اخبار خودرو

رونمایی از محصولات نیکا موتور در نمایشگاه اوراسیا

نخستین روز از برگزاری نمایشگاه اوراسیا با حضور شرکت نیکا موتور برگزار شد. روز گذشته این شرکت از چهار محصول خود رونمایی کرد.

به گزارش تلنگر؛ شرکت نیکا موتور، واسطه واردات خودروهای برند لادا، در روز نخست نمایشگاه اوراسیا از چهار مدل از محصولات این برند روسی رونمایی کرد. این چهار مدل، که شامل خودروهایی چون لادا وستا SW کراس، وستا اسپرت، گرانتا و نیوا تراول بودند، در رده بنده جهانی، در دسته خودروهای کاملاً اقتصادی جای می گیرند. اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم این خودروهای اقتصادی، به چه قیمتی در ایران عرضه خواهند شد.

لادا وستا SW کراس

لادا وستا SW کراس

بی تردید در بین چهار محصول لادا که امروز رونمایی شدند، خودروی وستا کراس یا به عبارت دقیق تر وستا SW کراس را می بایست جذاب ترین مدل دانست. این خودرو با بهره گیری از سبک طراحی اروپایی ها خصوصاً در بخش انتهایی، حالتی زیبا دارد و ارتفاع خودرو و به‌کارگیری عناصری چون محافظ های پلاستیکی گلگیرها و روف رک، سبب جذابیت دوچندان این مدل شده است.

این خودرو در بازار جهانی با پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۶ و ۸ سوپاپ و جعبه دنده ۵ سرعته دستی عرضه می شود، اما طبق گفته مسئولان شرکت نیکا موتور، این خودرو در ایران مجهز به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۸۴ نیوتن متر دارد، و احتمالاً این قدرت برای نسخه ایران از طریق جعبه دنده CVT انجام می شود.

مشخصات داخلی این خودرو شاهد تریم دورنگ نارنجی و مشکی و طرح جدید داشبورد با استفاده از مانیتور عمودی در مرکز آن هستیم.

وستا اسپرت لاین

لادا وستا

وستا اسپرت لاین یک سدان روسی است که سعی شده تا حد امکان اسپرت جلوه کند. به‌کارگیری خطوط و تریم قرمزرنگ در بدنه و کابین وستا اسپرت هم به همین دلیل است. به طور کلی، سدان وستا را می توان یکی از معروف ترین محصولات این خودروساز روسی قلمداد کرد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۸۴ نیوتن متر را دارد. قدرت هم برای نسخه ایران احتمالاً از طریق جعبه دنده CVT انجام می شود.

بررسی خودروهای اقتصادی

لادا وستا SW کراس

گرانتا از جمله اقتصادی‌ترین سدان جدید نیکا موتور است که تقریباً می توان گفت در بخش ظاهری و در بخش کابین، از جذابیت کمتری برخوردار است و همینطور طراحی بدنه آن نیز به راحتی سبک و سیاق دو دهه قبل را تداعی می کند. لادا گرانتا را می توان L90 روسی دانست، چراکه حتا پیشرانه آن نیز شباهت بسیاری به لوگان دارد.

لادا گرانتا

لادا گرانتا

گرانتا از یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ۱۰۶ اسب بخاری و ۱۴۸ نیوتنی در ایران بهره خواهد برد و جعبه دنده آن احتمالاً ۵ سرعته دستی باشد. در بخش داخلی، در نمونه رونمایی شده، حتا مانیتور یا همان سیستم مالتی مدیا نیز به چشم نمی آمد و تمام داشبورد خودرو از متریال خشک بود، که اصلاً حس خوبی را منتقل نمی کرد.

لادا نیوا تراوللادا نیوا تراول شاسی بلند

لادا نیوا تراول دومین محصول وارداتی این برند روسیه ای بوده که نیکا موتور قصد عرضه آن را دارد. یقینا سطح تجهیزات نسخه نهایی از مدل رونمایی شده بالاتر خواهد بود و در صورت تعیین قیمت منطقی و منصفانه این خودرو به سادگی می تواند جای اسیووی های قدیمی آفرودی مانند نیسان رونیز، پاترول و غیره را در بازار ایران پر کند.

لادا نیوا

لادا نیوا تراول در تلاش است تا لقب ارزان ترین خودرو شاسی مستقل دو دیفرانسیل را در بازار ایران به خود اختصاص دهد، خودرویی که طراحی آن همچنان وام‌دار شورولت نیوا از رده خارج است و صرفاً با انجام برخی تغییرات در نمای جلو، طراحان کمپانی لادا سعی در به‌روزرسانی این خودرو داشته اند.

در بخش داخلی هم به جز یک سیستم مالتی مدیا، هیچ چیز مدرنی را نمی بینید و همه چیز شما را به دهه ۸۰ میلادی گویی هدایت می کند.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۸۴ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چهار چرخ انجام می شود و کمک سبک و سنگین هم برای مسیر های خارج جاده ای قابل انتخاب است. قیمت این خودرو در بازار روسیه حدود ۱۰ هزار دلار است اما باید دید تعرفه های واردات و هزینه های جاری، چه عددی را برای این خودرو در بازار ایران رقم خواهند زد.

سوالات متداول

مشخصات لادا نیوا تراول چیست؟

این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۸۴ نیوتن متر را دارد.

لادا وستا SW کراس چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو در ایران مجهز به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۸۴ نیوتن متر را دارد.

لادا گرانتا چه مشخصاتی دارد؟

گرانتا از یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ۱۰۶اسب بخاری و ۱۴۸ نیوتنی در ایران بهره خواهد برد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x