ارتباطات

معرفی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون

امروزه گوشی های اقتصادی در تمامی برندها موجود هستند و همین تنوع باعث سخت شدن تصمیم گیری برای خرید موبایل می‌شود. به همین منظور قصد داریم تا با معرفی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان به شما در خرید کمک کنیم.

به گزارش تلنگر؛ محصولات معروف شیائومی متعلق به یک شرکت پیشگام چینی است که در سال ۲۰۱۰ فعالیتش را به عنوان یک شرکت سازنده تلفن‌های همراه هوشمند، نرم افزارها و لوازم جانبی الکترونیک آغاز کرد. اکنون با معرفی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون با مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حتی طراحی، قیمت گوشی‌های موبایل بیشتر آشنا می‌شوید.

لازم به ذکر است که شرکت‌هایی مثل سامسونگ و شیائومی با ایجاد تنوعی گسترده در مدل‌ها و قیمت‌ها توانسته‌اند کاربران زیادی را جذب کنند. اما در این مقاله ما فقط به بررسی برند شیائومی خواهیم پرداخت. با راهنمای خرید معرفی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان با پارت نیوز همراه باشید تا شما را با فهرستی از مدل‌های گوشی با مشخصات خوب آشنا کنیم.

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون؛ ۱۲X نسخه ۱۲۸/۸ گیگابایت

شیائومی ۱۲X مشکی

با معرفی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون؛ باید گفت که شرکت شیائومی پرچمداران نسل قبلی خود را در مدل‌های مختلفی روانه بازار کرد که یکی از ارزان‌ترین آن‌ها ۱۲ ایکس نام دارد که به نوعی نسخه خوش‌قیمت‌تر شیائومی ۱۲ است و تنها در زمینه سخت افزاری مقداری ضعیف‌تر عمل می‌کند.

شیائومی ۱۲ ایکس نمونه یک گوشی عالی در زمینه صفحه نمایش است و سازنده چینی در این بخش به نسبت بازه قیمتی سنگ تمام گذاشته است. این گوشی از پنلی ۶.۲۸ اینچی با فناوری امولد استفاده می‌کند و رزولوشن FHD+‌ برای آن در نظر گرفته شده است. این پنل تراکم ۴۱۹ پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، Dolby Vision و HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند.

پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو در سه رنگ

نسل جدید از گوشی‌های پوکو یعنی X5 از راه رسید تا بتواند جانشین شایسته‌ای برای گوشی‌هایی مانند پوکو ایکس ۳ پرو و ایکس ۴ پرو باشد. این محصول حالا قاب پشتی تخت‌تری دارد و طراحی آن هم زیباتر و به‌روزتر شده است تا با ترند سال ۲۰۲۳ سازگارتر باشد. جالب است بدانید که وزن این مدل حدود ۲۰ گرم کمتر از نسل قبل شده تا ارگونومی بهتری هم داشته باشد. در بخش صفحه نمایش پوکو از پنلی ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن FHD+ استفاده کرده است.

پوکو X5 پرو پنل برخلاف نسل قبلی حالا از گستره رنگی ۱ میلیادی و محتوای HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند که نکته بسیار مثبتی است. نرخ نوسازی این مدل ۱۲۰ هرتز بوده و روشنایی آن نیز در حالت حداکثری تا بالای ۹۰۰ نیت قابل افزایش است. شرکت پوکو در میان معرفی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون و این نسل از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۷۷۸ کمک گرفته و این چیپست را جایگزین اسنپدراگون ۶۹۵ کرده است. این تراشه قدرت بیشتری دارد و عملکرد آن را در شیائومی ۱۲ لایت و a73 و بسیاری از میان‌رده‌های دیگر دیده‌اید.

دوربین‌های این گوشی مانند نسل قبل است و این یعنی شاهد سه دوربین اصلی، فوق عریض و ماکرو با سنسورهای ۱۰۸، ۸ و ۲ مگاپیکسلی هستیم و سلفی هم همچنان سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی دارد. در زمینه باتری هم این گوشی تغییر نکرده و ظرفیت باتری آن همچنان ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و سرعت شارژ آن ۶۷ وات است. البته پوکو ایکس ۵ پرو حالا از قابلیت شارژ معکوس سیمی ۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی POCO F4

شیائومی POCO F4 آبی

گوشی شیائومی پوکو F4 قدرت خود را از پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ دریافت می‌کند و از معرفی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون است. وجود پردازنده گرافیکی Adreno 650 در کنار پردازنده اصلی توانسته شرایط ایده‌آل و خوبی را به ویژه برای علاقه‌مندان به دنیای گیم رقم بزند. این گوشی هوشمند مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل است. همچنین در پنل نمایشگر یک سنسور ۲۰ مگاپیکسل قرار دارد. اگر باتری برای شما اهمیت دارد، باید بدانید شیائومی پوکو اف ۴ دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند.

