیل و بررسی موشکافانه برترین گوشی های گیمینگ برویم، به معرفی پوکو F5 یکی از جدیدترین و برجسته‌ترین گوشی‌های گیمینگ بازار در محدوده قیمت زیر ۲۰ میلیون تومان دانست که به تراشه‌ اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ مجهز شده است. اما بر اساس نتایج بنچمارک آنتوتو بهترین گوشی گیمینگ ۲۰۲۳، نوبیا رد مجیک ۸ پرو پلاس است که از تراشه‌ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه‌ رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی بهره می‌برد. در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

گوشی شیائومی ۱۳ لایت برای گیم

گوشی شیائومی 13 لایت برای گیم

Xiaomi 13 lite با بهره‌مندی از تراشه‌ ۴ نانومتری اسنپدراگون ۷ نسل ۱ با عملکرد گرافیکی پایدار به‌همراه نمایشگر ۶.۵۵ اینچ AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و اسپیکرهای استریو و ‌شارژ سریع ۶۷ وات، می‌تواند شیائومی ۱۳ لایت را به بهترین گوشی برای گیم و اولویت گیمرها تبدیل کنند. این گوشی توانایی اجرای بازی محبوب پابجی موبایل را با تنظیمات گرافیکی بالا و ۹۰ FPS دارد. قیمت این گوشی مناسب برای بازی چیزی در حدود حدود ۱۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان ‌می‌باشد.

شیائومی ۱۳ لایت بهترین گوشی گیمینگ است که با اندروید ۱۳ عرضه شده است، تا سه نسخه‌ بعدی این سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد. با قیمتی حدود ۱۶ میلیون تومان می‌توان سراغ مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ داخلی این گوشی رفت.

نوبیا رد مجیک ۸S پرو زد تی ای

نوبیا رد مجیک 8S پرو زد تی ای

با بررسی بهترین گوشی‌های گیمنیگ ۲۰۲۳، حتما به نوبیا رد مجیک ۸S پرو زد تی ای برخواهید خورد چون هم از بهترین حد امکانات یکی گوشی اندرویدی بهره می‌برد و هم نسبت‌به رقبایی مانند ROG ایسوس قیمت نسبتاً معقول‌تری در بازار ایران دارد.

نمایشگر ۶٫۸ اینچی AMOLED این گوشی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و نرخ ثبت لمس آن نیز به ۵۲۰ هرتز می‌رسد. وضوح این نمایشگر به ۱٬۱۱۶ در ۲٬۴۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی آن در حدود ۴۰۰ پیکسل‌بر‌اینچ خواهد بود. باتری ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با حداکثر توان ۸۰ وات از طریق درگاه USB Type-C 3.1 شارژ خواهد شد. نکته‌ی مثبت در مورد این درگاه پشتیبانی آن برای تبدیل شدن به خروجی ویدیو DisplayPort است؛ یعنی می‌توان با انتقال تصویر به یک نمایشگر ثانویه از اجرای بازی‌های موبایلی روی نمایشگر بزرگ‌تر از بازی لذت برد.

گوشی ZTE nubia Red Magic 8 Pro از پردازنده‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام بهره می‌برد و البته دیگر حرفی برای گفتن در زمینه‌ی اجرای بازی‌های سنگین باقی نمی‌گذارد. همچنین این محصول قدرتمند نوبیا، دارای نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیابایت حافظه‌ی داخلی و به همراه ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت فضای رم است که هرکدام متناسب با فضایی که ارائه می‌کنند، قیمت‌های متفاوتی هم دارند. در نتیجه گوشی نوبیا رد مجیک ۸ پرو با این که قیمت نسبتا بالایی دارد، اما در پردازش بازی‌های گرافیکی وظیفه‌ی خود را بسیار عالی انجام می‌دهد و در میان گوشی مناسب برای بازی چیزی کم و کسر نمی‌گذارد. طراحی جذاب با کیفیت ساخت بسیار بالا، عرضه با رابط کاربری Redmagic OS 8 برپایه‌ی اندروید ۱۳ و همچنین بهره‌مندی از نوع حافظه‌ی UFS 4.0 سایر ویژگی‌های گوشی گیمینگ نوبیا را شکل می‌دهند.

آیفون ۱۳ پرو مکس اپل

آیفون 13 پرو مکس اپل

از بهترین گوشی‌هایی که در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد،می‌توان اپل را بهترین انتخاب گوشی مناسب برای بازی در نظر گرفت. با ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۶٫۷ اینچ سوپر Retina XDR OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10، رزولوشن ۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت، تراشه‌ی ۵ نانومتری A15 بایونیک اپل، پردازنده‌ی گرافیکی ۵ هسته‌ای اپل، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی و باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۰ وات، می‌تواند رضایت اکثر گیمرها را جلب کند.

