اخبار خودرو

رونمایی ایران خودرو از شاین مکس هیبریدی و بنزینی + تصاویر

خودروی وارداتی به نام شاین مکس (shine max) در دو نسخه بنزینی و هیبریدی توسط ایران خودرو رونمایی شد.

به گزارش تلنگر؛ پاییز ۱۴۰۲ خودروی شاین مکس وارد بازار خواهد شد.

کامران خسروانی مدیرعامل ایساکو کیش، در مراسم معرفی و رونمایی خودرو شاین مکس که با حضور گزینشی برخی از خبرنگاران برگزار شد با بیان اینکه ماموریت واردات خودرو‌های ایران خودرو به ایساکو کیش محول شده است خاطر نشان کرد: خودرو shinemax از شرکت دانگ فنگ چین انتخاب شده است و دو کلاس هیبریدی و بنزینی عرضه می‌شود.

سدان وارداتی ایران خودرو در نسخه بنزینی به موتور ۱.۵ لیتری توربو با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) مجهز است که این موتور توان تولید قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر به چرخ‌های جلو می‌رسد.

خودرو جدید ایران خودرو

در نسخه هیبرید نیز یک موتور ۱.۵ لیتر توربو شارژ با خروجی‌های ۱۶۳ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر در کنار موتور برقی با خروجی‌های ۱۷۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر قوای محرکه را تشکیل می‌دهند. قدرت از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ‌های جلو می‌رسد و نهایت قدرت ترکیبی در محدوده ۳۴۰ اسب بخار خواهد بود.

به گفته مدیرعامل ایساکوکیش در سدان وارداتی ایران خودرو امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، صفحه نمایش لمسی مالتی مدیا، کروز کنترل تطبیق پذیر، کلاستر دیجیتال، سیستم رانندگی بین خطوط، پدل شیفتر، در صندوق عقب برقی، سقف پانورامیک، ترمز اضطراری، رادار خطی و نقطه کور، گرم کن و سردکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه اتوماتیک و… دیده می‌شود.

خودرو شاین مکس در پاییز سال جاری وارد بازار می‌شود

شاین مکس

در این مراسم علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو نیز در مورد زمان عرضه محصول وارداتی این شرکت گفت: در پاییز امسال خودرو شاین مکس در هر دو نوع بنزینی و هیبریدی به بازار عرضه می‌شود و ایران خودرو تصمیم دارد که بعد از واردات شاین مکس، تولید shinemax هیبریدی را در کشور آغاز کند.

عظیمی همچنین از برنامه گروه صنعتی ایران خودرو برای تولید خودرو‌های برقی در کشور خبر داد و گفت: تا کمتر از دو سال دیگر شاهد تولید و عرضه خودرو‌های برقی و هیبریدی از سوی ایران خودرو خواهیم بود.

نمای داخلی شاین مکس

هنوز در مورد قیمت این خودرو اطلاع رسانی نشده است، اما دانگ فنگ از مجموعه محصولات برند فنگشن (آئولوس) یک سدان با نام Xuan Max را دارد که در بازار چین از ۱۴۸۰۰ تا حدود ۲۰ هزار دلار قیمت گذاری می‌شود و گویا این همان محصولی است که ایران خودرو نسخه بنزینی آن را به عنوان محصول وارداتی عرضه می‌کند.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۷۹۷ میلیمتر در طول، ۱۸۷۰ میلیمتر در عرض و ۱۴۷۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور‌ها نیز برابر با ۲۷۷۰ میلیمتر است. وزن خالص این محصول ۱۴۸۶ کیلوگرم محاسبه شده است.

انتهای مطلب/م.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x