شیائومی ۱۱ لایت ۵G

شیائومی ۱۱ لایت 5g

شیائومی ۱۱ لایت قطعا یکی از معرفی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون می‌باشد که با طراحی خوب به عنوان خوش‌دست‌ترین و باریک‌ترین گوشی‌های جهان از آن یاد می‌شود. اکنون در نسل جدید هم سازنده چینی تلاش کرده تا این ویژگی را حفظ کند، البته نه مانند نسل قبل! شیائومی ۱۲ lite به واقع طراحی ظریف و زیبایی دارد و می‌تواند نظر هر کاربری را به خود جلب کند. این محصول دارای وزنی ۱۷۳ گرمی و ضخامتی ۷.۳ میلی‌متر است و به دلیل تخت شدن قاب پشتی بسیار به‌روزتر شده و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. قاب پشتی این گوشی شیشه‌ای و مات و فریم کناری از جنس پلاستیک است.

شیائومی ۱۲ لایت

شیائومی ۱۲ لایت آبی

در بخش صفحه نمایش این گوشی که در فهرستا معرفی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون قرار گرفته است؛ شاهد صفحه نمایشی ۶.۵۵ اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ هستیم و در نتیجه در هر اینچ ۴۰۲ پیکسل قرار می‌گیرد. این پنل که توانسته حدود ۸۸ درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد، از گستره رنگی ۶۸ میلیاردی، محتوای HDR10+، محتوای Dolby Vision و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند تا حرفی برای گفتن باقی نماند و با یک نمایشگر بی‌نظیر مواجه باشیم.

مرور مشخصات Mi 12 lite ما را به بخش سخت افزار می‌رساند، جایی که این مدل از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۷۷۸ استفاده می‌کند. این چیپست در گوشی مانند گلکسی A73 هم مورد استفاده قرار گرفته و قدرت مناسبی دارد، هرچند که ترجیح می‌دادیم قدرت سخت افزاری کمی بیشتر باشد.

شیائومی ۱۱ لایت دوربین اصلی با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی داشت ولی در این نسل شاهد سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی هستیم که کیفیت بسیار خوبی هم دارد. فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی این دوربین را همراهی می‌کنند و مجموع دوربین‌ها با سلفی ۳۲ مگاپیکسلی کامل می‌شود. شیائومی در بدنه ظریف ۱۲ لایت یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی را جای داده و شارژ سریع ۶۷ واتی نیز فرآیند شارژ شدن را تسریع می‌بخشد. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو، MIUI بر مبنای اندروید ۱۲ و گوریلاگلس ۵ از دیگر ویژگی‌های این مدل هستند.

ردمی نوت ۱۲ پرو

ردمی نوت 12 پرو آبی

در بخش سخت افزاری سازنده چینی از تراشه ۶ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی ۱۰۸۰ کمک گرفته است. قدرت پردازشی این تراشه تقریبا مانند اسنپدراگون ۷۷۸ است ولی کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند و شاید انتظار داشتیم این گوشی با سخت افزار بهتری روانه بازار شود. البته قدرت این گوشی در مقایسه با ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G در پردازش‌های گرافیکی و پردازش‌های کلی بین ۲۵ الی ۵۰ درصد بهتر شده که اتفاق مثبتی است.

ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد اما این سنسور در ردمی نوت ۱۲ پرو به ۵۰ مگاپیکسل تغییر کرده و دوربین فوق عریض نیز از سنسوری ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجموع دوربین‌های پشتی را کامل می‌کند و دوربین سلفی قرار گرفته در بالای نمایشگر نیز دارای سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی است. در نهایت این میان‌رده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد و به لطف شارژ سریع ۶۷ واتی در مدت زمان کوتاهی فول شارژ می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله تنها به بررسی معرفی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان پرداختیم . سعی کردیم با اطلاعات جامع در خصوص هرکدام از این تلفن‌های همراه به شما کمک کرده باشیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. در این مقاله به قیمت دقیق معرفی بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون اشاره ای نشد؛ از آنجا که تغییر در قیمت موبایل در ایران زیاد رخ می‌دهد بهتر است تا استعلام قیمت را از مراجع فروش تلفن همراه بگیرید. اگر به دنبال خرید گوشی رنج قیمت ۱۲ تا ۱۵ میلیون هستید، قطعا حساسیت زیادی از خود نشان خواهید داد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x