گفتنی است هیچ‌کدام از مشکلات رایج در بین گوشی‌های اندرویدی مثل افت عملکرد پس از استفاده‌ی طولانی‌مدت یا محدودیت در به‌روزرسانی سیستم‌عامل در آیفون ۱۳ پرو مکس وجود ندارد.

اگر بخواهیم اندکی از فضای گیم دور شویم باید بگوییم که آیفون ۱۳ پرو مکس یکی از بهترین گوشی‌های ساخته‌شده تا‌کنون برای عکاسی و فیلم‌برداری هم به‌حساب می‌آید؛ البته اگر این گوشی سرعت شارژ سریع‌تری داشت و با شارژر داخل جعبه عرضه می‌شد، قطعاً بی‌عیب‌و‌نقص صفت بسیار برازنده‌ای برایش به‌حساب می‌آمد.

هر کسی می‌داند که قدرت سخت‌افزاری نسل جدید آیفون‌ها از نسل‌های پیشین خود فراتر است اما به دلیل رجیستر نشدن سری آیفون ۱۴ و سری آیفون ۱۵ از آوردن این گوشی‌های ارزشمند و قدترمند در فهرست بهترین گوشی گیمینگ بازار خودداری شده است؛ البته اگر اگر قصد دارید بازی روی تراشه‌ی پیشرفته‌ی اپل A17 pro‌ را تجربه کنید،‌ ناچارید وجه تلفن همراه بودن این دستگاه را فراموش کرده و با استفاده از اتصال Wi-Fi از آن برای گیمینگ،‌ عکاسی،‌ فیلم‌برداری و تولید محتوا استفاده کنید.

بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ؛ گلکسی اس ۲۳ اولترا

بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ؛ گلکسی اس ۲۳ اولترا

گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ را می‌توان از کامل‌ترین گوشی مناسب برای بازی در بازار و همچنین بهترین گوشی در رده گوشی‌های گیمینگ اندرویدی دانست؛ چراکه در اکثر زمینه‌ها به‌راحتی باقی رقبا را جا می‌گذارد؛ همچنین بهترین گوشی سری S سامسونگ، از قلم اس پن نیز بهره می‌برد که ویژگی منحصربه‌فردی است و نمی‌توان آن‌ را در گوشی دیگری یافت.

نمایشگر بزرگ ۶٫۸ اینچ ۱۲۰ هرتز پویا با دقت ۱٬۴۴۰ در ۳٬۰۸۸ پیکسل، تراشه پایدار و قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 اورکلاک‌شده با عملکرد خیره‌کننده در بازی‌ها و باتری حجیم ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با طول عمر باتری خوب از ویژگی‌های اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا محسوب می‌شند که آن‌را تبدیل به بهترین گوشی گیمینگ بازار می‌کنند. البته اسپیکر استریو AKG، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل و نرم‌افزار به‌روز و بهینه آن نمی‌توان چشم پوشی کرد.

گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ؛ بالاترین رده گوشی مناسب برای بازی

گلکسی زد فولد 5 سامسونگ

باید بگوییم اگر مشکل مالی ندارید و دنبال خاص‌ترین و درعین‌حال یکی از بهترین‌ها در میان گوشی مناسب برای بازی در بازار هستید، انتخاب شما می‌تواند «گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ» باشد. گوشی تاشو کره‌ای‌ها با نمایشگر بسیار بزرگ ۷٫۶ اینچ تاشو داینامیک AMOLED 2X تجربه‌ای شگفت‌انگیز از بازی روی دستگاه با فرم‌فاکتوری شبیه تبلت را برای کاربران فراهم می‌کند.

تراشه‌ی چهار نانومتری Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy (نسخه اولرکلاک شده)، دوازده گیگابایت رم ، پشتیبانی از قلم استایلوس سامسونگ، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 4.0، اسپکیرهای استریوی تنظیم‌شده به‌وسیله‌ی AKG و باتری ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات نیز از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی گوشی تاشدنی سامسونگ هستند که آن‌ را به گزینه‌ای مناسب برای هرگونه کاربری، ازجمله‌ی تریدینگ و گیمینگ تبدیل می‌کنند.

گفتنی است این گوشی از نظر سخت‌افزاری چیزی به محصولات معرفی‌شده تا به اینجا نمی‌افزاید اما تجربه‌ی استفاده از گوشی مناسب برای بازی و پرچمدار روی نمایشگری بزرگ به احتمالاً زیاد هیجان‌انگیز خواهد بود. اگر مشکل مالی ندارید می‌توانید گران‌ترین گوشی سامسونگ بازار ایران را با قیمتی حدود ۷۷ تا ۸۲ میلیون تومان بخرید. مبلغی که برای تهیه‌ی یک لپ‌تاپ قدرتمند یا جمع‌کردن یک کیس پیشرفته و قدرتمند کافی خواهد بود.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x